Totaal aantal Berichten: 11742
- Xantia TD SX
Gele H7 lampen? Op een BX? BX koplampen zit gewoon H4 in, en gele H4 kun je gewoon bij de Beunzan® of een dergelijke zaak halen (is H4 met van die gele ‘emmertjes’). Kan zijn dat ze ze bestellen moeten. Neglin is een leverancier die ze nog in het programma heeft.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
halfgaar schreef:erg leuke bx (jammer van de RoestEnNarigheidAchtervolgtULangeTijd) P.s. waar haal je die gele h7 lampen?
Die lampen kan je in de meeste automaterialenzaken nog gewoon halen cq bestellen.
Die renault, tja het is nieuw (import, niet meer leverbaar in nederland en speciaal model nog eens ook), fabrieksgarantie, alles zit er op en airco voor de prijs van een c1. De c1 rijd japans en de clio frans, keuze snel gemaakt
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
je hebt helemaal gelijk die renaults zijn prima was gein. Dus dan hebben ze me weg gestuurd. Ben bij de Brezan hier in Emmen geweest maar daar hadden ze geen gele units ook niet bij Dregema. Ik ga gewoon eens online kijken of ik ze kan vinden.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 678
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
@ halfgaar
Bij Koskamp in Emmen (waar ik werk) zijn ze gewoon verkrijgbaar. Als je gele H4 lampen wil stuur maar een PB.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Maar Brezan moet ze ook leveren.
Gebeurt toch vaak dat zo’n medewerker roept dat ze die niet hebben, klopt ook, ze moeten besteld worden.
Ze hebben van die fijne met afneembare gele kapjes, als je peertje doorfikt kun je ze overzetten.
Op de achtergrond het doosje, dan heb je ook meteen het merk.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
- BX SPORT
- 2CV Special
Weinig bijzonders te melden, doet t prima.
Lijstje to do deze maand;
-distributie en waterpomp
-bougies, luchtfilter en brandstoffilter.
-remmen schoonmaken (werken goed, maar volgens mij lang geleden, kan geen kwaad dus)
In oktober verwacht ik dat de bx cannes gereed staat, dus ga ik daar mee rijden en mag deze naar een nieuwe eigenaar. En waarom, ik ben simpelweg uitgekeken op wit. Om niet te veel achteruit te gaan van luxe ben ik de cannes aan het voorzien van elektrische ramen, cv etc.
Punaxio schreef:@ halfgaar
Bij Koskamp in Emmen (waar ik werk) zijn ze gewoon verkrijgbaar. Als je gele H4 lampen wil stuur maar een PB.
Bedankt voor de tip dat is mooi. Ik haal ze daar wel een keer op, woon namelijk op steenworp afstand.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
- BX SPORT
- 2CV Special
Laatste weken erg last van schommelend toerental, hard draaien koud (2100 t/m), daarna schommelen met een verschil van ong 500 t/m. Collega (oude rot in het autovak) had vroeger vaak deze motoren onder handen en wees naar de sensor in het inlaatspruitstuk. Die was helemaal dicht met een soort drap. Was hard geworden en dus niet goed. Een nieuwe gemonteerd en liep al een stuk beter. Enkel het toerental bleef zoeken. Heeftie de stappenmotor helemaal open gemaakt. Zit een zuigertje en diverse veertjes en ringetjes. Alles op volgorde, goed reinigen en smeren.
Is perfect nu.
Probleem opgelost!!
Morgen distributie uit elkaar gooien.
- BX SPORT
- 2CV Special
Afgelopen zaterdag distributie open gegooid om te kijken wat ik allemaal nodig had.
De boel lag er nog maar 40.000km op maar wel 10 jaar. De riem had behoorlijke scheuren dus t was zeker nodig.
Bovenste motorsteun los, motor op tijd en riem eraf geknipt;
Na het verwijderen van de rest van de steun, wat erg lastig ging hadden we wel veel zicht;
Maandagavond verder na de onderdelen te hebben gehaald.
Waterpomp maar meteen mee doen;
Nieuw en oud;
Pomp gemonteerd, kap zit er al voor;
Dinsdagavond afgebouwd, riem erop;
Tevens is de HDpomp vervangen, er zat een slingering in de poulie wat voor een bijgeluid zorgde.
Wat wel opvalt is dat sindsdien de auto niet meer zakt, zelfs vanmogen stond de bx nog op haar beentjes.
- BX SPORT
- 2CV Special
Weinig nieuws te melden, alles gaat probleemloos.
Vorige week na 20,5 jaar naar de 100.000km;
- BX SPORT
- 2CV Special
update;
Sinds 29-12 is deze bx inmiddels bij een nieuwe eigenaar.
Ik kom nog regelmatig tegen, rijdt in de buurt rond.
Ik heb gereden tot ong 101600km.
In december nog opnieuw gekeurd, was niet nodig maar voor de verkoop gedaan, uiteraard vlekkeloos erdoor!
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar nog jaren plezier mag hebben, en dat moet wel lukken denk ik met deze lage km stand.
Voor mij is het tijdelijk een ax escapade als vervoersmiddel.
Ach, het is lekker zuinig