31 van de 48
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Spuiten (en slikken). Zweven met een glimlach.
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 28 juni 2013 11:34 AM
  [ # 451 ]

Als ik het nog kan vinden rij ik wel ff langs… Begin van de middag.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 juni 2013 02:52 PM
  [ # 452 ]

Leuk hè kinderen.
Wil je komen koffie drinken,zegt de kleine doodleuk ,pappa ligt te slapen.
( lag effe op de bank)
Sorry Freek die koffie hou je tegoed.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 28 juni 2013 04:47 PM
  [ # 453 ]

Haha ja ik dacht hij zal het wel weten… Ik mocht trouwens best even binnen komen voor een kop koffie van em, maar om nou met een bakkie in de hand naar een slapende F.SvM te gaan zitten kijken… Wink

Ik kom vast nog wel een keer in de buurt:

Het ding lekt wat olie langs de nokkenaskeerring dus over een tijdje mag het blok eruit. En dan kun je zo goed bij al die dingen waar je anders niet bij kan, en de versnellingsbak is natuurlijk ook uit 1977, dus dat wordt een leuke rekening komend voorjaar. Ik schijn er zolang mee door te kunnen rijden zolang ik het oliepeil maar in de gaten houd.

Diravi is in ieder geval opgelost nu. Van het weekend alleen nog wat fijnafstellen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 juni 2013 06:17 PM
  [ # 454 ]
Mulder schreef:

Diravi is in ieder geval opgelost nu.

Ben wel benieuwd wat het nu was.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 28 juni 2013 06:44 PM
  [ # 455 ]

Niet gecentreerd alvorens uit te lijnen denk ik. Als dat in de afgelopen 36 jaar een paar keer meer is gedaan… Ik ga er maar vanuit dat het nu goed is. De tijd zal het leren.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 09 juli 2013 04:05 PM
  [ # 456 ]

Vanochtend op weg van Rijssen naar Brummen in Borculo de nog ontbrekende klemmetjes voor de sierlijst op het rechter achterscherm opgehaald. Geen tijd om Frank te wekken voor een kop koffie. Meteen het waarom van gaatjes in en pinnetjes op het scherm achterhaald: de eerste bouwjaren werden de sierlijstjes “op de DS-manier” bevestigd (door pinnetjes in de gaatjes te drukken waarop de sierlijstjes weer werden bevestigd), in latere bouwjaren werd overgestapt op de andere klemmetjes die op op de carrosserie gelaste pinnetjes werden geklemd. Blijkbaar is er ooit door de eerste eigenaar of diens garage besloten tot overstappen op de nieuwere methode, Dibert had de pinnetjes er in ieder geval niet opgelast… Hoe het dan jarenlang goed is gegaan met die gaatjes onder de strips, geen idee. Mogelijk heeft daar eerder kit in gezeten en is die recentelijk verdwenen. Hoe dan ook, de gaatjes zijn dichtgekit en met de klemmetjes kan ook het rechter sierlijstje weer worden vastgezet. Dubbelzijdig tape is hier niet de oplossing, er staat teveel spanning opp het sierlijstje waardoor het steeds loskomt.

Dit weekend de CX maar eens wassen. Je moet wat als alles werkt… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juli 2013 06:15 PM
  [ # 457 ]

Jammer dat die tape niet werkt, is verder prima oplossing.

Vraag me dan wel af waar die spanning vandaan komt, de vorm ligt er normaal gewoon op. Wellicht kom dat in jouw geval doordat de nokjes er later opgezet zijn.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 09 juli 2013 06:19 PM
  [ # 458 ]

Het stripje lijkt wat getordeerd, waarschijnlijk door het loswrikken. Daardoor laten de uiteinden los. Wil er ook niet teveel aan buigen dus ga eerst eens kijken hoe het met klemmetjes gaat.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juli 2013 06:22 PM
  [ # 459 ]

Ik heb juist wel gezorgd dat de strips de vorm van de auto zoveel mogelijk na komt.

Pas ook nog bij de DS gedaan, eerst de juiste vorm buigen naast de auto, dan plakken Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 juli 2013 06:45 PM
  [ # 460 ]
Arjan Verkade schreef:

Jammer dat die tape niet werkt, is verder prima oplossing.

Vraag me dan wel af waar die spanning vandaan komt, de vorm ligt er normaal gewoon op. Wellicht kom dat in jouw geval doordat de nokjes er later opgezet zijn.

Ik heb hier nu nieuwe strips,maar de vorm zit er globaal in,het is met name bij het achter licht waar hij niet mooi past.
Maar wat Arjan zegt eerst in de goede richting buigen zou ik wel doen,anders heb je ze zo weer los hangen.
En natuurlijk wel met beleid buigen

Succes VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 09 juli 2013 07:23 PM
  [ # 461 ]

Ik heb het over de lijstjes onder de achterste zijruitjes maar daarvoor geldt hetzelfde natuurlijk. Had naast de auto al wat staan buigen en dacht dat het mooi aansloot maar dat viel dus toch tegen. Het moet toch los dus we prutsen nog wat door.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 09 juli 2013 07:56 PM
  [ # 462 ]

Kijk je wel uit dat buigen geen knikken wordt?

Mijn ervaring is dat je het beste een beetje glijden kan trekken met een beetje buigkracht.
(dat is vast beter te omschrijven, maar hoe Laughing

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 10 juli 2013 12:03 PM
  [ # 463 ]

Geeft niks, ik snap het. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 augustus 2013 05:00 PM
  [ # 464 ]

Buigen werd geen knikken en alles is inmiddels alweer een tijdje gemonteerd en blijft droog. Met het oog op het rijden met het raam open zaterdag op zoek gegaan naar een setje windgeleiders voor de voorste zijruiten. Bot gevangen bij het magazijn maar Leontien had nog een setje liggen voor een zacht prijsje. Ik vind het resultaat niet eens heel lelijk (had gedacht dat het de lijnen meer zou veerstoren). Ik moet wel flink wennen aan dat kunststof ding in mijn ooghoek, het belemmert toch het zicht een beetje. Misschien een kwestie van wennen. Als het niet went gaan ze er weer uit.

Leontien had me gewaarschuwd voor mogelijke herrie bij het rijden met gesloten ramen; bij geopende ramen zou het wel prettig zijn. Gelukkig valt dat eerste erg mee. Omdat de raamgeleiders bovenin het portier niet meer 100% zijn, heb ik standaard op hogere snelheden met gesloten ramen al te maken met gefluit naast mijn linkeroor. Doordat de windgeleiders de ruit wat strakker in hun geleiders drukken, is dat nu verleden tijd. Per saldo is het windgeruis van de windgeleiders minder dan het gefluit in de oude situatie, dus dat is mooi meegenomen. Met open ramen merk ik weinig verschil, al wordt de wind inderdaad uit mijn coiffure gehouden en kom ik bij rijden met open ramen dus wat toonbaarder aan op de plaats van bestemming.
Keerzijde is dat ze er bij het sluiten van de ramen voor zorgen dat deze niet meer helemaal dicht kunnen… De ruit loopt vast tegen de windgeleider en ik moet deze iets naar buiten duwen om het raam helemaal omhoog te krijgen. Misschien is het motortje wat vermoeid na 36 jaar trouwe dienst, maar het is niet prettig om midden op de snelweg twee handen nodig te hebben om je ruit dicht te krijgen… Overigens heeft het niks met rijwind te maken, want ook als ik stilsta wil de ruit niet verder tenzij ik een handje help.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 19 augustus 2013 06:49 PM
  [ # 465 ]

“Het ruit loopt vast tegen het windscherm”?

Het scherm komt tussen het raamrubber en het portier.
Raam naar beneden, rubber uit het portier, windscherm plaatsen en het rubber terug monteren. Dan kan het ruit weer moeiteloos in het rubber profiel.

Profiel  
 
 
31 van de 48
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook