2 van de 25
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG part 2
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 03 april 2007 11:16 PM
  [ # 16 ]
Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 08 april 2007 09:28 PM
  [ # 17 ]

Zo, vandaag even onder de BX gelegen. Ik had namelijk van Marten mijn oude Devil-hoefijzerpijp terug gekocht. Met dit mooie weertje even een rustig plekje opgezocht en binnen een half uur hing de hoefijzerpijp eronder.

Dit is dus de pijp die ik in 2005 heb gekocht bij Hesselink in Dirksland en een tijdje onder mijn witte 19 TZI heb gehad ( foto en foto ).

Hij was wel een stuk zwarter geworden door de dieseldampen van de D12 van Marten, maar dat mag de pret niet drukken. Very Happy

Dit is de hoefijzerpijp voor montage:

En zo dit ie nu onder de BX, met behoud van de normale einddemper met een sierstukje op het einde, dat wel iets weg heeft van een Sebring-eindpijpje:

Meteen na montage heb ik een proefritje gemaakt, en het lijkt wel alsof de BX een tikkeltje sneller in de acceleratie is. De vorige eigenaar (Ijs) meldde al in zijn topic over de BX, dat hij de einddemper had vervangen vanwege gruis in de einddemper. Daardoor kon hij geen hoge snelheden meer halen. De tussendemper (die ik direct in de afvalbak heb geflikkerd) zat eveneens helemaal vol met rotzooi. Wellicht dat daardoor de uitlaat nu geen weerstand meer geeft en wat sneller lijkt in de acceleratie.

Het geluid is heel beschaafd en het geeft een mooie donkere brom.  Cool

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 09 april 2007 03:21 AM
  [ # 18 ]
XBXG schreef:

De tussendemper (die ik direct in de afvalbak heb geflikkerd) zat eveneens helemaal vol met rotzooi. Wellicht dat daardoor de uitlaat nu geen weerstand meer geeft en wat sneller lijkt in de acceleratie.

Maar, was de tussendemper schuldig aan die rommel, of heb je het over restjes van de katalysator?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 09 april 2007 05:11 AM
  [ # 19 ]

Geen idee; ik heb de demper ondersteboven gehouden en flink mee geschud. Het rammelde als een tierelier, maar er viel geen prut uit.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27900
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 april 2007 01:45 PM
  [ # 20 ]

geeft dat geen problemen voor de APK als je met een demper minder rijdt?

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 09 april 2007 01:52 PM
  [ # 21 ]
arjan_verkade schreef:

geeft dat geen problemen voor de APK als je met een demper minder rijdt?

Waarschijnlijk zal de CO nu hoger zijn.

Ik had een lege kat, en het was kiele kiele met de CO, kon nog net.
Wat het effect van het niet hebben van die demper is zal wel niet veel verschillen.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27900
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 april 2007 01:56 PM
  [ # 22 ]
marx-7 schreef:
arjan_verkade schreef:

geeft dat geen problemen voor de APK als je met een demper minder rijdt?

Waarschijnlijk zal de CO nu hoger zijn.

Ik had een lege kat, en het was kiele kiele met de CO, kon nog net.
Wat het effect van het niet hebben van die demper is zal wel niet veel verschillen.

waarom hebben niet meer mensen dit dan? Wink
het lijkt me dat zo’n pijp langer meegaat dan die pot?
verder heb je meer vermogen
en misschien nog zuiniger ook, doordat je minder weerstand heb

alleen de mensen die geen herrie willen, kunnen dan voor een extra demper kiezen.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 09 april 2007 02:12 PM
  [ # 23 ]

Ik zal wel zien hoe het volgende maand gaat tijdens de APK.  Rolling Eyes

En juist voor een redelijk normaal geluid heb ik dus de einddemper laten zitten. Boven de 2.000 tpm merk je niet eens meer dat er een andere demper onder hangt. Bij minder dan 2.000 tpm hoor je pas een mooie donkere brom.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 april 2007 02:16 PM
  [ # 24 ]

geeft dat geen problemen voor de APK als je met een demper minder rijdt?

Een demper doet niets met de uitlaatgassen, die beperkt alleen het geluid. Voor de apk geldt:

- CO waarde
- uitlaat gasdicht
- uitlaat deugdelijk bevestigd

Zolang de boel gasdicht is en fatsoenlijk eronder hangt, kan er dus van voor tot achter een verwarmingsbuis hangen, wordt ie gewoon goedgekeurd. Geluidstesten doen ze niet…

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 09 april 2007 02:18 PM
  [ # 25 ]
marx-7 schreef:
arjan_verkade schreef:

geeft dat geen problemen voor de APK als je met een demper minder rijdt?

Waarschijnlijk zal de CO nu hoger zijn.

Ik had een lege kat, en het was kiele kiele met de CO, kon nog net.
Wat het effect van het niet hebben van die demper is zal wel niet veel verschillen.

Een kat zit nooit gemonteerd in de midden- of einddemper iig Smile

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 09 april 2007 02:51 PM
  [ # 26 ]

zonder demper rije mag ook van apk, als het onder de auto maar gasdicht is..  mja de politie is dan niet blij Laughing

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 april 2007 04:18 PM
  [ # 27 ]

Deze ‘oplossing’ is geen probleem voor de APK. Er zijn voor de uitlaat meerdere contolepunten, maar voor de meeste geldt:

“Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens een keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.”

Gr Martijn

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 09 april 2007 04:22 PM
  [ # 28 ]

ik heb het niet zo op al die brullende en ronkende karretjes. stil en snel, dat is het devies

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 09 april 2007 08:49 PM
  [ # 29 ]

en die CO kan je voor het afmelden zo even terug schroeven .. Smile

afmelden, daarna weer omhoog Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 09 april 2007 10:17 PM
  [ # 30 ]
hel1 schreef:

ik heb het niet zo op al die brullende en ronkende karretjes. stil en snel, dat is het devies

Mijn BX is niet snel (want automaat), dus ik kan mijn BX niet eens in het ‘hokje’ stil-en-snel plaatsen.  Rolling Eyes  Laughing
Dan maar in het hokje ‘rustig cruisend met mooie brom’.  Wink

Profiel  
 
 
2 van de 25
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook