32 van de 48
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
Spuiten (en slikken). Zweven met een glimlach.
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2013 07:29 PM
  [ # 466 ]

Ik zou ze in de wintermaanden er wel af halen, zodat niet alle rubbers geklemt blijven zitten.

Wel leuk voor in de warme maanden natuurlijk Wink

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 augustus 2013 08:21 PM
  [ # 467 ]
Tibor Korzelius schreef:

Het scherm komt tussen het raamrubber en het portier.
Raam naar beneden, rubber uit het portier, windscherm plaatsen en het rubber terug monteren. Dan kan het ruit weer moeiteloos in het rubber profiel.

Ik begon al zoiets te vermoeden…  cheese

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 augustus 2013 12:51 PM
  [ # 468 ]

DE raamgeleiders zaten muurvast maar met een beetje goede wil lukte het ook zonder die er eerst uit te halen. Nu werkt alles naar behoren, bedankt. Met wat zilverpoets en polijstmiddel vervolgens de krasjes te lijf gegaan, het resultaat is niet “als nieuw”, de iets diepere krasjes krijg ik er niet mee weg, maar het kan er prima mee door.

Dit weekend de randen van de velgen maar eens gaan bijwerken. En de olie peilen, dankzij de gare nokkenaskeerring verbruikt ie een liter per 1.000 km. Is wat veel maar we zingen het er wel mee uit tot volgend voorjaar.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 augustus 2013 03:55 PM
  [ # 469 ]

Zaterdagochtend fijn aan het prutsen geweest (met een glimlach). De achterwielen bijgetipt, de randen van de voorwielen maar helemaal gedaan. Helaas heb ik geen foto van het reultaat bij de hand maar ze staat er weer fris bij. Nou de wieldoppen nog…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 augustus 2013 03:58 PM
  [ # 470 ]

Was het niet gemakkelijker geweest om die wieldoppen er even af te halen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 augustus 2013 04:14 PM
  [ # 471 ]

Misschien wel, maar ik vond van niet. Als ik het echt superstrak had willen hebben hadden toch de banden eraf gemoeten. Door de iets uitstekende rand van de wieldop af te plakken werd meteen de overgang van nieuw naar oud spuitwerk wat subtieler dan wanneer ik op de velg zelf was gaan plakken. Het ging bovendien echt alleen om de randen en ik hoefde nu de rest van de velgen dus ook niet schoon te maken en te schuren.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 augustus 2013 04:16 PM
  [ # 472 ]

OK. Wat wil je met de wieldoppen gaan doen? Het lijkt me niet eenvoudig om die deels mat en deels hoogglans weer als nieuw te krijgen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 augustus 2013 04:21 PM
  [ # 473 ]

Mij ook niet. Zelf afplakken en spuiten zie ik niet zitten, dat wordt nooit echt netjes. Je zou een zelfklevend sjabloon op de dop moeten kunnen plakken en dan spuiten. En andere sterdoppen zoeken is een optie, maar vind ze maar eens, vier stuks in mooie staat… Van het voorjaar wees Mark Gielen me nog op een nieuwe set-in-doos op leboncoin voor maar 55 euro, maar die was natuurlijk meteen weg…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 augustus 2013 04:30 PM
  [ # 474 ]

Omdat de gematteerde delen hoger liggen, denk ik dat eerst de glanzende delen gepolijst zouden moeten worden en daarna de matte opnieuw gematteerd. Hoe dat laatste in zijn werk gaat, weet ik niet…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 augustus 2013 04:33 PM
  [ # 475 ]

Dat matte is gewoon gespoten. Het laat in ieder geval los in de vaatwasser… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 augustus 2013 04:59 PM
  [ # 476 ]

Dan moet er inderdaad weer een likje verf op…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 augustus 2013 05:06 PM
  [ # 477 ]

Wat heel mooi en goed werkt: de te matteren delen stralen met fijn straalgrit in plaats van spuiten. Wel een beestenklus om netjes af te plakken (en vooral zo dat het niet loslaat tijdens het stralen..)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 augustus 2013 05:56 PM
  [ # 478 ]

Dit is inderdaad de methode.heb ik reeds geprobeerd en het resultaat is goed.
http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/lh/photo/tOQq-pcSqufiaV4iefovsNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=embedwebsite

Maar net wat je zegt zeer bewerkelijk Wink
Ik ben bezig om hier een stikkermal van te laten maken.
Maar dit komt ter zijne tijd allemaal voor bij ,bij mij in het topic

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 augustus 2013 06:13 PM
  [ # 479 ]

Dat is interessant nieuws…! Ik hou het in de gaten, als je zo ver bent met de jouwe kom ik er graag op terug, mocht ik tegen die tijd niet stomtoevallig tegen een setje NOS zijn aangelopen… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 augustus 2013 07:44 PM
  [ # 480 ]

Hier staat hoe dat bij de sm wieldoppen gaat:

http://www.citroensm-wiki.de/Wiki/R/Radkappen/Aufarbeiten/Radkappen_aufarbeiten.htm

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
32 van de 48
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook