Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
@mkatgert: ik geef altijd pas gas als hij aanslaat, meestal geen probleem. Alleen laatst dus, vergelijkbaar met die van jou. In mijn geval wilde hij juist pas aanslaan met veel gas bij, tot op de plank zeg maar.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Even een wat minder technisch relevant vraagje: waarvandaan kan ik straffeloos een +12v tappen die ingeschakeld wordt als ik het contactslot omdraai? Vind het nooit zo prettig als m’n radio altijd aanstaat.
Daarnaast: de speakers die in de deur zitten klinken erg dof. Wellicht dat er een klein condensatortje als hoog-af filter tussen zit, om plaats te maken voor een eventuele tweeter. Die laatste zit er dus niet (meer) in. Nu krijg ik het al niet voor elkaar om de huidige speakers los te schroeven omdat daar alleen een rondje in de schroef zit ipv kruiskop/platte schroef.
Is het de bedoeling dat dit los kan zonder de ‘schroeven’ uit te boren? Iemand een idee hoe dit allemaal in een 16 TRS hoort te zitten?
mkatgert schreef:Even een wat minder technisch relevant vraagje: waarvandaan kan ik straffeloos een +12v tappen die ingeschakeld wordt als ik het contactslot omdraai? Vind het nooit zo prettig als m’n radio altijd aanstaat.
Daarnaast: de speakers die in de deur zitten klinken erg dof. Wellicht dat er een klein condensatortje als hoog-af filter tussen zit, om plaats te maken voor een eventuele tweeter. Die laatste zit er dus niet (meer) in. Nu krijg ik het al niet voor elkaar om de huidige speakers los te schroeven omdat daar alleen een rondje in de schroef zit ipv kruiskop/platte schroef.
Is het de bedoeling dat dit los kan zonder de ‘schroeven’ uit te boren? Iemand een idee hoe dit allemaal in een 16 TRS hoort te zitten?
Ik heb mijn radio aangesloten via het losse kabeltje dat naar de aansteker loopt. Die is eigenlijk bedoeld voor het lampje daarin maar ik heb hem (net als anderen) afgetakt. Werkt prima maar de dashboardverlichting moet wel op volle sterkte staan anders komt er niet genoeg stroom doorheen om cd’s te draaien en gaat mijn radio steeds uit .
mkatgert schreef:Even een wat minder technisch relevant vraagje: waarvandaan kan ik straffeloos een +12v tappen die ingeschakeld wordt als ik het contactslot omdraai? Vind het nooit zo prettig als m’n radio altijd aanstaat.
Daarnaast: de speakers die in de deur zitten klinken erg dof. Wellicht dat er een klein condensatortje als hoog-af filter tussen zit, om plaats te maken voor een eventuele tweeter. Die laatste zit er dus niet (meer) in. Nu krijg ik het al niet voor elkaar om de huidige speakers los te schroeven omdat daar alleen een rondje in de schroef zit ipv kruiskop/platte schroef.
Is het de bedoeling dat dit los kan zonder de ‘schroeven’ uit te boren? Iemand een idee hoe dit allemaal in een 16 TRS hoort te zitten?
Normaal is met kruiskopschroefjes, maar er zijn wel eens van die handigerts die het met popnagels doen, omdat bijv. de beugeltjes waarin je de schroefjes hoort te draaien kapot zijn of kwijt. Popnagels kun je óf uitboren, óf afknippen aan de achterkant (moet wel het deurpaneel eraf).
De tweeters zijn niet standaard.
Ich bin ein Breaker
jebbers schreef:mkatgert schreef:Even een wat minder technisch relevant vraagje: waarvandaan kan ik straffeloos een +12v tappen die ingeschakeld wordt als ik het contactslot omdraai? Vind het nooit zo prettig als m’n radio altijd aanstaat.
Daarnaast: de speakers die in de deur zitten klinken erg dof. Wellicht dat er een klein condensatortje als hoog-af filter tussen zit, om plaats te maken voor een eventuele tweeter. Die laatste zit er dus niet (meer) in. Nu krijg ik het al niet voor elkaar om de huidige speakers los te schroeven omdat daar alleen een rondje in de schroef zit ipv kruiskop/platte schroef.
