Waar begint je auto te roesten? Ben wel benieuwd naar de plekjes.
Mijn kar is 10 jaar terug gespoten en ik begin hier en daar ook wat kleine plekjes in het plaatwerk te ontdekken.
Niets ernstigs, maar wel fascinerend.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Op de naad tussen voorscherm en keienvanger onder de motor, zowel links als rechts. En onder één van de achterste zijruitjes zijn twee kleine blaasjes zichtbaar. Nu aanpakken betekent mogelijk dat niet meteen het hele scherm gespoten hoeft te worden, al weet je dat pas als de slijper erin gezet wordt (brrr).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
spannende tijden, maar komt vast wel goed
succes er mee
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nielsje schreef:Waar begint je auto te roesten? Ben wel benieuwd naar de plekjes.
Mijn kar is 10 jaar terug gespoten en ik begin hier en daar ook wat kleine plekjes in het plaatwerk te ontdekken.
Niets ernstigs, maar wel fascinerend.
Tsja, het blijft toch ook een kwestie van hopen dat er aan de binnenzijde niet al iets in gang is gezet dat aan de buitenzijde (op het moment van restauratie) niet zichtbaar is. De harde basis en de dinitrolbehandeling 9 jaar geleden zullen vast enige vertragende werking hebben gehad, maar het komt er een keer door.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gisteren de CX weer opgehaald. Het roestprobleem bleek erg mee te vallen, niks door, alleen kleine oppervlakkige plekjes en het is uitstekend hersteld, ook als je het weet zie je er niets van. Het slangen, lagers en kogels-lijstje van het Technisch Evenement is ook netjes afgewerkt dus we kunnen (betrekkelijk, het blijft een CX) zorgeloos de herfstvakantie in. Het goed reinigen van de carburateur heeft ook effect, de CX lijkt sneller (ook dat is relatief met een tweeliter) en hobbelt niet meer na afzetten van de motor. Mulder is blij. De factuur is er ook nog niet.
Als kers op de taart vandaag de onlangs van ubogaert gekochte NOS Pallas-logo’s op de C-stijlen bevestigd. Waarbij meteen mijn vraag m.b.t. het bestaan van zowel zwarte als goudkleurige type-aanduidingen werd beantwoord. Oorzaak: zon. Keerzijde van die verkleuring is wel dat ik de nieuwe logo’s net als de oude scheef moest plakken… Enige verschil met af-fabriek is het plastic zilverrandje rond de logo’s.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ah! De zon. Ik vroeg het me ook altijd al af, het ziet er zo origineel en goed uit als het goudkleurig is.
Weten we dat ook weer
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
jammer dat het logo schuin zit
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het was dit, of dertig jaar zonder logo rondrijden in de hoop dat alles dan egaal verkleurd was…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Anders kan altijd de rijhoogte aan de voorzijde wat lager. Zit het logo weer recht. 😉
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi hoor die frisse logo’s kleine details waar de auto van op knapt.
Maar ik snap hem even niet helemaal, waarom kan het logo niet recht geplaatst worden?
Kan dat zwarte gedeelte er niet af?
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nee. Is 1 geheel met de rest van de beplating op de C-stijl. Alles wat nu goud is, was ooit zwart. Is verkleurd door de zon. Onder de logo’s was het daardoor nog wel gewoon zwart. Als ik de logo’s nu recht ga plakken, dan komt dat zwart er dus deels onderuit en dat ziet er helemaal niet uit.
Natuurlijk, ik kan andere beplating voor de C-stijl gaan zoeken, waarvan het vlak nog volledig zwart is. Maar dan zijn de letters “CX” dat ook. En dat strookt dan weer niet met de eveneens tot goud verbleekte merk- en typeaanduiding op de kofferdeksel. Dus ik vond het wel prima zo.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik snap hem, goed te zien op pagina 184 van het CX boek
Gewoon ff die C stijl eraf halen en alles weer netjes zwart laten spuiten, gaat weer jaren mee!
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Lijkt me niet iets dat een spuiter zomaar “effe” doet. Al die randjes… Maar als je een goed adres weet… En die kofferbakstrip haal je er niet zomaar netjes af. Dus die zou je dan op de auto moeten doen.
(Er blijft altijd wel iets te wensen over. Maar wie weet, volgend jaar. Eerst de rekening van het nu uitgevoerde werk maar eens afwachten…)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat spuiten doet die wel “effe”, maar ik ben het met je eens dat het afplakken wel goed zal moeten gebeuren.
Tja de achterklep zal makkelijker zijn om op de auto te doen.
Jammer dat je het niet wist toen je de auto opnieuw liet spuiten, had waarschijnlijk makkelijker geweest toen alles uit elkaar lag
Ik denk dat ik bij mij ook een type plaatje laat opknappen, dat was wel te doen zei de spuiter.
op citromobile zag ik nog een stel ‘zwarte’ kofferbakstrips liggen, voor een 2400 pallas.
Heb nog getwijfeld.. en nu twijfel ik weer, fijn is dat!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!