Je hebt gelijk, maar met 105pk is ie ook niet slecht bedeeld. Een bx waarmee ik nog altijd een keertje zou willen sturen, heeft denk ik net dat beetje extra wat een gewone 1600 ontbeert.
edit: grammaticafout
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Maar een TRI versie heeft toch geen SB en CV? ops: had ik mij laten vertellen? En die 2 opties, wil ik toch eigenlijk wel.. en ik heb liever type 3, ik weet niet waarom, maar als ik type 2 of 1 zie, klik ik gelijk weg, iets zegt me dat ik dat niet wil, geen idee waarom.. ops:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo-BX schreef:Maar een TRI versie heeft toch geen SB en CV? ops: had ik mij laten vertellen? En die 2 opties, wil ik toch eigenlijk wel.. en ik heb liever type 3, ik weet niet waarom, maar als ik type 2 of 1 zie, klik ik gelijk weg, iets zegt me dat ik dat niet wil, geen idee waarom.. ops:
Een TRi heeft zeker wel SB en CV! Als ik moest kiezen tussen een 16 TZi of 16 TRi wist ik het wel
ik zou dus de 16 TRi nemen he
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
PrutsyLJ schreef:Timo-BX schreef:Maar een TRI versie heeft toch geen SB en CV? ops: had ik mij laten vertellen? En die 2 opties, wil ik toch eigenlijk wel.. en ik heb liever type 3, ik weet niet waarom, maar als ik type 2 of 1 zie, klik ik gelijk weg, iets zegt me dat ik dat niet wil, geen idee waarom.. ops:
Een TRi heeft zeker wel SB en CV! Als ik moest kiezen tussen een 16 TZi of 16 TRi wist ik het wel
ik zou dus de 16 TRi nemen he
Nee, een 16 tri heeft standaard geen SB. Wel CV en elektrische ramen. Maar een 16 tri heeft zo’n prettig en pittig motortje, en een zeer gunstig verbruik dat het gemis aan stuurbekrachtiging ruimschoots wordt gecompenseerd door het rijplezier
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ooh kijk is aan! Hmm dan ga ik ook is naae TRi versies kijken! Is TRi trouwens alleen type 2?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Alleen type 2, helaas wel .
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hmm das dan weer jammer.. Maar mijn gevoel en voorkeur blijft tog uitgaan naar een TZi versie.. Die zijn er ook best veel te vinden, gelukkig!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Geduld is een schone zaak, maar wachten is inderdaad niet altijd leuk. Als je een TZI wil moet je daarvoor gaan, simpel, die vijver is ook een stuk groter dan die van de TRI-tjes.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Timo-BX schreef:Hmm das dan weer jammer.. Maar mijn gevoel en voorkeur blijft tog uitgaan naar een TZi versie.. Die zijn er ook best veel te vinden, gelukkig!
Heb je al eens in een 16TZi gereden? Ga dan maar eens in de 16TRi rijden, rijdt echt stukken lekkerder met dat multipoint-motortje. Het geeft een klein beetje het gevoel alsof je in een GTi rijdt, deze motor zat ook in de 205 GTi 1.6. Het enige jammere aan deze uitvoering zijn de stoelen, maar een goed interieur koop je voor 50 euro en zet je er zo in.
Ik heb zelf een 16TRi gehad, ik wou dat ik hem nog had. Heb een tijdje terug nog naar zo een gekeken om erbij te houden maar die was niet goed genoeg of te duur, het is maar hoe je het bekijkt..
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
knäckor schreef:Timo-BX schreef:Hmm das dan weer jammer.. Maar mijn gevoel en voorkeur blijft tog uitgaan naar een TZi versie.. Die zijn er ook best veel te vinden, gelukkig!
Heb je al eens in een 16TZi gereden? Ga dan maar eens in de 16TRi rijden, rijdt echt stukken lekkerder met dat multipoint-motortje. Het geeft een klein beetje het gevoel alsof je in een GTi rijdt, deze motor zat ook in de 205 GTi 1.6. Het enige jammere aan deze uitvoering zijn de stoelen, maar een goed interieur koop je voor 50 euro en zet je er zo in.
Ik heb zelf een 16TRi gehad, ik wou dat ik hem nog had. Heb een tijdje terug nog naar zo een gekeken om erbij te houden maar die was niet goed genoeg of te duur, het is maar hoe je het bekijkt..
Haha, nee ik heb er nog niet in gereden! ivm dat ik nog geen 18 ben! over een paar maandjes is het zover! dan rijbewijs, DAN rijden! dus moet even geduld hebben
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Timo-BX schreef:knäckor schreef:Timo-BX schreef:Hmm das dan weer jammer.. Maar mijn gevoel en voorkeur blijft tog uitgaan naar een TZi versie.. Die zijn er ook best veel te vinden, gelukkig!
Heb je al eens in een 16TZi gereden? Ga dan maar eens in de 16TRi rijden, rijdt echt stukken lekkerder met dat multipoint-motortje. Het geeft een klein beetje het gevoel alsof je in een GTi rijdt, deze motor zat ook in de 205 GTi 1.6. Het enige jammere aan deze uitvoering zijn de stoelen, maar een goed interieur koop je voor 50 euro en zet je er zo in.
Ik heb zelf een 16TRi gehad, ik wou dat ik hem nog had. Heb een tijdje terug nog naar zo een gekeken om erbij te houden maar die was niet goed genoeg of te duur, het is maar hoe je het bekijkt..
Haha, nee ik heb er nog niet in gereden! ivm dat ik nog geen 18 ben! over een paar maandjes is het zover! dan rijbewijs, DAN rijden! dus moet even geduld hebben
Jah dan kan ik je moeilijk overtuigen als je dat gevoel nog niet zelf kan ervaren Dan hoop ik dat er over een paar maanden nog een mooiere 16TRi te koop staat
Nee hoor, een 16TZi is ook een prima auto, en ook mooier dan een TRi in ieder geval! Maar een TRi rijdt gewoon zó lekker, ik droom er nog wel eens van
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi! Alleen die velgen zijn weer minder. als ik daar doppen onder wil zetten, zou dat wel niet passen op die velgen heh?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
knäckor schreef:PrutsyLJ schreef:Timo-BX schreef:Maar een TRI versie heeft toch geen SB en CV? ops: had ik mij laten vertellen? En die 2 opties, wil ik toch eigenlijk wel.. en ik heb liever type 3, ik weet niet waarom, maar als ik type 2 of 1 zie, klik ik gelijk weg, iets zegt me dat ik dat niet wil, geen idee waarom.. ops:
Een TRi heeft zeker wel SB en CV! Als ik moest kiezen tussen een 16 TZi of 16 TRi wist ik het wel
ik zou dus de 16 TRi nemen heNee, een 16 tri heeft standaard geen SB. Wel CV en elektrische ramen. Maar een 16 tri heeft zo’n prettig en pittig motortje, en een zeer gunstig verbruik dat het gemis aan stuurbekrachtiging ruimschoots wordt gecompenseerd door het rijplezier
Toch heb ik wel eens andere verhalen gehoord/gelezen over het verbruik van een TRi.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
macnail schreef:knäckor schreef:PrutsyLJ schreef:Timo-BX schreef:Maar een TRI versie heeft toch geen SB en CV? ops: had ik mij laten vertellen? En die 2 opties, wil ik toch eigenlijk wel.. en ik heb liever type 3, ik weet niet waarom, maar als ik type 2 of 1 zie, klik ik gelijk weg, iets zegt me dat ik dat niet wil, geen idee waarom.. ops:
Een TRi heeft zeker wel SB en CV! Als ik moest kiezen tussen een 16 TZi of 16 TRi wist ik het wel
ik zou dus de 16 TRi nemen heNee, een 16 tri heeft standaard geen SB. Wel CV en elektrische ramen. Maar een 16 tri heeft zo’n prettig en pittig motortje, en een zeer gunstig verbruik dat het gemis aan stuurbekrachtiging ruimschoots wordt gecompenseerd door het rijplezier
Toch heb ik wel eens andere verhalen gehoord/gelezen over het verbruik van een TRi.
Misschien als ‘ie gaar is… Ik heb destijds het verbruik van mijn TRi niet berekend, maar ik weet dat ik met mijn salaris van 8 jaar geleden (de tijd vliegt….8 jaar geleden alweer) absoluut niet leegliep op die auto. Op de 19TZi die ik daarna kocht liep ik wel leeg; 1:7 in het meest dramatische geval en 1:9 normaal gebruik. Om te janken, 400 km op een tank.. Bij een lange snelwegrit waarbij ik constant 95 reed heb ik één keer 1:11 gehaald. Dat was dan ook echt de enige keer.
Ook volgens Mechuccio, die nu nog zo’n 16TRi heeft, was het verbruik zeer aangenaam te noemen.
Eveneens ben ik tevens ook.
wat vergelijken jullie nu een 1600 of een 1900
en zijn de auto wel alle in goede staat want dat verschilt ook ik heb nu 2 xantia 1800 16v in de zelfde uitvoering dus precies het zelfde kwa gewicht enz enz en ik kan je zeggen dat er best een verschil kwa verbruik is waar te nemen waar de 1 auto 1 op 8.5 haalt rijdt de andere 1 op 10