2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
mkatgert’s BX 16 TRS Automaat
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 04 april 2007 08:09 PM
  [ # 16 ]

@mkatgert: ik geef altijd pas gas als hij aanslaat, meestal geen probleem. Alleen laatst dus, vergelijkbaar met die van jou. In mijn geval wilde hij juist pas aanslaan met veel gas bij, tot op de plank zeg maar.  Confused

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 05 april 2007 12:06 AM
  [ # 17 ]

Even een wat minder technisch relevant vraagje: waarvandaan kan ik straffeloos een +12v tappen die ingeschakeld wordt als ik het contactslot omdraai? Vind het nooit zo prettig als m’n radio altijd aanstaat.

Daarnaast: de speakers die in de deur zitten klinken erg dof. Wellicht dat er een klein condensatortje als hoog-af filter tussen zit, om plaats te maken voor een eventuele tweeter. Die laatste zit er dus niet (meer) in. Nu krijg ik het al niet voor elkaar om de huidige speakers los te schroeven omdat daar alleen een rondje in de schroef zit ipv kruiskop/platte schroef.
Is het de bedoeling dat dit los kan zonder de ‘schroeven’ uit te boren? Iemand een idee hoe dit allemaal in een 16 TRS hoort te zitten?

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 05 april 2007 12:27 AM
  [ # 18 ]
mkatgert schreef:

Even een wat minder technisch relevant vraagje: waarvandaan kan ik straffeloos een +12v tappen die ingeschakeld wordt als ik het contactslot omdraai? Vind het nooit zo prettig als m’n radio altijd aanstaat.

Daarnaast: de speakers die in de deur zitten klinken erg dof. Wellicht dat er een klein condensatortje als hoog-af filter tussen zit, om plaats te maken voor een eventuele tweeter. Die laatste zit er dus niet (meer) in. Nu krijg ik het al niet voor elkaar om de huidige speakers los te schroeven omdat daar alleen een rondje in de schroef zit ipv kruiskop/platte schroef.
Is het de bedoeling dat dit los kan zonder de ‘schroeven’ uit te boren? Iemand een idee hoe dit allemaal in een 16 TRS hoort te zitten?

Ik heb mijn radio aangesloten via het losse kabeltje dat naar de aansteker loopt. Die is eigenlijk bedoeld voor het lampje daarin maar ik heb hem (net als anderen) afgetakt. Werkt prima maar de dashboardverlichting moet wel op volle sterkte staan anders komt er niet genoeg stroom doorheen om cd’s te draaien en gaat mijn radio steeds uit Wink.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 april 2007 12:28 AM
  [ # 19 ]
mkatgert schreef:

Even een wat minder technisch relevant vraagje: waarvandaan kan ik straffeloos een +12v tappen die ingeschakeld wordt als ik het contactslot omdraai? Vind het nooit zo prettig als m’n radio altijd aanstaat.

Daarnaast: de speakers die in de deur zitten klinken erg dof. Wellicht dat er een klein condensatortje als hoog-af filter tussen zit, om plaats te maken voor een eventuele tweeter. Die laatste zit er dus niet (meer) in. Nu krijg ik het al niet voor elkaar om de huidige speakers los te schroeven omdat daar alleen een rondje in de schroef zit ipv kruiskop/platte schroef.
Is het de bedoeling dat dit los kan zonder de ‘schroeven’ uit te boren? Iemand een idee hoe dit allemaal in een 16 TRS hoort te zitten?

Normaal is met kruiskopschroefjes, maar er zijn wel eens van die handigerts die het met popnagels doen, omdat bijv. de beugeltjes waarin je de schroefjes hoort te draaien kapot zijn of kwijt. Popnagels kun je óf uitboren, óf afknippen aan de achterkant (moet wel het deurpaneel eraf).

De tweeters zijn niet standaard.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 april 2007 12:29 AM
  [ # 20 ]
jebbers schreef:
mkatgert schreef:

Even een wat minder technisch relevant vraagje: waarvandaan kan ik straffeloos een +12v tappen die ingeschakeld wordt als ik het contactslot omdraai? Vind het nooit zo prettig als m’n radio altijd aanstaat.

Daarnaast: de speakers die in de deur zitten klinken erg dof. Wellicht dat er een klein condensatortje als hoog-af filter tussen zit, om plaats te maken voor een eventuele tweeter. Die laatste zit er dus niet (meer) in. Nu krijg ik het al niet voor elkaar om de huidige speakers los te schroeven omdat daar alleen een rondje in de schroef zit ipv kruiskop/platte schroef.
Is het de bedoeling dat dit los kan zonder de ‘schroeven’ uit te boren? Iemand een idee hoe dit allemaal in een 16 TRS hoort te zitten?

