1 van de 13
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Een Citroën BX kopen. (UPDATE 20-08-08, Pagina 11!)
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 05 april 2007 09:45 PM

Bonjour!

Ik keek al een hele ruime tijd op dit forum, en nu dacht ik: laat ik is lid worden!

Ik ben echt een enorme fan van de Citroën BX! Mijn oma en opa hadden een 1.4 Blauwe BX, zonder stuurbekrachtiging enz, standaard BX, maar ik wou alleen maar auto rijden! Na overleiden van mijn opa, is mn oma op een Ford KA overgestapt, MET stuurbekrachtiging. Een enorm verschil, en ze zei dat ze het comfort enorm mist en verschilt! Ik vond, toen ik klein was, dat stijgen en zakken, prachtig! kon wel uren doorgaan!

Ik ben 17 jaar, bijna 18, en gegarandeerd word een BX mijne eerste auto!

Ik zelf zat aan een 1.6 TZI versie te denken, of 1.9 TZI. Ik wil geen 1.4 versie, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Wat vinden jullie van een TZI versie? of radeb jullie mij wat anders aan? ik heb de BX verkoop tips al doorgelezen.. dat is behoorlijk wat! maar tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Mvg Timo!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 05 april 2007 09:53 PM
  [ # 1 ]

Wil je lekker goedkoop rijden en lekker meekomen met het verkeer dan is de 1.6Tzi een prima keuze! Een betere auto om mee te beginnen is er haast niet. Een 1.9Tzi is qua uitrusting hetzelfde alleen een tikke sneller, best rap eerlijk gezegd.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 05 april 2007 10:06 PM
  [ # 2 ]

Ik ben mij de laatste tijd ook aan het verdiepen in de BX omdat het mij toch een leuke auto lijkt om mee te beginnen. Zelf ben ik helaas ook nog geen 18 (wel 17) en moet ik nog minstens een jaar wachten om te mogen rijden.

Zelf zou ik denk ook gaan voor een minimaal een BX 16 of hoger. Op Citromarkt stonden een tijdje geleden 2 Chic’s. Is dat de luxeste versie van de BX of waren er nog luxere versies en dan heb ik het niet over een GTi of 16v, want die lijken mij een tikje te snel en ik moet hem ook kunnen verzekeren.

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 april 2007 10:12 PM
  [ # 3 ]
Autofan schreef:

Op Citromarkt stonden een tijdje geleden 2 Chic’s. Is dat de luxeste versie van de BX of waren er nog luxere versies en dan heb ik het niet over een GTi of 16v, want die lijken mij een tikje te snel en ik moet hem ook kunnen verzekeren.

Het verzekeren van een BX GTi is niet zo’n probleem als 18 jarige. Je kan het via de BX Club bij Emerpark laten doen. Of via je ouders met jou als vaste bestuurder (zo heb ik het). En een BX GTi is een ultieme cruisemachine. Heb er nog steeds geen spijt van dat ik hem heb gekocht.  Cool

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 05 april 2007 10:13 PM
  [ # 4 ]

De tzi is de luxe uitvoering. 4 elektrische ramen, stuurbekrachtiging en centrale deurvergrendeling met afstandbediening. De chic is standaard ook nog geleverd met kofferklepspoiler en het hele mooie zwarte velours interieur + zwart dashboard en 16V stuurtje.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 05 april 2007 10:18 PM
  [ # 5 ]

Bedankt!

Ik kijk tegen die tijd dat ik mijn rijbewijs heb wat voor type ik koop en misschien word het wel geen BX… En als ik een auto wil gaan rijden zal ik eerst om 4 uur mijn nest uit moeten om 2 krantenwijken te lopen maar daar begin ik waarschijnlijk in januari al mee.

Maar op de foto’s vind ik dat interieur van een Chic wel erg mooi.

Verzekeren wil ik wel op mijn eigen naam doen, omdat ik dan premie opbouw enzo.

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 april 2007 10:18 PM
  [ # 6 ]
WYD schreef:

De tzi is de luxe uitvoering. 4 elektrische ramen, stuurbekrachtiging en centrale deurvergrendeling met afstandbediening. De chic is standaard ook nog geleverd met kofferklepspoiler en het hele mooie zwarte velours interieur + zwart dashboard en 16V stuurtje.

Echter heeft de Chic GEEN elek. ramen achter Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 05 april 2007 10:20 PM
  [ # 7 ]
PrutsyLJ schreef:
WYD schreef:

Echter heeft de Chic GEEN elek. ramen achter Wink

Dat maakt mij niet uit Wink 

a. ik leer voor automonteur dus dat kan ik altijd nog inbouwen Wink

en

b. ik zit dan waarschijnlijk toch nooit achterin dus dat is mijn probleem
niet Razz Wink en wat je niet hebt kan ook niet stuk.

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 05 april 2007 10:28 PM
  [ # 8 ]

en niet alle tzi’s hebben stuurbekrachtiging Wink

maar een 16tzi is wel aan te raden, lekkere auto..
ik heb er iig nog geen spijt van gehad Very Happy

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 april 2007 10:45 PM
  [ # 9 ]

chic is leuke beginner maar 1400 komt ook wel mee Wink

en lekker goedkoop Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
Gepost: 06 april 2007 01:02 AM
  [ # 10 ]

Okee! En ik vind zo’n achterspoiler op de kofferklep, echt PRACHTIG! is dat mischien duur/ingewikkeld om er zelf 1 op te zetten? En een nieuw interiuur, bijv. een zwart dashboard ipv grijs ofzo. alhoewel, dan moet je eigenlijk de deuren enz ook neemenen, anders is dat nog grijs, das ook lelijk.

Nu heb ik nog een vraag, mischien een beetje een rare vraag, maar wat kost een BX 1.6/1.9 TZI nou ongeveer aan wegenbelasting en verzekering? gewoon even een globale schatting, ik kan er namelijk geen hoogte uit krijgen. En aangezien in hier mensen tegenkom met een prachtige TZI versie, dacht ik wel dat die mij het ongeveer kunnen vertellen.

Bvd Timo!

BX 16 TZI 1991 wit

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 april 2007 01:12 AM
  [ # 11 ]
Timo-BX schreef:

Okee! En ik vind zo’n achterspoiler op de kofferklep, echt PRACHTIG! is dat mischien duur/ingewikkeld om er zelf 1 op te zetten? En een nieuw interiuur, bijv. een zwart dashboard ipv grijs ofzo. alhoewel, dan moet je eigenlijk de deuren enz ook neemenen, anders is dat nog grijs, das ook lelijk.

Nu heb ik nog een vraag, mischien een beetje een rare vraag, maar wat kost een BX 1.6/1.9 TZI nou ongeveer aan wegenbelasting en verzekering? gewoon even een globale schatting, ik kan er namelijk geen hoogte uit krijgen. En aangezien in hier mensen tegenkom met een prachtige TZI versie, dacht ik wel dat die mij het ongeveer kunnen vertellen.

Bvd Timo!

belasting is 27 euro per maand en verzekering denk ik 40 a 50 euor (beginnende bestuurder)

spoiler en opleuken is goed te doen!!
Hoeft ook niet veel te kosten hoor Wink

er is best veel leuk spul te krijgen voor de BX
Dit is mijn 1400 bijv:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NR3WLNRY

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
Gepost: 06 april 2007 01:18 AM
  [ # 12 ]

ZO! Dat is een mooie BX! Je kan dus ook gewoon andere velgen eronder gooien! ik had gehoord dat dat niet kon, omdat ze 9 van de 10 keer niet achter in de wielkast passen! maar jij hebt het wel! dat maakt hem gelijk een stuk brutaler! met een achterspoilertje enz erbij, dan word het commentaar op de BX hopelijk minder, want in mijn omgeving, vrienden en vriendinnen, lachen me allemaal uit. haha! opa dit enz. maar ik vind hem dus wel mooi, vooral zo! maar dan zit je dus ong op 77 euro in de maand.. valt me egt zat mee! ik had veeeel hoger verwacht, nouja, nu komt de benzine er nog bij, maar dat zal wel meevallen, want ik heb gelezen dat de BX niet zo dorstig is. En stuurbekrachtiging is zeker nodig, ik weet nog goed hoe mijn oma(zie topic start) met veel mooie zat te pakeren en aan dat stuur zat te trekken.

Timo

BX 16 TZI 1991 wit

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 april 2007 01:28 AM
  [ # 13 ]
Timo-BX schreef:

ZO! Dat is een mooie BX! Je kan dus ook gewoon andere velgen eronder gooien! ik had gehoord dat dat niet kon, omdat ze 9 van de 10 keer niet achter in de wielkast passen! maar jij hebt het wel! dat maakt hem gelijk een stuk brutaler! met een achterspoilertje enz erbij, dan word het commentaar op de BX hopelijk minder, want in mijn omgeving, vrienden en vriendinnen, lachen me allemaal uit. haha! opa dit enz. maar ik vind hem dus wel mooi, vooral zo! maar dan zit je dus ong op 77 euro in de maand.. valt me egt zat mee! ik had veeeel hoger verwacht, nouja, nu komt de benzine er nog bij, maar dat zal wel meevallen, want ik heb gelezen dat de BX niet zo dorstig is. En stuurbekrachtiging is zeker nodig, ik weet nog goed hoe mijn oma(zie topic start) met veel mooie zat te pakeren en aan dat stuur zat te trekken.

Timo

Ach je kan zelfs 17 inch onder de Bx gooien Wink je moet gewoon eerst even passen. (zijn wel tropics over)

Bx gewoon mooi maken ik hoor vaak genoeg: ” een bx vind ik niet mooi maar die van jou wel”  Laughing

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 06 april 2007 02:10 AM
  [ # 14 ]
Timo-BX schreef:

Bvd Timo!

ik betaal aan belasting 54euro per kwartaal voor een 16tzi en 500 verzekering ongeveer per jaar op mijn leeftijd

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 06 april 2007 02:43 AM
  [ # 15 ]
Timo-BX schreef:

Timo

Ach zoals bram zegt, 125 bandjes, 3 bar erin en 200 kg aardappelen achter in en zo licht als een veertje.  Laughing

Profiel  

1 van de 13
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook