2 van de 2
 < Vorige 1 2

Is dit een goede aankoop?
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 01 juni 2007 06:39 PM
  [ # 16 ]

Aandrijfas vervangen en n rondje remmen, vooral achter (lage rempedaal). Maar waarschijnlijk zijn je remmen voor ook bijna op. Remmen rondom, nieuwe vloeistof en n aandrijfas. Dan kun je er weer n tijd tegen aan.

Profiel  

david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 924

Gepost: 03 juni 2007 02:51 AM
  [ # 17 ]

Vergeet niet dat dit geen ‘moderne’ auto is zoals je dat noemt. M’n diesel heeft met originele zowel als nu met de dubbele geventileerde Volcane schijven een verhoudingsgewijs lange remslag maar met trappen sta je toch echt stil. Ook ik moet achter de remmerij vervangen zag ik laatst bij de handremvervanging.

Maar zo te lezen moet je eerst maar ‘s rondje remmen idd. Merk jij trouwens ook verschil op de manier waarop je het pedaal beroert? Als ik er recht boven ‘hang’ en naar beneden trap pakt hij eerder dan wanneer ik (gelijk het koppelingspedaal) een beetje naar voren duw.

Verder ziet je kar er erg mooi uit.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 03 juni 2007 03:38 PM
  [ # 18 ]

Re: Na 1,5 maand zx-ervaring…

introvertigo schreef:

(sorry voor de late reactie Rolling Eyes ) De achterbumper is geschuurd en “krom”, is gewoon lelijk voor het oog.

Dit is nu niet echt een probleem, maar het volgende wél:

M’n zx heeft altijd al wat “klop”-geluiden gemaakt in de bochten, maar heb hier niet echt aandacht aan besteed.

Nu zie ik dat er olie/vet lekt uit de hoes aan de wielaandrijving (alles hangt er zowat vol olie)... het kloppen in de bochten is niet echt verergerd.

Zou dit op een kapotte homokineet kunnen wijzen?

Misschien verklaart dit het probleem bij stilstaan met de wielen draaien: het stuur lijkt te blokkeren en “springt” dan weer verder…

Ander probleem:

Bij bochten en versnellen na een verkeersdrempel flikkert het lampje van de remmen (precies een vals contact).  Ook is er een tamelijke “dode slag” bij het rempedaal… en de remmen hebben eigenlijk nooit echt gewerkt zoals in moderne auto’s (“streel” het pedaal en hij staat stil), ik moet tamelijk kracht uitoefenen om sterk af te remmen.

...zucht… heb ik nu toch een kat in een zak gekocht?  Crying or Very sad

Nou….lijkt mij niet hoor !

Zoals anderen hierboven ook al zeiden, laat er eens bij een autogarage in je buurt een nieuwe (of gereviseerde) aandrijfas in zetten en laat de remmen voor en achter controleren…e.v.t. nieuwe schijven en blokken, dat zijn gewoon onderhoudszaken net als een uitlaat, banden, accu e.d.
En gelet op dat blokkeren, laat dat z.s.m. doen. Exclamation

De motor en versnellingsbak (koppeling) werken verder prima ?

Dan heb je er een prima auto aan en vooral een motor waar je met een beetje geluk 400.000 km mee verder kan. Wink

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook