2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

XM start pas na enkele seconden -> Upd. P5. Accu gemeten
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 05 april 2007 02:18 AM
  [ # 16 ]
xm'metje schreef:

ja ! dat zijn ze Very Happy de doppen zitten op de bpugies. maar euh.. weet je zeker dat je het zelf doet? je moet ergens beginnen toch? Wink

Anders doe jij het ff voor me op 15 april? hahaha Very Happy Very Happy

EDIT: Dit moet mij wel lukken.
Maar: Is dit dé oorzaak van mijn probleem? Niet de bobine ofzo?

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 05 april 2007 02:20 AM
  [ # 17 ]
Matthijs2006 schreef:

Sorry IJs, we zijn niet allemaal zo handig als jij.  Surprisedops:

Maar bedankt voor de tips!  Laughing

Door schade en schande word men wijs .... Laughing

Bougies vervangen is vaak wel de simpelste “probeer” optie, wanneer zijn de bougiekabels voor het laatst vervangen? Loopt hij goed als hij eenmaal loopt?

Hoe zit het met brandstof toevoer van V6? brandstofpomp/filter/lucht in leidingen?

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 05 april 2007 02:25 AM
  [ # 18 ]
Matthijs2006 schreef:
xm'metje schreef:

ja ! dat zijn ze Very Happy de doppen zitten op de bpugies. maar euh.. weet je zeker dat je het zelf doet? je moet ergens beginnen toch? Wink

Anders doe jij het ff voor me op 15 april? hahaha Very Happy Very Happy

EDIT: Dit moet mij wel lukken.
Maar: Is dit dé oorzaak van mijn probleem? Niet de bobine ofzo?

je moet iig ergens beginnen om de oorzaak vast te stellen en daar zijn de bougies een van.. kan zijn dat ze slecht vonken..

als ik niet zo krap bij tijd zat had ik het best de 15e willen doen hoor Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 april 2007 02:26 AM
  [ # 19 ]
Ijs schreef:

Bougies vervangen is vaak wel de simpelste “probeer” optie, wanneer zijn de bougiekabels voor het laatst vervangen?

Geen idee…  Confused:
Niet gevraagd toen ik de auto kocht.

Maar kunnen die kabels kapot dan? Daar gaat toch alleen een stroompje doorheen?

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 april 2007 02:28 AM
  [ # 20 ]

Er kan lekstroom worden veroorzaakt, maar in dat geval start de auto niet alleen slecht maar loopt hij ook niet echt lekker. Als deze lek zijn zie je soms vonkjes van de kabel overspringen naar metalen voorwerpen in de buurt. Je kunt dit bijvoorbeeld testen met een planten spuit met water over de bougiekabels heen sprayen.

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 april 2007 02:28 AM
  [ # 21 ]
Ijs schreef:

Hoe zit het met brandstof toevoer van V6, kan deze ook ergens luchtdoorlaten?

Loopt hij goed als hij eenmaal loopt?

Dit moet je mij echt niet vragen…  Confused  Ik weet bijna nix…

Als hij loopt, en dat doet ie altijd wel uiteindelijk, dan loopt hij goed ja….
Niet perfect denk ik….stationair verandert het geluid dat de motor maakt weleens…

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 05 april 2007 02:29 AM
  [ # 22 ]

Die kabels kunnen oud zijn,en doorslaan naar massa.. ook kan de bobine slecht zijn, maar het kan dus ook nog in de brandstofpomp zitten.

is het altijd, of alleen met vochtig weer?

Als het droog is, draai dan eens je contact aan, en wacht vijf tellen.. kijk dan eens of hij start… zonder gas!

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 april 2007 02:34 AM
  [ # 23 ]
René van Maren schreef:

Die kabels kunnen oud zijn,en doorslaan naar massa.. ook kan de bobine slecht zijn, maar het kan dus ook nog in de brandstofpomp zitten.

is het altijd, of alleen met vochtig weer?

Als het droog is, draai dan eens je contact aan, en wacht vijf tellen.. kijk dan eens of hij start… zonder gas!

Altijd, maakt niet uit wat het weer doet…

Hoe bedoel je, contact aandraaien?

Ik draai altijd de sleutel naar de positie waarbij het lampje van de startonderbreker rood gaat branden. Ik toets de code in, lampje wordt groen, en draai de sleutel verder, naar de laatste positie. En dan begint ie dus aan zijn startritueel.

Ik geef nooit gas tijdens het starten…

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 05 april 2007 02:39 AM
  [ # 24 ]

ik bedoel (was die ellendige pin vergeten)  dat de pomp eerst de druk moet leveren…. ik ken mensen met hetzelfde probleem, maar die draaide HUP het contact om, en was er dus geen druk….

Dat is het dus niet!

Ik vertrouw de kabels niet, en de bougies….

Voeg anders ook eens wat injectorreiniger toe aan de brandstof

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 april 2007 02:50 AM
  [ # 25 ]

Ok…

Bougiekabels en/of bougies dus voorlopig….

Ik hoop dat ik er een beetje bij kan in dat volle hok onder de motorkap…  Laughing

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 april 2007 04:30 AM
  [ # 26 ]
Matthijs2006 schreef:

Ok…

Ik hoop dat ik er een beetje bij kan in dat volle hok onder de motorkap…  Laughing

Matthijs waar woon je? Als het een beetje in de buurt van amsterdam is wil ik je wel bij staan. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 april 2007 01:16 PM
  [ # 27 ]
eXpelliarMus schreef:
Matthijs2006 schreef:

Ok…

Matthijs waar woon je? Als het een beetje in de buurt van amsterdam is wil ik je wel bij staan. Wink

Nijmegen….dus beetje uit de buurt…

Maar bedankt voor je aanbod!  Wink

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 05 april 2007 04:57 PM
  [ # 28 ]
Matthijs2006 schreef:

Ok…

Jep, eerst bougies maar eens vervangen; zullen niet meer dan 4-5 euro per stuk kosten. Bougies vervangen is vrij easy.. Very Happy (en bij terugdraaien, vast is vast hé)

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 05 april 2007 05:21 PM
  [ # 29 ]
Ijs schreef:
Matthijs2006 schreef:

Ok…

Jep, eerst bougies maar eens vervangen; zullen niet meer dan 4-5 euro per stuk kosten. Bougies vervangen is vrij easy.. Very Happy (en bij terugdraaien, vast is vast hé)

Waar zou jij bougies halen, Ijs, bij een dealer, of is die te duur?

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 05 april 2007 07:10 PM
  [ # 30 ]

Ik zou NGK’s halen bij de auto-onderdelenshop, eurootje of 7 en half per stuk.

Heb je trouwens een multimetertje, Matthijs? Zo ja, kijk eens hoeveel spanning er op je accu staat als de motor stil staan en wanneer hij draait. 12,5 volt moet er zeker op staan.

Als je accu bijna dood is, duurt het starten ook langer omdat er te weinig toeren wordt gemaakt.

groet.

Profiel  

2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook