Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is een Douvrin, wezenlijk anders qua opbouw.
Alle motoren uit de M-serie zijn redelijk identiek wat de opbouw van het koelsysteem betreft.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Da’s in elk geval een heel ander blok, dus dat zou kunnen. EDIT iemand is me voor
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In mijn topic op pagina 11 (kan op mijn telefoon de url niet kopiëren): eigenlijk moet het lukken met de ontluchting op de waterpomp. De gouden tip van Laleo: kruipolie.
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gevonden. Gaat wel over een ander blok maar ik kom er een heel end mee. Nippel achterop het blok heb ik gevonden, komt meteen kvs uit. Nippel op de waterpomp zit vast en de moer is ooit zodanig verknoeid dat ie bijna rond is. Op de radiateur zie ik niks behalve het tapkraantje rechts onderaan. Uiteraard de slang rechtsbovenaan, die op een zwart rubber dop is aangesloten, maar ik neem niet aan dat die eraf moet.
Misschien heb ook ik (net als jij destijds) gewoon ook al wat lucht naar boven verjaagd door toch stiekem een stukje te rijden en is het inmiddels in orde. Morgen nog even een stukje rijden en de nippel achterop het blok nog eens checken. En wellicht heeft dan ook de kruipolie op die andere nippel zijn werk gedaan…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het vaatje is het hoogste punt, dat draagt in elk geval bij aan enige automatische ontluchting. Maar: goed bezig, meneer Mulder, weer een stap verder de techniek in
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Tegen de tijd dat er geen reserveonderdelen meer te krijgen zijn heb ik door hoe die auto in elkaar zit hoor!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan hoop ik dat jij nooit precies te weten komt hoe de auto in elkaar zit!
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik hoop in ieder geval de komende 3 weken niets meer bij te leren…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In elk geval niet in de praktijk, boekje/forum lezen kan geen kwaad toch?
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
750 kilometer verderop constateer ik olieverbruik: nul; koelvloeistofverbruik: nul. Je suis très content.
Airco was wel fijn geweest.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi werk Enne, het weer waarbij je de airco niet gemist zou hebben, dat wil je toch ook niet op vakantie
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Post-vakantie update:
- Na 3.000 km constateer ik toch licht kvs verbruik en toch een dikke halve liter olie kwijt. Vuldop sluit niet goed af dus dat kan een boosdoener zijn. En het sleuren door de bergen wellicht.
- Benzinelucht bij starten. Aanvoer en retourslang op de carburateur zijn de eerste verdachten, er hangt een druppel aan het blokje waar ie slangen op vast zitten. Kan niet veel zijn want in het verbruik merk ik er niks van.
- Sinds een stevige bergrit naar Castellane is sprake van gerammel bij stevig belasten van de voorwielen (bochten). Lagers of aandrijfassen? Gaan we laten nakijken.
- In diezelfde bergrit is de voorraadbol gesneuveld. Inmiddels vervangen bij Central Garage in Nyons, na bij de Citroen-dealer twee dorpen verderop te zijn weggestuurd (“een CX? Neee meneer, daar beginnen we niet aan!”)... Dan waren ze in Nyons een stuk blijer met me (“Goed gedaan jongen!” / “Dat is nog het originele onderdeel, dat zit er al 37 jaar op, dat zouden ze bij de fabriek moeten zien!”)
- Mevrouw trekt wat veel naar rechts, al is dat lastig zuiver te bepalen met al die naar de berm aflopende snelwegen. Na het bovenstaande maar doen, geen idee wat speling voor effect heeft op de rechtuitstand.
- Het interieur is toe aan een grondige reiniging. Dat gaan we eerst maar eens doen.
- En het verbruik: met aanhanger, volle bepakking en vier inzittenden, snelweg, 110-120 km/u bij 30 graden: 1 op 10 exact. Verbruik zonder aanhanger, met vier inzittenden, bergweggetjes, 70-90 km/u bij 30 graden: 1 op 9,5. Wat een topauto.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 10350
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat klinkt als een fijne auto-vakantie
Mooi allemaal !
Alleen als je harder gat rijden met een aanhanger wordt het verbruik minder
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v