Hallo,
Ik heb mijn laatste XM nu 6 weken.
Wat ik een beetje vervelend eraan vind is dat ie nooit direct start. De gast waarvan ik hem kocht wist ook niet hoe het kwam precies, hij dacht aan een verkeerd type/soort startmotor. Hij zei ook: “Je kunt een nieuwe bobine en/of bougiekabels plaatsen, maar verbetering is niet gegarandeerd.”
De auto start dus wel altijd, echt altijd, alleen pas nadat ie 5 a 10 seconden geploeterd heeft.
Koude of warme motor, koud of warm weer, altijd hetzelfde.
Afslaan doet ie nooit, voor als jullie het willen weten.
Wat moet ik hiermee?
van waarneer is de xm en ben je zelf handig
als de xm al oud is en je kan zelf nix doendan zou ik het zo laten want de garage is duur en kan jou nix garanderen
De XM is van 1991…en ik ben zelf maar een beetje handig…
ok wat je kan doen is om te kijken of je bougies nog goed zijn bijv
daarna kan je gewoon stapje voor stapje verder kijken lijk mij ik zou als ik jou was niet direct allemaal dure dingen gaan vervangen zonder zekerheid te hebben
Waar zitten de bougies?
Moet dan dat kapje eraf?
Matthijs2006 schreef:Waar zitten de bougies?
Moet dan dat kapje eraf?
makkelijkste is wel om de zwarte kap weg te halen en dan kan je de 6 bougies zo zien zitten
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:Matthijs2006 schreef:Waar zitten de bougies?
Moet dan dat kapje eraf?
makkelijkste is wel om de zwarte kap weg te halen en dan kan je de 6 bougies zo zien zitten
Thanks….dat moet mij lukken…
Die bougies kunnen er makkelijk uit?
Matthijs2006 schreef:xm'metje schreef:Matthijs2006 schreef:Waar zitten de bougies?
Moet dan dat kapje eraf?
makkelijkste is wel om de zwarte kap weg te halen en dan kan je de 6 bougies zo zien zitten
Thanks….dat moet mij lukken…Die bougies kunnen er makkelijk uit?
als je een beetje handig bent wel let op dat je ze niet afkanpt als ze te vast zitten !!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Hoe werkt dat dan normaliter? Zitten ze met schroefdraad vast?
Matthijs2006 schreef:Hoe werkt dat dan normaliter? Zitten ze met schroefdraad vast?
jep zitten er met schroefdraad in gedraaid zoek maar es op google met bougie op afbeelding
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Matthijs2006 schreef:Hoe werkt dat dan normaliter? Zitten ze met schroefdraad vast?
Uuh, hoe technisch ben je mathijs? Met een bougiesleutel/ratel kun je ze eruit halen nadat de bougiedoppen eraf zijn.
Ijs schreef:Matthijs2006 schreef:Hoe werkt dat dan normaliter? Zitten ze met schroefdraad vast?
Uuh, hoe technisch ben je mathijs? Met een bougiesleutel/ratel kun je ze eruit halen nadat de bougiedoppen eraf zijn.
Ok….bougiedoppen? Wat zijn dat dan?
Ik ben echt nog een kneus wat dat betreft.
Mathijs,
Haal eerst de zwarte kap met V6 erop eraf, zo kun je beter bij de bougies. De rodekabels stellen bougiekabels voor, het einde van deze kabels noemde ik even ‘bougiedop’. Je kunt deze eraf trekken, daaronder vind je de bougies die; ja vastgedraait zitten (met schroefdraad) je kunt deze losmaken dmv van een bougiesleutel (let op, verschillende maten!).
Matthijs2006 schreef:Ijs schreef:Matthijs2006 schreef:Hoe werkt dat dan normaliter? Zitten ze met schroefdraad vast?
Uuh, hoe technisch ben je mathijs? Met een bougiesleutel/ratel kun je ze eruit halen nadat de bougiedoppen eraf zijn.
Ok….bougiedoppen? Wat zijn dat dan?
Ik ben echt nog een kneus wat dat betreft.
ja ! dat zijn ze de doppen zitten op de bpugies. maar euh.. weet je zeker dat je het zelf doet? je moet ergens beginnen toch?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ijs schreef:Mathijs,
Haal eerst de zwarte kap met V6 erop eraf, zo kun je beter bij de bougies. De rodekabels stellen bougiekabels voor, het einde van deze kabels noemde ik even ‘bougiedop’. Je kunt deze eraf trekken, daaronder vind je de bougies die; ja vastgedraait zitten (met schroefdraad) je kunt deze losmaken dmv van een bougiesleutel (let op, verschillende maten!).
kan niet beter
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Sorry IJs, we zijn niet allemaal zo handig als jij. ops:
Maar bedankt voor de tips!