Is het de bedoeling dat dit los kan zonder de ‘schroeven’ uit te boren? Iemand een idee hoe dit allemaal in een 16 TRS hoort te zitten?Ik heb mijn radio aangesloten via het losse kabeltje dat naar de aansteker loopt. Die is eigenlijk bedoeld voor het lampje daarin maar ik heb hem (net als anderen) afgetakt. Werkt prima maar de dashboardverlichting moet wel op volle sterkte staan anders komt er niet genoeg stroom doorheen om cd’s te draaien en gaat mijn radio steeds uit .
Dat gaat fout gaan, daar is de regelweerstand niet op gebaseerd.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
karel schreef:
Normaal is met kruiskopschroefjes, maar er zijn wel eens van die handigerts die het met popnagels doen, omdat bijv. de beugeltjes waarin je de schroefjes hoort te draaien kapot zijn of kwijt. Popnagels kun je óf uitboren, óf afknippen aan de achterkant (moet wel het deurpaneel eraf).
De tweeters zijn niet standaard.
Mja, het zijn geen popnagels, die herken ik wel. Ze hebben echt een bolle kop, een rond gaatje in het midden en 3 heel ondiepe groefjes vanuit het midden (waar duidelijk geen platte schroevedraaier in past, ook omdat het er 3 zijn )
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Er vanuitgaande dat je radio 2 12V+ aansluitingen heeft (contactgeschakeld en constant) kun je zoals Jebbers de contactschakeling van het aanstekerlampje pakken.
Als je een 12V+ aansluiting wilt hebben waar je de radio mee wilt voeden dan zul je een dikke van je contactslot moeten hebben die ingeschakeld wordt op contact, maar niet ingeschakeld is bij start-stand, daar heb je er zeker 2 van, en het zijn rode kabels, als je de bundel volgt naar je zekeringkast kun je daar gemakkelijk de aders meten met een multimeter door de +pool in de stekker te steken. Wel uiteraard een extra zekeringetje ertussen zetten mocht je voor die oplossing kiezen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Er vanuitgaande dat je radio 2 12V+ aansluitingen heeft (contactgeschakeld en constant) kun je zoals Jebbers de contactschakeling van het aanstekerlampje pakken.
Als je een 12V+ aansluiting wilt hebben waar je de radio mee wilt voeden dan zul je een dikke van je contactslot moeten hebben die ingeschakeld wordt op contact, maar niet ingeschakeld is bij start-stand, daar heb je er zeker 2 van, en het zijn rode kabels, als je de bundel volgt naar je zekeringkast kun je daar gemakkelijk de aders meten met een multimeter door de +pool in de stekker te steken. Wel uiteraard een extra zekeringetje ertussen zetten mocht je voor die oplossing kiezen.
Pak die draad dan via een relais ipv via het slot, bijv. dat van de elek achterraambediening! Wel even puzzelen maar het is mensen wel eens gelukt
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het beste kunje een draad rechtstreeks vanaf de accu pakken (en zwevende zekering plaatsen, het liefst zo dicht mogelijk bij de accu). Wil je hem geschakeld hebben, zet er dan een relais tussen. Even een geschakelde + zoeken achter je contactslot en het relais hierdoor laten bedienen.
Kom je er niet uit, dan wil ik wel een schematje voor je tekenen en mailen. Maar moeilijk is het niet. Een simpel relais van b.v. de halfords volstaat. (€5,- ofzo)
die schroefjes zijn ooit als een soort van darwinistisch experiment op de markt gekomen en meteen een zachte dood gestorven. er bestaan bitjes voor, maar of je die zo makkelijk vinden gaat…
soms zitten ze in zo’n 265 delige set voor 4,95
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:die schroefjes zijn ooit als een soort van darwinistisch experiment op de markt gekomen en meteen een zachte dood gestorven. er bestaan bitjes voor, maar of je die zo makkelijk vinden gaat…
soms zitten ze in zo’n 265 delige set voor 4,95
Een griptang helpt wellicht ook?
Ich bin ein Breaker
of gewoon een gleufje in vijlen en dan met een platte schroevendraaier.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
gefeliciteerd
staat leuk naast je GS
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Vanmorgen startte hij weer meteen. Zal eergisteren dus een uitzondering zijn geweest
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
mkatgert schreef:Vanmorgen startte hij weer meteen. Zal eergisteren dus een uitzondering zijn geweest
Karaktertje hè.
Mooi weer om te toeren trouwens.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!