Die remschijf..
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_646.jpg)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ijs schreef:Die remschijf..
Ik weet niet hoe lang je er nog mee gaat rijden, maar misschien is het wel een goed idee om die even te laten afdraaien. Dat kost je de wereld ook niet.
Of kom je nog in Friesland? Ik heb wel wat liggen anders.
patje74 schreef:Ijs schreef:Die remschijf..
Ik weet niet hoe lang je er nog mee gaat rijden, maar misschien is het wel een goed idee om die even te laten afdraaien. Dat kost je de wereld ook niet.
Of kom je nog in Friesland? Ik heb wel wat liggen anders.
Ik geloof niet dat die schijf nog veel vlees heeft om af te draaien. Ik denk niet dat ie de minimale dikte (=9 mm) nog haalt. Nieuwe schijven kosten ook de wereld niet (wellicht 2 x zoveel als deze ouwe troep afdraaien).
Ik ben vrijdag vrij. Dan wilde ik even bij de sloop een remschijfje halen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Ik ben vrijdag vrij. Dan wilde ik even bij de sloop een remschijfje halen.
Hihi, ik lees nu pas het typische Wouterse topic hiervoor. Het verbaast me dat je de remblokken ook niet gewoon op de sloop heb gekocht. En bespaar je die moeite met een andere schijf maar. Het remt toch wel weer op elkaar in.
mpostma schreef:XBXG schreef:Ik ben vrijdag vrij. Dan wilde ik even bij de sloop een remschijfje halen.
Hihi, ik lees nu pas het typische Wouterse topic hiervoor. Het verbaast me dat je de remblokken ook niet gewoon op de sloop heb gekocht. En bespaar je die moeite met een andere schijf maar. Het remt toch wel weer op elkaar in.
Deze remblokken kan ik altijd weer gebruiken voor m’n BX 14. Het zou inderdaad anders zijn als ik de TZI op de sloop zou gooien. Ik hou ‘m gewoon in de stalling. Dus wanneer ik remblokken nodig heb voor m’n BX 14, zet ik ze gewoon over.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:mpostma schreef:XBXG schreef:Ik ben vrijdag vrij. Dan wilde ik even bij de sloop een remschijfje halen.
Hihi, ik lees nu pas het typische Wouterse topic hiervoor. Het verbaast me dat je de remblokken ook niet gewoon op de sloop heb gekocht. En bespaar je die moeite met een andere schijf maar. Het remt toch wel weer op elkaar in.
Deze remblokken kan ik altijd weer gebruiken voor m’n BX 14. Het zou inderdaad anders zijn als ik de TZI op de sloop zou gooien. Ik hou ‘m gewoon in de stalling. Dus wanneer ik remblokken nodig heb voor m’n BX 14, zet ik ze gewoon over.
Wacht maar af, binnenkort zit er gewoon weer APK op
Ich bin ein Breaker
hmm,, heb ff de halve draad doorgelezen.
en ben blij dat je niet in mijn straat woont.
je mag wat mij betreft doen met je tuut wat je blieft, maar om nou met remmateriaal 2e hands spul te gebruiken??
2e hands uitlaat schakelaar motor bak aandrijfas enz enz, prima.
maar frictie materiaal ,neuh dat moet je gewoon uit principe al niet doen.
en die blokken overzetten op je 14 kun je eigenlijk vergeten.
tenzij je graag die remklauwen vernielt.
truuk is/de 1e halve mm is ruwer dan de rest van de blok.
en ook zachter.
deze zet zich op de schijf, en zorgt dat er geen scheve belasting op de geleidepen komt.
als je dus ingelopen blokken inbouwt, is die inlooplaag weg, en duw je de klauw scheef ,dus druk je hard op de geleidepen.
dus lekker in die TZI laten zitten.
mvgr wupke:die bezuinigen ok vind, maar er zijn grenzen.
Ik begrijp je Wup, maar ik verval in herhaling wanneer ik zeg dat het mijn auto is. En alleen ik weet hoe ie dagelijks rijdt. Daarnaast ben ik degene geweest die besloot een mooie blauwe BX 14 te kopen ter vervanging van de TZI. Die is netjes gekeurd en voorzien van veel nieuwe onderdelen.
Ik houd de TZI wel bij, maar niet vol nieuwe onderdelen, want over een paar weken rijdt ie niet meer namelijk, maar dan slaapt ze zacht in mijn stalling.
De remblokken heb ik nu dus al 2 maal vervangen, maar als ik ‘m zonodig tiptop zou willen hebben, kan ik net zo goed een volledig nieuwe octopus erop zetten. Maar die paar druppels per dag… sja…
En zo kunnen we nog wel even doorgaan met onderdelen die vervangen zouden moeten worden….
Vanaf 1 mei jl (toen ik de BX 14 kocht) tot aan het moment dat de TZI in de stalling gaat, heb ik dus 2 auto’s in de wegenbelasting en in de verzekering. Dat is dus hoogstens 3 maanden. In die 3 maanden rijd ik dus naar mijn werk in de TZI en voor de uitjes in mijn BX 14. Pas wanneer de TZI in de stalling staat, wordt de BX 14 mijn dagelijkse auto.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Waarom breng je de tzi niet naar de sloop joh. Als die toch al in zo’n slechte conditie is kun je hem net zo goed laten slopen. En al helemaal als je er toch zo weinig aan wil besteden.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
mssl schreef:BX19TZI schreef:Waarom breng je de tzi niet naar de sloop joh. Als die toch al in zo’n slechte conditie is kun je hem net zo goed laten slopen. En al helemaal als je er toch zo weinig aan wil besteden.
Willem, als je had gelezen…...hij gebruikt hem straks als opslag plaats
Whaha zo’n lang verhaal lees je niet alles he. Mijn fout. Weet ik iig genoeg. Bedankt Raoul.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Klopt, de TZI zal een soort opberghok op 4 wielen worden.
In mijn Digit liggen heel veel onderdelen die ik ergens kwijt moet. Wanneer de Digit dus wordt opgehaald, worden alle onderdelen overgeplaatst in de TZI.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Haha, ja, maar geheel probleemloos is ze nooit geweest…
De ANWB wist me al herkennen aan mijn stem…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
En hoppa, 391.000 km gisteren gefotografeerd op de terugweg van de Bakkenmeeting in Sint Oedenrode:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
bartus schreef:Gaaf man je haalt de 4 ton ook nog!
Moet tie wel olie bijvullen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005