Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RensKorevaar schreef:Was het niet gemakkelijker geweest om die wieldoppen er even af te halen?
Of gewoon het hele wiel van de auto…
Ondanks de vele kranten alsnog kans op spuitnevel op de auto.
Als je ze straalt volgens methode frank/waterman kunnen ze ook in de vaatwasser
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Met dank aan Frank voor de tip, deze sloper van Dibert bleek nog heel nette doppen te hebben. Niet goedkoop, en ook niet 100% maar wel erg mooi en zeker een stuk beter dan wat ik had. Dus. Gisteren aan het einde van de dag opgehaald, zometeen nog even in de vaatwasser om ze nog wat harder te laten glimmen en dan onder de auto ermee. Heb ik bovendien nog 4 redelijke doppen over als restauratieprojectje, ooit.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi dan kan ik die 50 euro ophalen bij wiebert
Maar ze waren mooi ,ondanks dat ik er maar drie gezien heb
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als het maar niet aan die wieldoppen heeft gelegen ,dat die cx in de kreukels ligt
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Mulder schreef:zometeen nog even in de vaatwasser om ze nog wat harder te laten glimmen en dan onder de auto ermee. .
Goed idee, maar ik zou een milde vaatwastablet gebruiken.
Schijnt anders niet goed te gaan
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En nabehandelen met een schuursponsje.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb mijn Pallas doppen gewoon met een metaal polish gedaan, ze glimmen weer als nieuw!
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mulder schreef:En nabehandelen met een schuursponsje.
Dit gaat prima,wel jif gebruiken,anders schuur je,je een ongeluk
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nu de blubber van de nachtrit uit de wielkasten is gepulkt en de CX veilig op stal staat tot na de horrorwinter, alvast het lijstje voor komend voorjaar opgemaakt…
APK en beurtje, brandstofleidingen vervangen, nokkenaskeerring vervangen (die lekt net wat teveel).
En dan meteen koppeling en versnellingsbak nalopen, plus alles wat dan binnen handbereik ligt.
En alvast een rib uit mijn lijf laten verwijderen, die ga ik nodig hebben…
Weet iemand welke isolatiematten ik onder de vloerbedekking van de achterpassagiers en onder de achterbank moet gebruiken (en waar die het beste te bestellen zijn)? De bestaande matten zijn door een licht vochtverleden enigszins “op”...
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In mijn busje heb ik Noisekiller matten liggen onder de vloerbedekking. Zwaar spul, ongeveer 0,5 cm dik, ligt los. Wat natuurlijk handig is bij een onverhoopt vochtprobleem in de toekomst.
In mijn CX zijn de matten verdwenen (ook na een vochtprobleem in het verleden). Voor de CX twijfel ik over die dikke matten of het de dunnere zelfklevende antidreun spul met (hitte-werende?) alumimiumfolie aan de bovenzijde. Of een combinatie: dat dunne spul op randen, de mat op de grotere vlakken.
Maar er is een geweldig geisoleerde CX die is opgevuld met Dynamat materiaal. Is ongetwijfeld ook goed spul.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je kunt ook het ondertapijt,( of hoe noem je dat)wat onder laminaat ligt.
Heb ik in mijn break bevalt prima
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Da’s misschien wel een heel goede budget-oplossing. Kan dat spul vocht opnemen? Want dan is het weer iets minder.