Totaal aantal Berichten: 60
- BX 14 Injection U9
Hallo mede-BX-ers en andere citroenfanaten.
Ik ben nieuw hier en wel om de reden dat ik zojuist een groene BX Diesel uit 1992 heb opgehaald en in gebruik genomen.
Deze auto heb ik van mijn broer overgenomen en heeft een paar maanden stilgestaan.
Nu heb ik het volgende probleem: de elektriche ruitbediening werkt niet geheel naar behoren want ik heb nu een achterruit die wel open gaat maar niet meer dicht…. En de auto staat gewoon op straat geparkeerd met een wagenwijd geopend achterraam.
Mijn broer had de auto met werkende ruiten stilgezet dus dit is een nieuw probleem.
Is er een manier om deze ruit ook manueel te sluiten?
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
Probeer eens een andere schakelaar? Gewoon uit de middentunnel wippen (liefst van onderaf, haal daarvoor het bakje aan het einde van de middentunnel eraf), en de andere schakelaar op de stekker douwen
Harm schreef:Probeer eens een andere schakelaar? Gewoon uit de middentunnel wippen (liefst van onderaf, haal daarvoor het bakje aan het einde van de middentunnel eraf), en de andere schakelaar op de stekker douwen
Idd!! Is ook een euvel bij mij. De linker schakelaar is niet meer helemaal jofel. Ik zou eerst de schakelaar ff omwisselen. Is echt een klusje van nog geen 5 minuten. Succes!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
- BX 14 Injection U9
OK dank je!
ga ik nu gelijk doen en dan hoor je met een paar minuten of dat geholpen heeft.
Mijn auto’s:
- BX 14 Injection U9
Jongens super bedankt!
Het wisselen van de schakelaars heeft gewerkt. Dankzij jullie staat ie weer veilig geparkeerd.
Ik beloof volgende keer een moeilijkere vraag te stellen.
Bijvoorbeeld ik wil een glazen dakje installeren bij mijn pedalen zodat ik de weg onder me door kan zien zoefen?
Owja nog even 1 serieus vraagje dat ook zo eenvoudig te beantwoorden is….
Één van de knipperlichten in het voorspatbord heeft een kapot lampje. Ik had al gezien dat ik er niet via de motorruimte bij kom. Moet ik gewoon wrikken aan het lampje zelf of is er een andere methode om het lampje te demonteren?
Mijn auto’s:
Moet ik gewoon wrikken aan het lampje zelf of is er een andere methode om het lampje te demonteren?
Ik meen dat ‘t een soort draaisluiting is.
Bijvoorbeeld ik wil een glazen dakje installeren bij mijn pedalen zodat ik de weg onder me door kan zien zoefen?
Dat mag niet, da’s niet origineel
Voor het glazen voetenpaneel: ik heb nog een glazen elektrisch schuif-/kanteldak voor je liggen dat je in kunt bouwen?!
Voor het knipperlicht en andere zaken: regel een vraagbaak? Heb je gelijk een heleboel antwoorden bijdehand.
Volgens mij kun je overigens prima via de motorruimte bij je knipperlicht-lamp komen, of bedoel je soms een zijknipper in je voorscherm?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
- BX 14 Injection U9
Ja in mijn voorscherm.
Sorry dat ik zulke newbie-vragen stel. Ik heb de auto net een paar uurtjes maar wil hem wel goed werkend hebben natuurlijk. Daar horen ook alle werkende knipperlichten bij.
Een vraagbaak en ook een handleiding zal ik wel snel kopen. Dat was ik toch al van plan.
Mijn auto’s:
Harm schreef:Probeer eens een andere schakelaar? Gewoon uit de middentunnel wippen (liefst van onderaf, haal daarvoor het bakje aan het einde van de middentunnel eraf), en de andere schakelaar op de stekker douwen
Die schakelaars kunnen bijna niet kapot, ze lopen alleen alleen altijd vol met stof.
Mocht je het nog eens meemaken: haal de schakelaar eruit, blaas er een paar keer flink in terwijl je heen en weer klikt en dan doet ie het weer als nieuw.
Ich bin ein Breaker
BaliBennie schreef:Ja in mijn voorscherm.
Sorry dat ik zulke newbie-vragen stel. Ik heb de auto net een paar uurtjes maar wil hem wel goed werkend hebben natuurlijk. Daar horen ook alle werkende knipperlichten bij.
Een vraagbaak en ook een handleiding zal ik wel snel kopen. Dat was ik toch al van plan.
Het kleine knipperlichtje van opzij zit erin gedraaid; als je ‘m iets in de orde van een kwartslag draait komt ie vrij. Om hem er heel uit te krijgen kun je heel voorzichtig met een lap en een waterpomp oid aan de slag, ze kunnen behoorlijk klem zitten.
Ich bin ein Breaker