Timo-BX schreef:een achterspoilertje enz erbij, dan word het commentaar op de BX hopelijk minder, want in mijn omgeving, vrienden en vriendinnen, lachen me allemaal uit. haha! opa dit enz. maar ik vind hem dus wel mooi, vooral zo!
Totdat ze meerijden… Ik ben zelf nu 19 en rij nu een jaar in een TZD, en inderdaad krijg je wel eens opmerkingen, maargoed dat zijn meestal mensen die of geen ervaring hebben met de BX of die zelf geen auto kunnen betalen. (Tenminste dat is mijn ervaring)
Maar inderdaad een Spoiler vind ik ook erg mooi staan op een BX, kan eigenlijk niet zonder..
Maar check mijn bx, misschien brengt dat je op ideeen..
Ennuh de BX club is een gezellige club, en niet echt allemaal van de patsers en grootdoeners, tenminste dat vind ik dan..
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Timo-BX schreef:dan word het commentaar op de BX hopelijk minder, want in mijn omgeving, vrienden en vriendinnen, lachen me allemaal uit. haha! opa dit enz.
Je bent ook vooral BX-rijder als dat soort dingen je echt helemaaaaal geen bal kunnen interesseren.
Collega: “Is die ouwe rammelbak van jou nou nog niet kapot?”
Ik: “Als die slopel van jou ooit de 350000 km haalt spreek ik je wel weer.”
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Daan88 schreef:Timo-BX schreef:Okee! En ik vind zo’n achterspoiler op de kofferklep, echt PRACHTIG! is dat mischien duur/ingewikkeld om er zelf 1 op te zetten? En een nieuw interiuur, bijv. een zwart dashboard ipv grijs ofzo. alhoewel, dan moet je eigenlijk de deuren enz ook neemenen, anders is dat nog grijs, das ook lelijk.
Nu heb ik nog een vraag, mischien een beetje een rare vraag, maar wat kost een BX 1.6/1.9 TZI nou ongeveer aan wegenbelasting en verzekering? gewoon even een globale schatting, ik kan er namelijk geen hoogte uit krijgen. En aangezien in hier mensen tegenkom met een prachtige TZI versie, dacht ik wel dat die mij het ongeveer kunnen vertellen.
Bvd Timo!
ik betaal aan belasting 54euro per kwartaal voor een 16tzi en 500 verzekering ongeveer per jaar op mijn leeftijd
HUH! dat is maar 77 euro in de maand! ik weet niet hoe oud jij ben, en in welk premie jaar jij zit, maar dat vind ik dus echt niet duur! valt me zat mee. En ik ben tot de conclusie gekomen: Dat wit ook een hele mooie kleur is! als die zo glimt, en niet vies is, zoals op jou plaatje, vind ik dat eigenlijk ook wel erg mooi!
Trouwens heh, als je een BX particulier koop, en je wilt weten of die auto mankementen heeft, heb ik gehoord dat je gewoon langs een garage kan rijden, dat die hem even nakijkt op mankementen. Is dat zo? en daar zijn vast ook weer kosten aan verbonden? Zo’n hele rijke student ben ik ook weer niet, dus ik wil eigenlijk wel een beetje zekerheid.
Timo
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik zou zeggen, hou de website gewoon in de gaten.
Normaal gesproken zijn de mensen gewoon eerlijk over de auto die ze hier verkopen.
Dus dan weet je precies of er wat mis is.
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Superdave schreef:Ik zou zeggen, hou de website gewoon in de gaten.
Normaal gesproken zijn de mensen gewoon eerlijk over de auto die ze hier verkopen.
Dus dan weet je precies of er wat mis is.
Maar ik heb het dus niet over hier, maar vooral over marktplaats
Trouwens, je ziet wel is op foto’s, dat de voorkant van de auto erg hoog blijft als die al een poos stilstaat, zie foto:
[img=http://img256.imageshack.us/img256/9344/pc080074qy7.th.jpg]
betekend dat dan dat er iets mis is met de voorveerbollen ofzo? vaak ook als ze de hele nacht stil hebben gestaan, en de achterkant is mooi wegegzakt, maar die voorkant blijft dan zo hoog.
Timo
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Het ligt met wegenbelasting ook aan de provincie waarin je woont.
Maar bij welke verzekering hebben jullie hem meestal verzekerd?
Timo-BX schreef:Superdave schreef:Ik zou zeggen, hou de website gewoon in de gaten.
Dus dan weet je precies of er wat mis is.Maar ik heb het dus niet over hier, maar vooral over marktplaats
Trouwens, je ziet wel is op foto’s, dat de voorkant van de auto erg hoog blijft als die al een poos stilstaat, zie foto:
[img=http://img256.imageshack.us/img256/9344/pc080074qy7.th.jpg]
betekend dat dan dat er iets mis is met de voorveerbollen ofzo? vaak ook als ze de hele nacht stil hebben gestaan, en de achterkant is mooi wegegzakt, maar die voorkant blijft dan zo hoog.
Timo
Als er wat drukverlies ontstaat in het systeem nadat de motor is uitgezet, dan zakt de achterkant automatisch naar beneden.
Zolang dit niet al gebeurd, direct als de motor is uitgezet, dan is er in principe niets aan de hand. Kan de BX nog heel oud mee worden
P.S: Die Mustang op de foto vind ik ook wel leuk, zeker met een 5.0 liter V8!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
idd als geen druk meer heeft zakt die iets en achter gaat dat sneller
ik heb een 1400 zonder stuurbekrachting en 195 brede banden eronder..