Ik heb mijn radio aangesloten via het losse kabeltje dat naar de aansteker loopt. Die is eigenlijk bedoeld voor het lampje daarin maar ik heb hem (net als anderen) afgetakt. Werkt prima maar de dashboardverlichting moet wel op volle sterkte staan anders komt er niet genoeg stroom doorheen om cd’s te draaien en gaat mijn radio steeds uit Wink.

Dat gaat fout gaan, daar is de regelweerstand niet op gebaseerd.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 05 april 2007 12:34 AM
  [ # 21 ]
karel schreef:

Normaal is met kruiskopschroefjes, maar er zijn wel eens van die handigerts die het met popnagels doen, omdat bijv. de beugeltjes waarin je de schroefjes hoort te draaien kapot zijn of kwijt. Popnagels kun je óf uitboren, óf afknippen aan de achterkant (moet wel het deurpaneel eraf).

De tweeters zijn niet standaard.

Mja, het zijn geen popnagels, die herken ik wel. Ze hebben echt een bolle kop, een rond gaatje in het midden en 3 heel ondiepe groefjes vanuit het midden (waar duidelijk geen platte schroevedraaier in past, ook omdat het er 3 zijn Wink)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 april 2007 12:42 AM
  [ # 22 ]

Er vanuitgaande dat je radio 2 12V+ aansluitingen heeft (contactgeschakeld en constant) kun je zoals Jebbers de contactschakeling van het aanstekerlampje pakken.
Als je een 12V+ aansluiting wilt hebben waar je de radio mee wilt voeden dan zul je een dikke van je contactslot moeten hebben die ingeschakeld wordt op contact, maar niet ingeschakeld is bij start-stand, daar heb je er zeker 2 van, en het zijn rode kabels, als je de bundel volgt naar je zekeringkast kun je daar gemakkelijk de aders meten met een multimeter door de +pool in de stekker te steken. Wel uiteraard een extra zekeringetje ertussen zetten mocht je voor die oplossing kiezen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 april 2007 12:48 AM
  [ # 23 ]
Mechuccio schreef:

Er vanuitgaande dat je radio 2 12V+ aansluitingen heeft (contactgeschakeld en constant) kun je zoals Jebbers de contactschakeling van het aanstekerlampje pakken.
Als je een 12V+ aansluiting wilt hebben waar je de radio mee wilt voeden dan zul je een dikke van je contactslot moeten hebben die ingeschakeld wordt op contact, maar niet ingeschakeld is bij start-stand, daar heb je er zeker 2 van, en het zijn rode kabels, als je de bundel volgt naar je zekeringkast kun je daar gemakkelijk de aders meten met een multimeter door de +pool in de stekker te steken. Wel uiteraard een extra zekeringetje ertussen zetten mocht je voor die oplossing kiezen.

Pak die draad dan via een relais ipv via het slot, bijv. dat van de elek achterraambediening! Wel even puzzelen maar het is mensen wel eens gelukt Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 april 2007 03:08 AM
  [ # 24 ]

Het beste kunje een draad rechtstreeks vanaf de accu pakken (en zwevende zekering plaatsen, het liefst zo dicht mogelijk bij de accu). Wil je hem geschakeld hebben, zet er dan een relais tussen. Even een geschakelde + zoeken achter je contactslot en het relais hierdoor laten bedienen.
Kom je er niet uit, dan wil ik wel een schematje voor je tekenen en mailen. Maar moeilijk is het niet. Een simpel relais van b.v. de halfords volstaat. (€5,- ofzo)

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 05 april 2007 03:12 PM
  [ # 25 ]

die schroefjes zijn ooit als een soort van darwinistisch experiment op de markt gekomen en meteen een zachte dood gestorven. er bestaan bitjes voor, maar of je die zo makkelijk vinden gaat…
soms zitten ze in zo’n 265 delige set voor 4,95

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 april 2007 03:23 PM
  [ # 26 ]
hel1 schreef:

die schroefjes zijn ooit als een soort van darwinistisch experiment op de markt gekomen en meteen een zachte dood gestorven. er bestaan bitjes voor, maar of je die zo makkelijk vinden gaat…
soms zitten ze in zo’n 265 delige set voor 4,95

Een griptang helpt wellicht ook?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 05 april 2007 03:28 PM
  [ # 27 ]

of gewoon een gleufje in vijlen en dan met een platte schroevendraaier.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 april 2007 10:25 PM
  [ # 28 ]
Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 06 april 2007 02:59 PM
  [ # 29 ]

Vanmorgen startte hij weer meteen. Zal eergisteren dus een uitzondering zijn geweest Wink

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 06 april 2007 04:53 PM
  [ # 30 ]
mkatgert schreef:

Vanmorgen startte hij weer meteen. Zal eergisteren dus een uitzondering zijn geweest Wink

Karaktertje hè.  Confused
Mooi weer om te toeren trouwens.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook