Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Is een XM op zn gat nog opkrikbaar? (dus zonder draaiende motor)
een palletsteekwagen eronder steken zou nog lukken, maar een garagekrik is te hoog toch?
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
bij de bx toen met 2 man aan de trekhaak omhoog getrokken en toen de krik eronder gezet… weet niet of het bij xm ook kan maar toch…
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
das n goeie! trekhaak gaat wel lukken idd voor de achterkant.
maar voor de voorkant…
wellicht dat je ook de optie “ondergraven” kunt kiezen….
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
gompy58 schreef:wellicht dat je ook de optie “ondergraven” kunt kiezen….
betonnen vloer…
Why? What’s the problem?
Enne, ik kan uit ervaring zeggen dat een heftruck perfect gaat
Xsara_Coupe
rijd je hem toch op 2 balkjes ofzo..
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Als je een trekhaak hebt kun je daar een lange staaf of balk onder zetten en zo als hefboom gebruiken om hem op te tillen, als de hefboom lang genoeg is krijg je dat in je eentje wel voormekaar terwijl een ander de krik eronder schroeft.
De truuk is natuurlijk wel om je benen gestrekt te houden en zoveel mogelijk kracht met je onderrug te zetten
Maar ik heb zo wel eens met een XM gestaan bovenop een berg in de ardennen op de grond en een niet meer startende motor het vereist wat doorzettingsvermogen en een goede chyropractor.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ga je de zilveren dame dan toch eindelijk uit de stalling halen?
Xsara_Coupe
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Xsara_Coupe schreef:Ga je de zilveren dame dan toch eindelijk uit de stalling halen?
Xsara_Coupe
hmm, na de financiele aderlating (beurt 2.0i) laat ik de V6 nog maar ff gestald staan…
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ZX-Cruiser schreef:Hmm er zijn ook lage krikken te koop..
Veel krikken passen ook niet meer onder een verlaagde auto, zelfde probleem.
lage krikken, niet aan gedacht eigenlijk.. ik gaat eens rondkijken
Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als je hydrauliek nog in orde is kan je de v-snaar van de HD pomp halen en die met een boormachine laten draaien, de v-snaar leg je dan om de boorkop (nog mooier met een V-snaar aan een asje in de boorkop). Kan ff duren, maar je krijgt hem omhoog.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 359
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Re: XM op zn gat nog opkrikbaar?
ieksEmmu schreef:Is een XM op zn gat nog opkrikbaar? (dus zonder draaiende motor)
een palletsteekwagen eronder steken zou nog lukken, maar een garagekrik is te hoog toch?
Je kan de XM krik toch ook op de voorste plaats gebruiken om hem/haar op te krikken?Wat is het probleem dan?Met een lekke pijp ligt zij toch ook op haar buik,dan moet je ook de krik gebruiken.Het is bij mij altijd gelukt,maar met een verrijdbare garagekrik gaat het idd niet.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ik dacht eigenlijk dat het krikje dat bij de auto zit alleen past als je m in zn hoogste stand zette..
Met een schaarkrikje kom je er prima onder.
Animal triste post coitum
Als je er ook maar ergens een krik(je) onder kan krijgen bijvoorbeeld achter dan kun je hem achter zo ver omhoog kirkken dat je daarna onder de rechter of linker dorpel ook een krikje kan zetten, als je die dan omhoog schroeft en de achterste eronder vandaan haalt kan je die van de achterste vooraan onder de dorpel zetten en komt de voorkant dus omhoog, snap?