Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
En dat ging er goed in precies.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Bij monod kom ik al zeker 25 jaar! Erg leuke garage! Mijn (ex) 2400 heeft ook precies op die brug gestaan.
Vroegah met mijn vader en oom daar de vers aangeschafte ami’s laten checken voor de terugreis.
Diezelfde oom heeft daar nog een poos gewerkt in de jaren 80 toen hij daar in de buurt woonachtig was.
Mijn laatste bezoek was met de Saab van mijn vrouw met een lekke kachelradiateur (gaan we een keer met een moderne auto…..)
Prachtige Cx heb je! Geniet ervan!
Dans son jus
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Enthousiaste vent was dat. Vond het leuk om een CX binnen te krijgen, kom daar nog maar eens om…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hoewel de airco van de Cactus lonkte, toch maar weer met de CX op vakantie gegaan dit jaar. Probleemloze, maar warme kilometers naar Zuid-Frankrijk en weer terug. Gelukkig kunnen de ramen open (of is dit de standaard gelukzalige blik van iemand die per CX vervoerd wordt?)...
We zaten in hetzelfde gebied, dus maar weer even bij Monod langsgereden. De CX die hij me vorig jaar nog voor 6.000 euro aanbood stond er nog.
Er zit sowieso niet veel beweging in dat gebied, want ook de oude Citroën-garage plus woning in een dorp verderop stond nog altijd te koop.
Thuisgekomen de stoffige CX maar eens goed gewassen. Toch nog weer twee beginnende bobbelige plekjes ontdekt, helemaal onderaan het rechter voorscherm, op de naad met het binnenscherm, en (minder fijn) onder het achterste zijruitje. Heel minimaal gelukkig, dus hopelijk is het nog aan te pakken zonder al teveel las en spuitwerk. Je blijft bezig, met recht spuiten en slikken dus. Op 20 september maar eens een inspectie laten doen tijdens het Technisch Evenement, benieuwd wat daar nog aan het licht komt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klinkt als een mooie vakantie met fijne zweef kilometers !
ook leuke foto’s !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Geweldig om gewoon met de CX op vakantie te gaan! Mooi hoor.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
En de kleur van je wagen is echt jaloersmakend..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Iets heel anders. De Pallas-schildjes op de C-stijl zijn, zoals bij vrijwel elke Pallas, behoorlijk verweerd. Omdat ik een tweede wieldop-debacle wil voorkomen, eerst maar even de vraag: is hier wat aan te doen? Bijvoorbeeld met autopolish of zilverpoets o.i.d.? Dat hielp bij het verwijderen van wat krassen in de windvangers bij de voorportierruiten heel aardig.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ah jammer, ik wilde net de suggestie ‘vaatwasser’ doen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ssssssst…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van welk matriaal zijn ze? Aluminium? Geborsteld?
Zijn ze gewoon wat vies en mat?
Je zou kunnen proberen om ze met klei te behandelen.
Zo heb ik bij mijn DS al het RVS gedaan, dan komt er gewoon veel zwarte troep af.
Als dat niet helpt heb je speciale metal polish, maar of dat bij geborsteld aluminium de juiste keuze is…
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nee ik bedoel puur de kunststof ovalen die op het Pallas logo zitten. Die zijn wat dof en ruw geworden in de loop der tijd. De schildjes zelf zijn prima.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is toch een soort dikke sticker van doorzichtig plastic?
Vraag me af of je daar nog iets mee kan… Misschien beter om te kijken of je ze kan laten namaken?
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gisteren een informatief technisch evenement bezocht en de CX door de TC maar eens van commentaar laten voorzien. Toch nog best een aardig lijstje met dingetjes (fusees, remschijven en draagarmlagers voor, een hoesje hier, een waterslang daar), en hoewel niet per se onmiddellijk noodzakelijk, toch maar besloten om e.e.a. op korte termijn te laten aanpakken. Dat maakt de komende herfstvakantiekilometers toch net even wat zorgelozer. De beginnende roest wordt meteen meegenomen. Het zal wel weer diep slikken worden, maar dan is ze er aan het begin van het nieuwe ‘seizoen’ in ieder geval helemaal klaar voor.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)