Volgensmij is het nog lang zo ver niet.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
XBXG schreef:@Marten: het is niet dat ik het niet horen wil, maar ik dacht dat het min of meer was opgelost, aangezien ik toch best wat werk eraan heb gehad en de symptomen verdwenen waren. Het blijft lastig in dit soort gevallen, aangezien ik niet ff het motorblok kan openen en een kijkoperatie kan doen o.i.d.
Helemaal niet nodig. Het is namelijk precies duidelijk wat er aan de hand is. De symptomen waren er wellicht even niet, maar de oorzaak was er nog steeds.
Het is net als een vervaarlijk opbollende koelwaterslang. Je kan er mee rijden, geen koelwaterverlies e.d. maar je kan er op wachten dat het misgaat, dus vervang je hem. Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt.
@Stoterstangen90: was ook maar een grapje hoor…
Ik ben nog steeds verliefd op deze BX, maar hou m’n hart wel vast voor de APK… Maarja, dat zien we dan wel weer.
Vandaag heeft de BX zich goed bewezen (weliswaar na het ontkoppelen van de slangen naar het luchtfilter… ), want ik ben vandaag verhuisd. Eeen aanhanger achter de BX gehangen en volgeladen iets van 50 km gereden. Morgen ga ik de BX weer gebruiken als pakezel, wederom met de aanhanger erachter.
Foto’s binnenkort, aangezien ik nu even niet achter mijn eigen computer zit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:want ik ben vandaag verhuisd.
Heee….alweer een stukje dichterbij Haarlem zie ik, er staat nog een huis leeg in onze straat, met regelmatig 3 groene BX’en…daar kan er best nog wel eentje bij hoor
XBXG schreef:@Marten; ik begrijp wat je bedoelt, maar ik dacht dat het probleem nu wel zou zijn opgelost. Ik heb echt geen idee waar ik het anders moet zoeken. Ik zal straks nog wel ff het luchtfilter bekijken, en eens bellen met een goede bekende (ook voor jou een goede bekende ).
Ik heb nu eenmaal minimale vrije tijd, maar we hadden het al gehad over openingstijden van garages en mijn werktijden.
Dan moet je gewoon eens een goede garage zoeken waar je met de eigenaar goed contact hebt en waar je buiten werktijden de auto kunt omruilen. Zo doe ik het al vele jaren, en ik heb een drukke baan, moet veel reizen en heb daarnaast ook nog eens een gezin wat óók veel tijd vreet.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
karel schreef:XBXG schreef:@Marten; ik begrijp wat je bedoelt, maar ik dacht dat het probleem nu wel zou zijn opgelost. Ik heb echt geen idee waar ik het anders moet zoeken. Ik zal straks nog wel ff het luchtfilter bekijken, en eens bellen met een goede bekende (ook voor jou een goede bekende ).
Ik heb nu eenmaal minimale vrije tijd, maar we hadden het al gehad over openingstijden van garages en mijn werktijden.Dan moet je gewoon eens een goede garage zoeken waar je met de eigenaar goed contact hebt en waar je buiten werktijden de auto kunt omruilen. Zo doe ik het al vele jaren, en ik heb een drukke baan, moet veel reizen en heb daarnaast ook nog eens een gezin wat óók veel tijd vreet.
Maar, een garage rekent zo maar tussen de 40 en 60 euro per uur en da’s toch niet de bedoeling?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@Waterman & Karel; ik ken een fijne vent, tevens medeforummer, die ook dit topic volgt en aan wie ik binnenkort mijn BX wil gaan toevertrouwen voor de APK. Dan wil ik door hem eens zeer professioneel laten uitvogelen wat er nu zoal moet worden vervangen voor de APK en hoeveel het me allemaal gaat kosten. Ook een leenauto is wellicht bespreekbaar, dus dat komt allemaal wel goed.
Echter, ik peins er niet over om vóór Citromobile mijn BX weg te geven. Dit weekend heb ik gewoon mijn BX nodig voor mijn verhuizing. Punt.
Aankomden week moet ik elke dag met de auto naar mijn werk in Amsterdam en volgend weekend ga ik naar Thijs vd Bles in Friesland. Oftewel geen mogelijkheid om m’n BX te missen.
Ik gok erop dat ik het weekend ná Citromobile mijn BX wil gaan weggeven om te laten vertroetelen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
waterman771 schreef:karel schreef:XBXG schreef:@Marten; ik begrijp wat je bedoelt, maar ik dacht dat het probleem nu wel zou zijn opgelost. Ik heb echt geen idee waar ik het anders moet zoeken. Ik zal straks nog wel ff het luchtfilter bekijken, en eens bellen met een goede bekende (ook voor jou een goede bekende ).
Ik heb nu eenmaal minimale vrije tijd, maar we hadden het al gehad over openingstijden van garages en mijn werktijden.Dan moet je gewoon eens een goede garage zoeken waar je met de eigenaar goed contact hebt en waar je buiten werktijden de auto kunt omruilen. Zo doe ik het al vele jaren, en ik heb een drukke baan, moet veel reizen en heb daarnaast ook nog eens een gezin wat óók veel tijd vreet.
Maar, een garage rekent zo maar tussen de 40 en 60 euro per uur en da’s toch niet de bedoeling?
Nee, dat is waar; je moet idd wel het risico open laten dat het probleem nooit opgelost wordt
Ich bin ein Breaker
Vanmiddag ging ik een beetje motorolie bijvullen en kwam tot mijn stomme verbazing erachter dat alle sludge verdwenen was uit de vuldop en de slangen die eraan vast zitten!
Wellicht komt dit door het feit dat de olievulpot nu een stuk beter hangt, waardoor de oliedampen sneleer kunnen worden afgevoerd. Zouden deze dampen ervoor hebben gezorgd dat de sludge is verdwenen?
Momenteel heb ik de luchtaanvoerslang voor het injectiehuis (die grote slang die over de motor heen loopt) afgekoppeld van het luchtfilterhuis. Hierdoor is het verbruik weer gezakt van 1 op 8,2 naar 1 op 6,6
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
Momenteel heb ik de luchtaanvoerslang voor het injectiehuis (die grote slang die over de motor heen loopt) afgekoppeld van het luchtfilterhuis. Hierdoor is het verbruik weer gezakt van 1 op 8,2 naar 1 op 6,6
Eh, waarom zou je dat doen dan?
Ich bin ein Breaker
XBXG schreef:Vanmiddag ging ik een beetje motorolie bijvullen en kwam tot mijn stomme verbazing erachter dat alle sludge verdwenen was uit de vuldop en de slangen die eraan vast zitten!
Wellicht komt dit door het feit dat de olievulpot nu een stuk beter hangt, waardoor de oliedampen sneleer kunnen worden afgevoerd. Zouden deze dampen ervoor hebben gezorgd dat de sludge is verdwenen?
Mwah, dat ook, maar vooral de temperatuur van de afgelopen dagen doet de sludge als sneeuw voor de zon verdwijnen. Het is in ieder geval goed nieuws!
Afgelopen weekend heeft de BX zich als een prima verhuiswagen getoond:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
tuurlijk, daar is het een bx voor!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
karel schreef:XBXG schreef:
Momenteel heb ik de luchtaanvoerslang voor het injectiehuis (die grote slang die over de motor heen loopt) afgekoppeld van het luchtfilterhuis. Hierdoor is het verbruik weer gezakt van 1 op 8,2 naar 1 op 6,6
Eh, waarom zou je dat doen dan?
Om te voorkomen dat er geen olie meer wordt aangezogen door die luchtslang.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:karel schreef:XBXG schreef:
Momenteel heb ik de luchtaanvoerslang voor het injectiehuis (die grote slang die over de motor heen loopt) afgekoppeld van het luchtfilterhuis. Hierdoor is het verbruik weer gezakt van 1 op 8,2 naar 1 op 6,6
Eh, waarom zou je dat doen dan?
Om te voorkomen dat er geen olie meer wordt aangezogen door die luchtslang.
Maar dop je hem dan wel af?
Anders staat dat ding onnoemelijk valse lucht te trekken
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.