xm'metje schreef:
ja ! dat zijn ze de doppen zitten op de bpugies. maar euh.. weet je zeker dat je het zelf doet? je moet ergens beginnen toch?
Anders doe jij het ff voor me op 15 april? hahaha
EDIT: Dit moet mij wel lukken.
Maar: Is dit dé oorzaak van mijn probleem? Niet de bobine ofzo?
Matthijs2006 schreef:Sorry IJs, we zijn niet allemaal zo handig als jij. ops:
Maar bedankt voor de tips!
Door schade en schande word men wijs ....
Bougies vervangen is vaak wel de simpelste “probeer” optie, wanneer zijn de bougiekabels voor het laatst vervangen? Loopt hij goed als hij eenmaal loopt?
Hoe zit het met brandstof toevoer van V6? brandstofpomp/filter/lucht in leidingen?
Matthijs2006 schreef:xm'metje schreef:
ja ! dat zijn ze de doppen zitten op de bpugies. maar euh.. weet je zeker dat je het zelf doet? je moet ergens beginnen toch?
Anders doe jij het ff voor me op 15 april? hahaha
EDIT: Dit moet mij wel lukken.
Maar: Is dit dé oorzaak van mijn probleem? Niet de bobine ofzo?
je moet iig ergens beginnen om de oorzaak vast te stellen en daar zijn de bougies een van.. kan zijn dat ze slecht vonken..
als ik niet zo krap bij tijd zat had ik het best de 15e willen doen hoor
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ijs schreef:Bougies vervangen is vaak wel de simpelste “probeer” optie, wanneer zijn de bougiekabels voor het laatst vervangen?
Geen idee… :
Niet gevraagd toen ik de auto kocht.
Maar kunnen die kabels kapot dan? Daar gaat toch alleen een stroompje doorheen?
Er kan lekstroom worden veroorzaakt, maar in dat geval start de auto niet alleen slecht maar loopt hij ook niet echt lekker. Als deze lek zijn zie je soms vonkjes van de kabel overspringen naar metalen voorwerpen in de buurt. Je kunt dit bijvoorbeeld testen met een planten spuit met water over de bougiekabels heen sprayen.
Ijs schreef:
Hoe zit het met brandstof toevoer van V6, kan deze ook ergens luchtdoorlaten?
Loopt hij goed als hij eenmaal loopt?
Dit moet je mij echt niet vragen… Ik weet bijna nix…
Als hij loopt, en dat doet ie altijd wel uiteindelijk, dan loopt hij goed ja….
Niet perfect denk ik….stationair verandert het geluid dat de motor maakt weleens…
Die kabels kunnen oud zijn,en doorslaan naar massa.. ook kan de bobine slecht zijn, maar het kan dus ook nog in de brandstofpomp zitten.
is het altijd, of alleen met vochtig weer?
Als het droog is, draai dan eens je contact aan, en wacht vijf tellen.. kijk dan eens of hij start… zonder gas!
René van Maren schreef:Die kabels kunnen oud zijn,en doorslaan naar massa.. ook kan de bobine slecht zijn, maar het kan dus ook nog in de brandstofpomp zitten.
is het altijd, of alleen met vochtig weer?
Als het droog is, draai dan eens je contact aan, en wacht vijf tellen.. kijk dan eens of hij start… zonder gas!
Altijd, maakt niet uit wat het weer doet…
Hoe bedoel je, contact aandraaien?
Ik draai altijd de sleutel naar de positie waarbij het lampje van de startonderbreker rood gaat branden. Ik toets de code in, lampje wordt groen, en draai de sleutel verder, naar de laatste positie. En dan begint ie dus aan zijn startritueel.
Ik geef nooit gas tijdens het starten…
ik bedoel (was die ellendige pin vergeten) dat de pomp eerst de druk moet leveren…. ik ken mensen met hetzelfde probleem, maar die draaide HUP het contact om, en was er dus geen druk….
Dat is het dus niet!
Ik vertrouw de kabels niet, en de bougies….
Voeg anders ook eens wat injectorreiniger toe aan de brandstof
Ok…
Bougiekabels en/of bougies dus voorlopig….
Ik hoop dat ik er een beetje bij kan in dat volle hok onder de motorkap…
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Matthijs2006 schreef:Ok…
Bougiekabels en/of bougies dus voorlopig….
Ik hoop dat ik er een beetje bij kan in dat volle hok onder de motorkap…
Matthijs waar woon je? Als het een beetje in de buurt van amsterdam is wil ik je wel bij staan.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:Matthijs2006 schreef:Ok…
Bougiekabels en/of bougies dus voorlopig….
Ik hoop dat ik er een beetje bij kan in dat volle hok onder de motorkap…
Matthijs waar woon je? Als het een beetje in de buurt van amsterdam is wil ik je wel bij staan.
Nijmegen….dus beetje uit de buurt…
Maar bedankt voor je aanbod!
Matthijs2006 schreef:Ok…
Bougiekabels en/of bougies dus voorlopig….
Ik hoop dat ik er een beetje bij kan in dat volle hok onder de motorkap…
Jep, eerst bougies maar eens vervangen; zullen niet meer dan 4-5 euro per stuk kosten. Bougies vervangen is vrij easy.. (en bij terugdraaien, vast is vast hé)
Ijs schreef:Matthijs2006 schreef:Ok…
Bougiekabels en/of bougies dus voorlopig….
Ik hoop dat ik er een beetje bij kan in dat volle hok onder de motorkap…
Jep, eerst bougies maar eens vervangen; zullen niet meer dan 4-5 euro per stuk kosten. Bougies vervangen is vrij easy.. (en bij terugdraaien, vast is vast hé)
Waar zou jij bougies halen, Ijs, bij een dealer, of is die te duur?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik zou NGK’s halen bij de auto-onderdelenshop, eurootje of 7 en half per stuk.
Heb je trouwens een multimetertje, Matthijs? Zo ja, kijk eens hoeveel spanning er op je accu staat als de motor stil staan en wanneer hij draait. 12,5 volt moet er zeker op staan.
Als je accu bijna dood is, duurt het starten ook langer omdat er te weinig toeren wordt gemaakt.
groet.