Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik heb ook dat een tik op de lunule de benzinemeter weer tot leven roept. Ik denk toch niet dat het dan bij de tank zit… Een CX is gammel, maar niet ZO gammel.
Arjan Verkade schreef:Jij heb vast die luikjes niet in de kofferbak…
En ook nog een trekhaak volgens mij.
Lunule controleren is dan echt wel sneller.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Heb ik dus ook snel gedaan.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het bleek inderdaad de aansluiting op de tank te zijn (en alles doet het weer dankzij wat friemelen onder de auto zonder dat meteen de hele handel weer omlaag moest). Hopelijk blijft dat zo. Blijkbaar veroorzaakte mijn tik op de lunule een schommeling in het brandstofniveau ofzo. En het loskomen van het lampje achter de brandstofmeter, maar die zit nu ook weer op z’n plek. Nou ja, alles werkt weer.
En nu aftellen naar de zomervakantie, nog 2 weken en dan lekker met de CX naar de Provence. Ik ben benieuwd hoe de CX zich houdt, 5 jaar en 2 kinderen geleden voor het laatst als vakantieauto gebruikt (de trip naar Le Tréport niet meegerekend). De kinderen hebben zich al neergelegd bij het feit dat de CX “een soort airco” heeft. Als je het warm krijgt dan kan het raam open.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Nu maar hopen dat het ook warm wordt met de vakantie.
De kinderen verheugen er zich vast op om lekker met het raam te spelen
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nog 6 dagen tot de vakantie… Die we goed benutten voor het controleren van het een en ander.
De CX verbruikte wat koelvloeistof maar de oorzaak daarvan was gelukkig snel gevonden in een koelslang die best wat verder over de aansluiting mocht. Wel zo fijn voor het behoud van de dynamo daar recht onder…
En verder bleek vorig weekend de rubber slang aan de benzine-vulpijp onder de slangklem gescheurd, maar die kon nog worden ingekort en kan dus weer even mee (maar moet wel over niet al te lange tijd worden vervangen).
Natuurlijk zie je dan bij het verlaten van de parkeergarage van de IKEA een plasje op de plek waar je even daarvoor nog stond, maar dat bleek gelukkig gewoon condens van de airco van de auto die daar voor ons gestaan had. Al had het best condens van mijn eigen airco mogen zijn…
Kan het vlottertje bovenop het LHM-vat er makkelijk af worden genomen? Het ding zit vast (ook met de wagen in de hoogste stand) en dat maakt controle van het LHM-peil wat lastig.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ach kijk.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/165391/#116884
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Heb jij dat nou ook: bijna zeker weten dat een vraag al eens gesteld is - maar dan terugvinden
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Heb jij dat nou ook: bijna zeker weten dat een vraag al eens gesteld is - maar dan terugvinden
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Iets anders: ik had wat koelvloeistoflekkage bij de aansluiting van een van de slangen boven de dynamo. Omdat ik ook even wilde controleren of de aansluiting op het blok niet gecorrodeerd was, heb ik het systeem deels laten leeglopen. Alles in orde, de slang wat verder om de aansluiting geschoven en de lekkage was over. Maar hoe ontlucht ik nu het systeem nadat ik de boel weer heb bijgevuld…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op de radiateur en op de thermostaat en zo nodig op de waterpomp als ik het me allemaal goed herinner.
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Great. Ik vrees alleen dat ik behalve het “waar” ook enige hulp m.b.t. het “hoe” nodig heb…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is niet moeilijker dan tijdens het vullen via het expansievaatje de ontluchtingspunten open zetten totdat er koelvloeistof uit komt.
Dan 1 voor 1 sluiten en het vaatje verder vullen tot de rode lip.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Even uit mijn hoofd: op de radiateur zit rechts (voor de kijker bij de open motorkap dus links) bovenaan een ‘kraantje’ dat los kan. Dat is de start. Dan op het thermostaathuis (links, bij de dikke slang naar de radiateur). En ook nog op de waterpomp, links bij de motor. Laleo heeft het ergens op dit forum perfect uitgelegd
Maar waar… Misschien wel in mijn eigen topic, ik ga even bladeren.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik kon bij mijn 22 TRS maar 1 ontluchtingsnippel vinden, bij de radiateur. De waterpomp had ik vervangen, maar daar zat ook geen ontluchtingsnippel op?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”