En dan ook nog een klein sport stuurtje
en ik vind sturen wel meevallen
is maar net wat je gewent bent en je krijgt er spierballen van
(tijdens rijden merk je het niet eens alleen met inparkeren ofzo)
Op mijn 1400 komt NOOIT SB want dat is mooi irritant sleutelen (ding zit altijd in de weg )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Timo-BX schreef:Daan88 schreef:Timo-BX schreef:Okee! En ik vind zo’n achterspoiler op de kofferklep, echt PRACHTIG! is dat mischien duur/ingewikkeld om er zelf 1 op te zetten? En een nieuw interiuur, bijv. een zwart dashboard ipv grijs ofzo. alhoewel, dan moet je eigenlijk de deuren enz ook neemenen, anders is dat nog grijs, das ook lelijk.
Nu heb ik nog een vraag, mischien een beetje een rare vraag, maar wat kost een BX 1.6/1.9 TZI nou ongeveer aan wegenbelasting en verzekering? gewoon even een globale schatting, ik kan er namelijk geen hoogte uit krijgen. En aangezien in hier mensen tegenkom met een prachtige TZI versie, dacht ik wel dat die mij het ongeveer kunnen vertellen.
Bvd Timo!
ik betaal aan belasting 54euro per kwartaal voor een 16tzi en 500 verzekering ongeveer per jaar op mijn leeftijd
HUH! dat is maar 77 euro in de maand! ik weet niet hoe oud jij ben, en in welk premie jaar jij zit, maar dat vind ik dus echt niet duur! valt me zat mee. En ik ben tot de conclusie gekomen: Dat wit ook een hele mooie kleur is! als die zo glimt, en niet vies is, zoals op jou plaatje, vind ik dat eigenlijk ook wel erg mooi!
Trouwens heh, als je een BX particulier koop, en je wilt weten of die auto mankementen heeft, heb ik gehoord dat je gewoon langs een garage kan rijden, dat die hem even nakijkt op mankementen. Is dat zo? en daar zijn vast ook weer kosten aan verbonden? Zo’n hele rijke student ben ik ook weer niet, dus ik wil eigenlijk wel een beetje zekerheid.
Timo
ik ben 18jaar en verzekerd bij emerpark, via een oldtimer club kan dat..
en de balsting verschilt inderdaad per regio
en ik heb trouwens ook geen stuurbekrachtiging, en mis het ook niet eigenlijk
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Och, het enige verschil tussen een BX met- en zonder sb is eigenlijk dat de BX zonder stuurbekrachtiging wat minder direct is in haar besturing. Dus moet je gewoon wat sneller draaien. En als mijn zusje haar BX14TE geparkeerd krijgt moet een sterke jonge vent dat toch zeker ook kunnen?
En wat het imago van de BX betreft: een tijd geleden dacht ik toch in een topic gelezen te hebben dat de BX juist weer helemaal in zou raken. Dus best een coole kar toch? Zeg nou zelf, de ultieme grijze lullo-mobiel is toch een Astra of een Golf? Waarmee ik overigens niets wil zeggen over de kwaliteit, het gaat hier puur om imago.
BTW, ik vind de 1400 eigenlijk lekkerder rijden dan de 1600. Die paar keer dat ik een 1600 meekreeg (omdat de Rode Dame voor de APK moest) vond ik het een nogal sloom reagerende auto. De 1400 is wat rumoeriger, zeker niet sneller en/of zuiniger, maar hangt wel lekkerder aan het gas.
winnetou schreef:Och, het enige verschil tussen een BX met- en zonder sb is eigenlijk dat de BX zonder stuurbekrachtiging wat minder direct is in haar besturing. Dus moet je gewoon wat sneller draaien. En als mijn zusje haar BX14TE geparkeerd krijgt moet een sterke jonge vent dat toch zeker ook kunnen?
Mijn vrouw rijdt ook in een 14i Cannes, en dat stuurt idd helemaal niet zo zwaar, alleen wat indirecter.
De prestaties van een 14i zijn best okee, het is geen scheurijzer maar je hoeft je in het verkeer ook niet te schamen.
Timo-BX schreef:Daan88 schreef:Timo-BX schreef:Okee! En ik vind zo’n achterspoiler op de kofferklep, echt PRACHTIG! is dat mischien duur/ingewikkeld om er zelf 1 op te zetten? En een nieuw interiuur, bijv. een zwart dashboard ipv grijs ofzo. alhoewel, dan moet je eigenlijk de deuren enz ook neemenen, anders is dat nog grijs, das ook lelijk.
Bvd Timo!
Timo
wit rules…..
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
wit rules…..
Doe mij maar donkergrijs en wit
ok, mijn eerste deauville was ook grijs…., maar daarna alleen wit!!!
(moet wel bekennen dat ik niet zozeer naar de kleur keek als wel naar de technise staat van de auto, en toevallig waren de beste beide wit )
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Haha, primaire kleuren doen het in elk geval erg goed op de BX!! Ik heb eigenlijk een enorme #$%^hekel aan rood (je poetst je een ongeluk), maar op een of andere manier staat het gewoon ontzettend goed op een BX. Als ik de mijne een keertje mooi heb gepoetst is het net een Ferrari. Maar na een paar weken is die glans er helaas al weer grotendeels af….