16 van de 48
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Spuiten (en slikken). Zweven met een glimlach.
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6498
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 18 maart 2011 04:45 PM
  [ # 226 ]
garagestmarien schreef:

Dit staat op de achterkant van de CX spiegel.

Achterop de mijne staat III e2 310. En dan niet boven elkaar maar naast elkaar.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6498
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 maart 2011 12:06 AM
  [ # 227 ]

Omdat de CX af en toe begint te bokken en inhoudt, vorige week toen ik bij Dibert was voor de bakolie meteen e.e.a. na laten kijken.

Contactpunten in orde, check.
Ontsteking keurig op tijd, check.
Carburateur schoongemaakt, check.

Toch wil mevrouw af en toe (en dan alleen bij een min of meer warme motor) de kont tegen de krib gooien. Met behulp van de choke is het dan wel te doen, maar comfortabel rijden is anders. Het gebeurt meer niet dan wel, vandaag na 3 uur stilstand op een ritje van 10 km bijvoorbeeld wel, maar 3 uur later van Utrecht naar Nijmegen geen centje pijn. Tips?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2011 12:10 AM
  [ # 228 ]

Verdeelkap, bougiekabels en rotor ook ok?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6498
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 maart 2011 12:20 AM
  [ # 229 ]

Ja, weet niet, ja.

Bougies en kabels zijn eigenlijk het enige dat niet is bekeken.
Nou kan ik heel interessant boven het blok gaan hangen maar waar zie ik aan of er iets aan schort?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2011 12:50 AM
  [ # 230 ]

Bobine??
Als deze niet meer ‘top’ is, wil hij ook weleens minder presteren als hij eenmaal warm wordt.

Dit kun je helaas niet constateren door met je neus boven het blok te hangen Very Happy maar eigenlijk alleen door ‘m te vervangen en dan kijken of het over is.  Confused

Maar je hebt het over de choke… wat doe je daar dan mee, dat je er dan wél mee kunt blijven doorrijden??
Want als het euvel in het brandstofcircuit zit, hoef je natuurlijk niet de bobine te vervangen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 26 maart 2011 01:26 AM
  [ # 231 ]

Zoals ik juist ook al schreef bij het topic van Robin, ben ik er achter gekomen dat dit fenomeen best eens een probleem zou kunnen zijn van de huidige brandstoffen… We kunnen er vanuit gaan dat er ongeveer 5% bio ellende toegevoegd wordt. Dit kan onze auto’s juist dit soort ellende opleveren.  Be prepared dus!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6498
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 maart 2011 09:45 AM
  [ # 232 ]
La Léo schreef:

Maar je hebt het over de choke… wat doe je daar dan mee, dat je er dan wél mee kunt blijven doorrijden??
Want als het euvel in het brandstofcircuit zit, hoef je natuurlijk niet de bobine te vervangen.

Stukje uittrekken, dan gaat het wel. Alleen maakt ie dan idioot veel toeren/lawaai.
Ik zal het topic van Robin er eens bijpakken.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2011 11:56 AM
  [ # 233 ]
CEE-IKS schreef:

We kunnen er vanuit gaan dat er ongeveer 5% bio ellende toegevoegd wordt. Dit kan onze auto’s juist dit soort ellende opleveren.  Be prepared dus!

10% hoorde ik gisteren van de Forté-meneer.
geeft inderdaad allerlei curieuze storingen en onwenselijke residu’s en vervuiling, kan zelfs bij de motorolie terecht komen en daar de boel verzieken.  nono

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6498
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 maart 2011 10:47 PM
  [ # 234 ]

En wat kunnen we hiertegen doen?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 27 maart 2011 10:15 AM
  [ # 235 ]
Mulder schreef:

Gisteravond CX Basis eens gemaild, ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe linker buitenspiegel, die van mij begint steeds meer te detoneren bij de rest van de auto (rubber rand is vergaan, roest etc). Ze bleken ze weer te hebben, maar verkopen de chroomexemplaren met het eerste voetje alleen per paar (links en rechts). Daar heb ik dus niet veel aan, tenzij iemand hier nog een rechter spiegel nodig heeft… Wink

Zijn er meer bedrijven die deze spiegels leveren (nieuw of reproductie)?

Mulder is dit iets voor je, volgens mij is dit de juiste en tot nu toe is de prijs wel te doen.

Spiegel

of hier nog een maar die is iets minder

spiegel2

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2011 01:29 PM
  [ # 236 ]
Mulder schreef:

En wat kunnen we hiertegen doen?

Voorkomen is helaas onmogelijk. We kunnen er alleen Forté (of een vergelijkbaar middel) ingooien om de boel op den duur schoon te maken en te houden.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6498
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 maart 2011 07:40 PM
  [ # 237 ]

Forté, daar had je het toch over in één van jullie laatste nieuwsbrieven? Ik vrees dat ik die niet meer heb, kun je me die nog eens mailen?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6498
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 maart 2011 09:45 PM
  [ # 238 ]

Die eerste spiegel is wel fraai, helaas geen verchroomd exemplaar. En bovendien al verkocht, voor weinig, 20 euro.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 27 maart 2011 09:48 PM
  [ # 239 ]

Zit net nog ff op ebay.ft te neuzen kom ik nog een paar tegen, die linker schroef je op je auto en die rechter verkoop je weer, prijs valt ook wel mee.

Spiegels

staan er trouwens nog meer op.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6498
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 maart 2011 09:59 PM
  [ # 240 ]

Hm, is de voet wel hetzelfde, volgens mij niet… Maar het geeft de burger moed, bedankt. Ik zie dat er ook mensen zijn die gewoon 149 euro vragen voor zo’n ding.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
16 van de 48
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook