36 van de 48
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
Spuiten (en slikken). Zweven met een glimlach.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 mei 2014 02:19 PM
  [ # 526 ]

Laughing

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 24 juni 2014 04:30 PM
  [ # 527 ]

Klein leed dan maar. Eén van de bevestigingsdingetjes voor de rolgordijntjes op de hoedenplank is aan ouderdom bezweken. Dibert heeft ze wel liggen maar weet nog niet waar. Ze schijnen schaars te zijn want Dibert wist me te vertellen dat na een paar bouwjaren de bevestiging werd geïntegreerd in de rand van de hemel in plaats van zoals bij mij. Ben benieuwd of ik dit ook in het CX-boek tegen kom, ik zal eens gaan zoeken…

Maar goed, heeft iemand er misschien één of twee liggen? Dinsdag ben ik even in Borculo voor het wisselen van de bakolie, maar mocht Dibert ze dan niet hebben gevonden dan heb ik graag een alternatief. Anders wordt het knokken op de achterbank, komende zomervakantie… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 24 juni 2014 10:57 PM
  [ # 528 ]

Opgelost. Bedankt Rens… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 juni 2014 11:04 PM
  [ # 529 ]

very good

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 01 juli 2014 10:55 PM
  [ # 530 ]

Raadseltje: de brandstofmeter en het waarschuwingslampje voor laag brandstofniveau doen het niet meer. Natuurlijk kwam ik daar vanmiddag op de meest lullige manier achter (in de spits, op de A1, terwijl ik een rij vrachtwagens aan het inhalen was). Maar goed.
 
Dit was onlangs al het geval, nadat de brandstofleidingen boven de tank waren vervangen. Toen is weliswaar goed gecontroleerd of alles goed vast zat voordat de tank weer teruggeplaatst werd, maar trad desondanks dit probleem op. Toen deed een goede kuil tijdens het rijden echter wonderen. Nu dus weer maar nu blijft het lampje uit en het wijzertje dood. Als ik ga ‘gymnastieken’ wiebelt het wijzertje een beetje heen en weer maar dat is het wel.

Vandaag heeft de CX (net als eerder) in de hoogste stand op de brug gestaan en is het reservewiel eruit geweest. Kan dit er mee te maken hebben en kan er een oorzaak zijn die niet boven de tank zit? Of is dat de enige mogelijke oorzaak en loopt er elders (bv. motorruimte, reservewiel) geen bedrading die ik kan verdenken?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 juli 2014 01:08 AM
  [ # 531 ]

De bedrading van de brandstofmeter komt NIET in het motorruim.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 02 juli 2014 09:56 AM
  [ # 532 ]

Dus de enige verdachte is toch de aansluiting op de tank? Fijn, kan de hele handel weer los (trekhaak, tank)...

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 juli 2014 10:09 AM
  [ # 533 ]

Had je nu maar een serie 2, die heeft luikjes! Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 02 juli 2014 10:26 AM
  [ # 534 ]

Ik hád een serie 2. Maar goed, die had weer genoeg andere problemen… Wink
Even een zaag uit de schuur halen…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 02 juli 2014 10:37 AM
  [ # 535 ]

of natuurlijk in je dashbord

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 02 juli 2014 10:39 AM
  [ # 536 ]

Inderdaad… Een ferme tik op de lunule deed zojuist wonderen… Toch daar de stekkers maar eens nalopen dus. Smile

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 juli 2014 10:52 AM
  [ # 537 ]

En daar is toch niks geks te ontdekken (behalve een rondslingerend lampje…). Schudden aan de auto geeft wel wat schommeling in het wijzertje dus ik vermoed toch dat er op de tank wat loszit.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juli 2014 12:35 PM
  [ # 538 ]

Schudden aan de auto laat ook de benzine heen en weer klotsen in de tank ...

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 juli 2014 12:58 PM
  [ # 539 ]

Precies. En het schommelen van het naaldje zegt mij dat er nog wel enig leven in de sensor zit, maar niet veel, aangezien hij het op een vlakke weg niet doet… Eerder deed het metertje het weer even na een flinke kuil in de weg. Dus er zal ergens iets los zitten en dan wel, dan weer niet contact maken. En aangezien de brandstofleidingen recent zijn vervangen ligt mijn eerste verdenking daar (bij de tank) en niet in de stekker in de lunule.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juli 2014 03:18 PM
  [ # 540 ]
Profiel  
 
 
36 van de 48
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook