15 van de 25
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG part 2
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 13 juni 2007 12:40 AM
  [ # 211 ]
stoterstangen90 schreef:
deur63 schreef:

Ja precies, lje weet niet waar je moet beginnen om deze BX weer in top staat te krijgen.. Helaas..

Topstaat is onbegonnenwerk.

apk waardig is goed te doen.

Mee eens.. Bij de meeste BXen is het onbegonnen werk om deze in topstaat te brengen, dus die term had ik niet in m’n mond mogen nemen..
APK waardig moet zeker te doen zijn, maar is APK waardig genoeg om nog een tijd van deze TZI te kunnen genieten? Zoals Wouter al zegt is er aardig wat roest, en na verloop van tijd is de hele auto doorgerot (niet vandaag op morgen, maar na een lange tijd..).

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 13 juni 2007 12:54 AM
  [ # 212 ]

Och, er zit een goed werkende LPG-installatie in, en een lekkere automaat. Als je eens gaat zoeken naar een goeie bijpassende BX, en de boel daarin overzet? Heb je alsnog je droom-BX. Thijs vd Bles heeft het al eens geflikt met een GTI, alleen is er toen een dieselmotor aan de automaat gekoppeld. Dat lijkt me overigens een nog mooiere combinatie voor jou, want de hoeveelheid pretkilometers die je maakt rechtvaardigen dat volgens mij wel. Of ben ik nu veel te optimistisch?  Very Happy

Nog leukere ideetje: een DIGIT automatic!! Lijkt me het ultieme Wouter-mobiel…  Twisted Evil  Twisted Evil

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15837

- Ami 8 Club
Gepost: 13 juni 2007 12:55 AM
  [ # 213 ]

De roest houdt het wel een jaartje uit hoor.  Wink

Maar ik heb gewoon geen zin om nog geld uit te geven aan deze BX, zeker niet nu ik een geweldige BX 14 heb.  Cool  Cool

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 13 juni 2007 12:56 AM
  [ # 214 ]

Haha, klopt.. En geld is bij iedereen wel schaars.. Helaas.. Jouw BX14 is ook bijzonder mooi hoor, alleen jammer dat daar geen automaat in zit..

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 13 juni 2007 12:57 AM
  [ # 215 ]

Don’t fuck with a Digit.  Laughing  Laughing Die moeten origineel blijven.

Wellicht dat ik over een tijdje een dieselblok koop, de automaatbak uit de 16TZI eraan hang, en ziedaar een heerlijke kale BX 19D automatic.  Wink

Oftewel, Winnetou, dat idee heb ik al een tijdje.
Het is alleen het overwegen waard tussen de inbouw van LPG en de ombouw naar diesel… Rolling Eyes

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 13 juni 2007 01:01 AM
  [ # 216 ]
winnetou schreef:

Nog leukere ideetje: een DIGIT automatic!! Lijkt me het ultieme Wouter-mobiel…  Twisted Evil  Twisted Evil

Ja nee, die ga ik al bouwen, inclusief LPG Razz

Leuk je weer op het forum te zien trouwens! Das lang geleden!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 13 juni 2007 01:04 AM
  [ # 217 ]

Welkom terug Alex, mede Digit-fan en mede automaatfan.  Wink

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 13 juni 2007 01:08 AM
  [ # 218 ]

Razz en niemand die mij mist als ik een paar maanden niet op het forum kom Wink

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 13 juni 2007 01:10 AM
  [ # 219 ]
Alcyone schreef:

Tsja, het leven nam even een wat andere koers dan ik me had voorgesteld, dus het forum had even niet zo’n hoge prioriteit. Ik kijk er nu weer af en toe op, maar post wel een stuk minder dan voorheen. Ik ben nu ook weer buschauffeur geworden, dus heb ik niet meer de hele dag internet voor mijn neus.  Wink

@ Wouter: ik hoop niet dat je die blauwe wil ombouwen? Want ik vraag me af of je dan niet beter een BX met XU blok als basis kan nemen, ivm het subframe…  Confused

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 13 juni 2007 01:13 AM
  [ # 220 ]
XBXG schreef:

Don’t fuck with a Digit.  Laughing  Laughing Die moeten origineel blijven.

Wellicht dat ik over een tijdje een dieselblok koop, de automaatbak uit de 16TZI eraan hang, en ziedaar een heerlijke kale BX 19D automatic.  Wink

Oftewel, Winnetou, dat idee heb ik al een tijdje.
Het is alleen het overwegen waard tussen de inbouw van LPG en de ombouw naar diesel… Rolling Eyes

Dat wordt niet echt prettig rijden, het toerental zal veel te hoog liggen Rolling Eyes

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 13 juni 2007 01:30 AM
  [ # 221 ]
winnetou schreef:
Alcyone schreef:

Tsja, het leven nam even een wat andere koers dan ik me had voorgesteld, dus het forum had even niet zo’n hoge prioriteit. Ik kijk er nu weer af en toe op, maar post wel een stuk minder dan voorheen. Ik ben nu ook weer buschauffeur geworden, dus heb ik niet meer de hele dag internet voor mijn neus.  Wink

@ Wouter: ik hoop niet dat je die blauwe wil ombouwen? Want ik vraag me af of je dan niet beter een BX met XU blok als basis kan nemen, ivm het subframe…  Confused

een subframe is ook eenvoudig te wisselen hoor. Echt geen drama.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 13 juni 2007 01:35 AM
  [ # 222 ]
stoterstangen90 schreef:
winnetou schreef:
Alcyone schreef:

een subframe is ook eenvoudig te wisselen hoor. Echt geen drama.

Als je daar tegenop zou zien moet je geen automaat willen inbouwen lijkt me zo… Maar daar had Wouter het ook niet over.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 13 juni 2007 01:54 AM
  [ # 223 ]

@Knäckor: de BX 19 diesel is gewoon met diezelfde automaat geleverd, dus ik zou niet inzien waarom dat teveel toeren zou geven.

@Karel: als de motorruimte toch leeg is, kun je redelijk eenvoudig een ander subframe + extra motorsteun monteren. Dan is ook de automaatbak zo aan een dieselblok te hangen.  Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 13 juni 2007 01:55 AM
  [ # 224 ]
XBXG schreef:

@Knäckor: de BX 19 diesel is gewoon met diezelfde automaat geleverd, dus ik zou niet inzien waarom dat teveel toeren zou geven.

@Karel: als de motorruimte toch leeg is, kun je redelijk eenvoudig een ander subframe + extra motorsteun monteren. Dan is ook de automaatbak zo aan een dieselblok te hangen.  Wink

Mwah, het subframe gewoon kunnen laten zitten is toch wel een groot beetje minder werk dan alleen maar de motor en de bak eruit halen hoor.

Maar ik merkte al op dat jij het daar niet over had…

(ik moet wat anders gaan doen…)

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 13 juni 2007 01:58 AM
  [ # 225 ]

Ow, ik ging ervan uit dat een dieselblok niet past op een TU-subframe… Rolling Eyes

Profiel  

15 van de 25
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook