18 van de 25
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG part 2
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 25 juni 2007 06:49 PM
  [ # 256 ]
Rene van Maren schreef:

Ik geloof dat het nu wel genoeg is!

Het is duidelijk hoe er gedacht word!

Laten we het weer hebben over de wagen.

Nu is er wel weer genoeg geneuzel geweest over remmen issue! Twisted Evil

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 25 juni 2007 07:01 PM
  [ # 257 ]
waterman771 schreef:

Op zich is rijden zonder APk niet zo’n drama, echter als je gepakt word terwijl je met een pertinent onveilig voertuig rijd, mogen ze je wat mij betreft een mega douw geven. gun gun

Helemaal mee eens. Maar datzelfde geldt ook voor een auto met weliswaar een geldige APK maar in een weliswaar zeer deplorabele staat.

Als je je remmen 1 dag na de goedkeuring in tweeën trapt voldoe je niet meer aan de eisen ook al heb je een geldig keuringsbewijs.

Bij een verkeerscontrole is niet de geldigheid van de APK maatgevend maar de staat van de auto. En als het beiden niet in orde is, ben je zwaar het haasje.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 25 juni 2007 07:22 PM
  [ # 258 ]
karel schreef:
waterman771 schreef:

Op zich is rijden zonder APk niet zo’n drama, echter als je gepakt word terwijl je met een pertinent onveilig voertuig rijd, mogen ze je wat mij betreft een mega douw geven. gun gun

Helemaal mee eens. Maar datzelfde geldt ook voor een auto met weliswaar een geldige APK maar in een weliswaar zeer deplorabele staat.

Als je je remmen 1 dag na de goedkeuring in tweeën trapt voldoe je niet meer aan de eisen ook al heb je een geldig keuringsbewijs.

Bij een verkeerscontrole is niet de geldigheid van de APK maatgevend maar de staat van de auto. En als het beiden niet in orde is, ben je zwaar het haasje.

Laatste keer, ONTOPIC of slotje.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15837

- Ami 8 Club
Gepost: 25 juni 2007 11:02 PM
  [ # 259 ]

Slotje komt zsm, wanneer ie lekker in de stalling slaapt.  Wink

Altijd weer die kansloze reacties van dezelfde mensen.  Laughing
Stap zelfs eens in mijn auto, dan praat je wel anders. En wil je je ook nog even in mijn situatie/leven plaatsen? Ga je gang, kom je gauw terug van een koude kermis.  Wink

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 25 juni 2007 11:04 PM
  [ # 260 ]

Je BX’en doen het in ieder geval altijd goed in de discussie Wouter! Bij Cypharse had ik eigenlijk een ritje in je wagen moeten maken. Dom dom dom.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 25 juni 2007 11:08 PM
  [ # 261 ]

Ja, dat zal niet meer gaan nu.  Wink

En ja, ach, die discussies. Ik kijk er altijd maar met een half oog naar hoor. Het zijn altijd dezelfde reacties van mensen. Laat ze dat lekker in andere topics zetten.  Wink

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 25 juni 2007 11:23 PM
  [ # 262 ]

Waarom denk je dat ik remblokken heb gekocht en vandaag netjes met de blauwe BX 14 naar m’n werk ben gereden. Dat bedoel ik namelijk; mensen lullen zo snel, zonder de werkelijke situatie te weten. Indien de TZI niet meer veilig is, rijd ik er niet meer in. Zo simpel is dat.

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 25 juni 2007 11:28 PM
  [ # 263 ]

Maar je gaf eerder zelf al aan dat je onveilig en onverantwoord hebt gereden, wil je geen gelul moet je t niet posten.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 25 juni 2007 11:31 PM
  [ # 264 ]

Ik had er wel over nagedacht om het niet te posten, maar het blijkt maar weer eens hoe laagdrempelig een forum is.  Wink

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 25 juni 2007 11:38 PM
  [ # 265 ]

Je kan van te voren wel aanvoelen dat je er commentaar over krijgt, maja blijft achteraf gelul natuurlijk. Volgende keer gewoon zn beurtjes aanhouden, dan kom je er op tijd achter dat je remmen hun beste tijd hebben gehad Laughing

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 25 juni 2007 11:40 PM
  [ # 266 ]

laten we maar weer ontipc gaan wouter heeft er iets van geleerd en de blokken zitten er straks weer onder dus eind goed Wink

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 25 juni 2007 11:44 PM
  [ # 267 ]

Dat ding had gemakkelijk door de keuring gedrukt kunnen worden. Dan had je waarschijnlijk niemand gehoord hier. Overigens denk ik dat er een remklauw corupt is. Heb ik ook eens gehad, dat remblokken in een erg onlogisch korte tijd er doorheen waren.
Aan een kant.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 26 juni 2007 01:05 AM
  [ # 268 ]

@mssl; ik blijf erbij dat ik niet onveilig heb gereden. Punt. Het is mijn auto en alleen ik weet hoe ie zich de afgelopen 10.000 km heeft gedragen.

@Stoterstangen90: ik had toch al uitgelegd dat het me redelijk relvant lijkt om enkel goed geld te steken in een auto die het waard is, en die de keuring in 2008 ook nog doorkomt? Ik vind het een beetje zonde om dat in de TZI te doen. En de reden dat ie nog steeds rijdt, is omdat de stallingsplek nog niet beschikbaar is. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 26 juni 2007 01:28 AM
  [ # 269 ]
XBXG schreef:

@mssl; ik blijf erbij dat ik niet onveilig heb gereden. Punt. Het is mijn auto en alleen ik weet hoe ie zich de afgelopen 10.000 km heeft gedragen.

@Stoterstangen90: ik had toch al uitgelegd dat het me redelijk relvant lijkt om enkel goed geld te steken in een auto die het waard is, en die de keuring in 2008 ook nog doorkomt? Ik vind het een beetje zonde om dat in de TZI te doen. En de reden dat ie nog steeds rijdt, is omdat de stallingsplek nog niet beschikbaar is. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?

het hoeft m.i. geen goed geld te kosten.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 27 juni 2007 11:57 PM
  [ # 270 ]

Afgelopen zaterdag heb ik even nieuwe remblokken gekocht. Vanavond was het lekker droog buiten. Onder een heerlijk avondzonnetje heb ik even de remblokken vervangen en wat foto’s gemaakt van wat er nog over was van de oude remblokken.

De nieuwe remblokjes:

Het wiel eraf:

De remschijf:

Hier is te zien hoe dicht de remblokken tegen elkaar aan zitten:

De 2 oude remblokken. Duidelijk is te zien dat het buitenste remblok totaal versleten is, terwijl het binnenste remblok nog een beetje dikte heeft:

Het verschil tussen een oud remblok een nieuw remblok….:

Nieuwe remblokken erin:

Dat ziet er een stuk beter uit dan de oude remblokken:

Klaar!!

Nog een foto van het slechtste remblok. Duidelijk is te zien dat er een kuiltje in zit, net als bij de vorige remblokkenwissel (2 maanden geleden):

Zo, de TZI rijdt weer lekker.  Wink

Profiel  

18 van de 25
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook