Vervolg van DIT TOPIC
Ik hoop dat dit (lange) draadje gezellig blijft… meningen over de kwaliteit van een BX doen er niet toe.. dus gaarne je mening voor je houden, en een beetje Ontopic blijven.
thxs
@wilan, ik was nog niet klaar
Re: XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG part 2
De olievulpot hangt voorlopig goed, maar het kan nog iets beter. Van die knik is nauwelijks meer iets te zien. 99% van de BX’en heeft daar trouwens last van. Mocht ik er weer problemen mee krijgen los ik het op mijn manier op, aangezien de slang nog van goede kwaliteit is (rubber is absoluut niet oud oid).
Het is uiteraard een voorgevormd onding, je kunt het stukje onder de vulpot een paar cm inkorten maar dan past hij niet meer goed op het montagepunt-met-schroef. Maar er zijn ergere dingen dan dat…
Ich bin ein Breaker
Re: XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG part 2
Ik herhaal dit nog even op het nieuwe topic weer wat leven in te blazen.
xbxg schreef:Voorlopig nog niet nodig hoor, Karel.
De olievulpot hangt voorlopig goed, maar het kan nog iets beter. Van die knik is nauwelijks meer iets te zien.
Ben ik bepaald niet met je eens. Hij knikte weer aardig terug zodat de vulbuis iets omlaag zakte. Welliswaar niet helemaal plat, maar toch zeker zodanig dat het minstens de helft van de diameter afnam.
Totaal aantal Berichten: 27900
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
volgens mij heeft er nog nooit iemand zo snel 40 pagina’s gehaald over zijn eigen auto topic
V2 schreef:Idd, ik ben jaloers mijn topic liep lang niet zo goed
Geloof me, je zou wouter niet blijer kunnen maken zonder al die on-gein.
Test
Totaal aantal Berichten: 27900
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
V2 schreef:Ja, dat is ook waar ook. Hoe minder er over een BX te vertellen is hoe beter het is, vaak
Is er trouwens al duidelijkheid over hoe het nou met dat blok zit? Een fout typeplaatje? Kan dat? Zal ik eens kijken of ze op mijn blok een 16TZI-typeplaatje hebben geplakt?
fout typeplaatje?
welke andere benzine versie hebben ze in dat jaar geleverd met automaat?
tja ik denk alleen de GTi
en als ik zo naar dat blok kijk is dat zeker geen GTi blok
Totaal aantal Berichten: 27900
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
V2 schreef:Mja ik kan ook weinig anders verzinnen. Toch? Als het idd klopt dat dit typeplaatje niet op een 16TZI blok hoort dan kunnen er 2 dingen zijn ... 1e) er zit een fout typeplaatje op en er hangt het juiste blok in; 2e) er zit een juist typeplaatje in en er hangt een ander blok in
er is al bekend dat er ooit een ander blok is ingekomen
dus een “verkeerd” blok is zeker niet uit te sluiten
arjan_verkade schreef:V2 schreef:Mja ik kan ook weinig anders verzinnen. Toch? Als het idd klopt dat dit typeplaatje niet op een 16TZI blok hoort dan kunnen er 2 dingen zijn ... 1e) er zit een fout typeplaatje op en er hangt het juiste blok in; 2e) er zit een juist typeplaatje in en er hangt een ander blok in
er is al bekend dat er ooit een ander blok is ingekomen
dus een “verkeerd” blok is zeker niet uit te sluiten
Mmm, zo’n typeplaatje zet je niet voor de lol over lijkt mij. En waarom zou iemand dat doen?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 27900
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
karel schreef:arjan_verkade schreef:V2 schreef:Mja ik kan ook weinig anders verzinnen. Toch? Als het idd klopt dat dit typeplaatje niet op een 16TZI blok hoort dan kunnen er 2 dingen zijn ... 1e) er zit een fout typeplaatje op en er hangt het juiste blok in; 2e) er zit een juist typeplaatje in en er hangt een ander blok in
er is al bekend dat er ooit een ander blok is ingekomen
dus een “verkeerd” blok is zeker niet uit te sluitenMmm, zo’n typeplaatje zet je niet voor de lol over lijkt mij. En waarom zou iemand dat doen?
achterklep vervangen
dan willen er nog wel eens verkeerde type plaatjes op een auto terecht komen.
maar dat lijkt me hier niet het geval
karel schreef:arjan_verkade schreef:V2 schreef:Mja ik kan ook weinig anders verzinnen. Toch? Als het idd klopt dat dit typeplaatje niet op een 16TZI blok hoort dan kunnen er 2 dingen zijn ... 1e) er zit een fout typeplaatje op en er hangt het juiste blok in; 2e) er zit een juist typeplaatje in en er hangt een ander blok in
er is al bekend dat er ooit een ander blok is ingekomen
dus een “verkeerd” blok is zeker niet uit te sluitenMmm, zo’n typeplaatje zet je niet voor de lol over lijkt mij. En waarom zou iemand dat doen?
Heb ik iets gemist, waarom zou dit een ander blok zijn? Dat hij is vervangen weet ik niet zeker, maar men wou beweren bij de garage (waar hij in onderhoud is geweest..ooit) dat bij 250 een nieuw blok is in gekomen. (splinternieuwblok) dat zou in duitsland er ingezet zou zijn..
Ijs schreef:Heb ik iets gemist, waarom zou dit een ander blok zijn? Dat hij is vervangen weet ik niet zeker, maar men wou beweren bij de garage (waar hij in onderhoud is geweest..ooit) dat bij 250 een nieuw blok is in gekomen. (splinternieuwblok) dat zou in duitsland er ingezet zou zijn..
Euh, omdat het typeplaatje op het blok ‘159A’ (= 1905cm³ GT / Digit motorblok) weergeeft i.p.v. BDZ of BDY wat te verwachten zou zijn bij een 1580 cm³ met monopoint-injectie.
@V2, je zou wel kunnen kijken wat voor motorplaatje je jij op je BX hebt zitten, maar dat is anders dan er bij mij ooit in heeft gezeten. Jij hebt een 19 TZI en ik een 16 TZI en die hebben nooit dezelfde motorcode gehad, ook al zien onze beide blokken er van buiten nagenoeg identiek uit.
arjan_verkade schreef:achterklep vervangen
dan willen er nog wel eens verkeerde type plaatjes op een auto terecht komen.
Er zit echt nog de originele achterklep op hoor. De autopapieren zeggen ook dat het een 16 TZI is.
Ijs schreef:Heb ik iets gemist, waarom zou dit een ander blok zijn? Dat hij is vervangen weet ik niet zeker, maar men wou beweren bij de garage (waar hij in onderhoud is geweest..ooit) dat bij 250 een nieuw blok is in gekomen. (splinternieuwblok) dat zou in duitsland er ingezet zou zijn..
Ijs, dat blok wat er ooit in is gehangen is naar mijn mening een gecombineerd blok. Wat uit de laatste pagina’s wel blijkt, moet ik concluderen dat het een mengelmoes is van een onderblok van een GT (vandaar ook het typeplaatje 159A op het onderblok) en een bovenblok uit…. sja, wie zal het zeggen ?????
Je gaat me toch niet vertellen dat je geloofde dat ze er daar in Damwoude een nieuw blok in hebben gezet?? Het is al 1 april geweest hoor.
Het huidige motorblok is gewoon een allergaartje dat op zich best lekker loopt, maar zeker niet nieuw is.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Je kunt natuurlijk de slag meten via het bougiegat.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Even een fotootje gemaakt voor de panden van Citroën Nederland, Stadionplein Amsterdam:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
leuk
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004