Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ha je hebt hem gevonden.
En nog even stiekem eentje in het voorbijrijden, ik meende het al te zien…
Ik vond het ook weer een hele belevenis en heb hetzelfde na het rijden in jouw V6 automaat. Je V6.24 met handbak reed al lekker, maar dit was toch wel even wat anders. Geweldig, hij bleef maar sleuren.
Nu wil ik er dus ook één… Iemand een XM TCT kopen…?
Mevrouw Mulder gelooft me overigens direct als ik zeg dat zij er ook één wil als ze er eenmaal in gereden heeft… Het is dus maar de vraag of ik haar ooit zover krijg. Ze heeft een zwak voor de kickdown.
Heb die groene in Duitsland gezien op autoscout trouwens, erg mooie XM (en dat voor maar 1800 euro…).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Hahaha….toen we de snelweg opreden en jij hem ff intrapte, ging die na de kickdown gewoon naar 6000 toeren…dat was wel briljant ja…
Dat was effe blazen zeg…
Had ik zelf nog niet eens durven proberen… ops:
Neem deze V6.12 maar een keer mee naar mevrouw Mulder, als ik het interieur volledig naar leer heb verwisseld…
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Jaaaaa, graag. Zal ze leuk vinden…
Laat maar weten als ze klaar is…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
phoe..
ziet er wel echt puntgaaf uit zeg! Een voorbeeld voor de mijne!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Wat een magnifieke kleur is dat toch van die CX
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Als je zo’n Turbo CT een beetje laat chippen, trekt hij een V6 eruit. Lijkt me een goedkopere oplossing.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
cxfanatic schreef:Als je zo’n Turbo CT een beetje laat chippen, trekt hij een V6 eruit. Lijkt me een goedkopere oplossing.
TurboCt´s gaan stuk ( koppakkingen, turbohuizen, spruitstukpakkingen, koelvloeistoflekkkages), zijn niet zo zuinig als bv een nieuw model v6.24, en het blijft een viercilinder…. Haalt het niet bij een V6.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
4 cylinder turbo is beter dan 6 cylinder zonder turbo is mijn bescheiden mening… behalve… in een XM, hebben de oude V6’en ook diravi wat voor de XM naar mijn mening de schaal weer doorslaat in het voordeel van de V6. Bij CX hoef je die keuze niet te maken . Maar,, onder de XM’s zou ik een oud type V6 kiezen. Liefst een 24v… maar ja, als dat maar heel blijft.
Of je klust Diravi onder je turbo ct. Ook leuk. Maar de V6.12’s en ES9J4’s zijn wel betrouwbaarder dan een Turbo CT denk ik, daar ben ik het met Waterman eens.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Afgelopen week een vervelende kras op het voorscherm laten hersteld. De dader heeft zich uiteraard niet gemeld maar de verzekering deed niet moeilijk dus we worden er niet slechter van.
Wel zag ik tijdens het wassen van de CX dat beide voorschermen op dezelfde plek alweer blaasjes beginnen te vertonen. Voor de wielkast, helemaal onderaan het scherm. Zitten daar soms van die befaamde afvoergaatjes die niet afvoeren maar verstopt gaan zitten met allerhande rotzooi…? Wordt dit een kwestie van eruit slijpen (het komt tenslotte van binnenuit dus simpelweg de buitenkant onder handen nemen zal niet volstaan)??
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zo, er zat alweer driekwart jaar stof op, tijd voor een update.
De voorschermen zijn inderdaad in maart aangepakt, gelukkig was de roestvorming nog niet ver gevorderd en kon aan beide zijden worden volstaan met het eruit slijpen van een stukje plaatwerk ter grootte van een memobriefje. Wel was er veel zand en vuil opgehoopt, dus mogelijk is die aangekoekte bende niet volledig weggeblazen tijdens de voorbehandeling voor het Dinitrollen. Maar goed, alles is nu weer keurig gelast en gespoten en aan de binnenzijde goed in de smurrie gezet.
Vorige week hing D&F aan de telefoon, waar het nieuwe taxatierapport bleef. Oeps… Gelukkig is Herman Heffener weer hersteld van zijn gezondheidsproblemen van eerder dit jaar en kon ie vandaag al langskomen voor de hertaxatie. Voor de gelegenheid de dame maar weer eens extra uitgebreid gewassen.
De gezamenlijke conclusie was dat ik voor het oude taxatiebedrag inmiddels geen vergelijkbare CX terugkrijg. Eigenlijk was de kilometerstand het enige dat veranderd was ten opzichte van de vorige keer. Gegeven de herstelwerkzaamheden aan de schermen zal ik dat maar als een compliment voor de spuiter opvatten… Om kort te gaan, de waarde van de dame is dus behoorlijk toegenomen (EUR 9500 nu).
Eigenlijk is dit een dodelijk saai topic. Geen plotselinge storingen die verholpen moeten worden, geen nare schades (afkloppen, vrouwlief heeft de CX het hele weekend mee… )... Nou ja, ik ben er blij mee.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Saaaaai…
Vooral doorgaan: rije met die handel!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik zal volgende maand op vakantie wel even achter een paar landbouwvoertuigen gaan rijden, dat is de laatste tijd een garantie voor leven in de brouwerij gebleken…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zo even mijn eigen topic afstoffen.
Het heeft flink geregend de laatste week. De Pallas heeft deze dagen dus in ruste doorgebracht. Buiten, u voelt hem al aankomen.
Omdat het nu even droog is, dacht ik, kom, ik haal de stofzuiger er eens door.
Een onprettige verrassing: de hele vloer, van kofferbak tot achter de voorstoelen, is drijf- en drijfnat. In de holte achter de achterste wielkasten kon ik bij wijze van spreken voelen hoeveel mm regen er gevallen is deze week…
Ik heb flink ‘gedweild’ met een oude handdoek en na herhaaldelijk uitwringen is het ergste leed geleden. Er ligt nu een hele collectie handdoeken verspreid over de bodem van de CX en vrouwlief is inmiddels onderweg met een handvol vochtvreters,
Het was even zoeken naar een oorzaak maar ik verdenk het zijruitje linksachter. Dat is de enige hoger gelegen plek waar het, na goed voelen, nog net een pietsie vochtig is. Waarschijnlijk van daaruit via de holle ruimte in het achterscherm naar de kofferbak, waar het zich ook achter de andere wielkast heeft verzameld, en vanuit de kofferbak onder de achterbank door naar voren. Gelukkig zit er een opstaande rand in de bodem onder de voorstoelen, anders was echt alles nat geweest. Dat wordt dus een rondje opnieuw inkitten. En hopelijk is het daarmee verholpen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hmm, dat zijn geen leuke verassingen!!
Succes! Ben benieuwd of de oude kit een beetje los wil komen. Laatst geprobeerd bij een CX van iets meer dan 20 jaar oud, maar dat ging voor geen meter (eigenlijk gewoon helemaal niet!).
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ai… Moet je nu ook niet heel erg gaan oppassen dat het vocht in ruimtes gaat kruipen waar het kan gaan roesten?
Way out in the water, see it swimming.