39 van de 48
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Spuiten (en slikken). Zweven met een glimlach.
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 augustus 2014 05:25 PM
  [ # 571 ]

Het scheelt nogal of je met veel op- en terugschakelen de Mt Ventoux beklimt en door de bergen naar het Citroënmuseum in Castellane jakkert of constant 120 rijdt op de snelweg.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Edwin van Seggelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 19 augustus 2014 06:03 PM
  [ # 572 ]
Mulder schreef:

Post-vakantie update:

- Na 3.000 km constateer ik toch licht kvs verbruik en toch een dikke halve liter olie kwijt.
...

Lijk mij niet iets om je veel zorgen over te maken. Die hoeveelheid olie verbruikte ze wellicht “nieuw uit de fabriek” ook al. Kvs kan ook iets verdampen c.q. bij extreem hoge temperaturen via overloop wegvloeien (als het kvs reservoir erg vol was).

nice day

Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!

Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/

Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 augustus 2014 06:38 PM
  [ # 573 ]

Geen vakantie update zonder wat vakantiekiekjes…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2014 06:46 PM
  [ # 574 ]

Je was dus niet de enige klant met een CX. Wink

Edit: zo’n brug wil ik eigenlijk wel!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 augustus 2014 06:49 PM
  [ # 575 ]

Dat was, zo begreep ik, de depannage-auto van de garage zelf. Wat niet eens verwonderde door de U23 vrachtauto voor de deur.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 augustus 2014 08:39 PM
  [ # 576 ]

Met mijn DS heb ik ook wel eens gehad dat ze in Frankrijk je met afgrijzen het garage terrein op zien komen. Maar eerlijk is eerlijk: dat is me in Nederland ook overkomen. Mooi dat je toch een goede werkplaats hebt gevonden
gevonden levert in elk geval fijne foto’s op.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2014 09:03 PM
  [ # 577 ]

Lekker hoor zo op reis met de CX! Geeft vast een hoop bekijken in de opvallende groene kleur Wink

Ik had het vorige week ook met de DS in Frankrijk, nam een verkeerde afslag en moest even keren. Dat dus ik steek even achteruit een uitrit op. En dat bleek een garage te zijn, ze stonden te meteen te roepen: Repareren!?

Laughing

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 19 augustus 2014 09:08 PM
  [ # 578 ]

Wat staat die auto toch mooi in de lak, schitterend!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 augustus 2014 09:49 PM
  [ # 579 ]

@ Arjan: midden op de Autoroute, de gendarme hing zo’n beetje tot z’n middel uit het raam te roepen dat ie het zo’n mooie auto vond…! Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 21 augustus 2014 12:27 AM
  [ # 581 ]

O en op de camping om de haverklap. Tot frustratie van mijn Bayerisch rijdende (maar wel CX-bezittende, dus dubbel frustrerend) reisgenoten hihi.  cool grin

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 augustus 2014 12:45 AM
  [ # 582 ]
Mulder schreef:

@ Arjan: midden op de Autoroute, de gendarme hing zo’n beetje tot z’n middel uit het raam te roepen dat ie het zo’n mooie auto vond…! Wink

Ze keken naar je vrouw
Dat je dat niet door had Laughing

En Freek mooie wieldoppen,ook in de vaatwasser gehad Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 21 augustus 2014 07:56 AM
  [ # 583 ]

Ja mooi he?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 10 september 2014 01:47 PM
  [ # 584 ]
Mulder schreef:

- Benzinelucht bij starten. Aanvoer en retourslang op de carburateur zijn de eerste verdachten, er hangt een druppel aan het blokje waar ie slangen op vast zitten. Kan niet veel zijn want in het verbruik merk ik er niks van.
- Sinds een stevige bergrit naar Castellane is sprake van gerammel bij stevig belasten van de voorwielen (bochten). Lagers of aandrijfassen? Gaan we laten nakijken.
- Mevrouw trekt wat veel naar rechts, al is dat lastig zuiver te bepalen met al die naar de berm aflopende snelwegen. Na het bovenstaande maar doen, geen idee wat speling voor effect heeft op de rechtuitstand.

De benzinelucht bij het starten is even snel weer verdwenen als ie kwam (nee de tank is niet leeg inmiddels). Waarschijnlijk is de oorzaak toch het warme weer geweest.
Het gerammel bleek vanochtend na enig zoeken niet te worden veroorzaakt door iets dat met de ophanging te maken heeft, maar door een klein beetje speling op de beide rubbers tussen subframe en carrosserie, onder de voetenbak. Niks bijzonders, kwestie van even aantrekken. Dat scheelt alweer.

De ontsteking is wat bijgesteld en de toch wat gare bougiekabels zijn vervangen, Diravi had ik gisteren al gedaan en we gaan weer netjes rechtuit.

Mulder schreef:

Wat een topauto!

Smile

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 maart 2015 07:03 PM
  [ # 585 ]

Zo, het is maart dus we mogen weer. Afgelopen week de stalling uit (starten - lopen) en zaterdagochtend meteen maar zuidwaarts gegaan voor het inslaan van de broodnodige flessen goddelijk vocht. Fijn.

Oei, toch wel veel…

Maar het past er allemaal in…

En je komt nog eens wat tegen in het wild:

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
39 van de 48
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook