Zo, ik heb vandaag de break van daan overgenomen, een 19TZI break automaat met injectieproblemen. Ik zou graag willen vertellen dat ik al lang thuis ben, dat de auto ondertussen al weer loopt, en dat ik schitterende foto’s heb.
Dit is echter niet zo.
Vannochtend keurig de auto bij daan gehaald zonder problemen, landrover discovery geleend van een kennis van me, en een aanhanger gehuurd bij een verhuurbedrijf. Onderweg hadden we al geconstateerd dat de T van TDI het al niet meer deed, maar daar reed hij wel om.
een kilomter of 20 bij daan vandaan begon de landrover ineens een verschikkelijk geluid te maken, en viel uit. Auto aan de kant, starten—> niet starten. oliedop er afgetrokken: tuimelaars bewegen niet meer. Kortom de distributie is er afgelopen, en nou is het motorblok een beetje stuk. Niet zo’n ramp, maar ja, het is niet mijn auto he…. (en kleppen raken de zuigers bij een discovery per definitie wel, dus er is aardig wat stuk)
Mijn vader en ik hebben van 12.00u tot 16.00u een crisis centrum opgezet in de discovery, die ondertussen bij iemand op het erf gesleept was, en stad en land afgebeld om vervoer te regelen. De lokale laro dealer (goor) had ook niets wat ze wouden verhuren oid..
Uiteindelijk nog geprobeerd of de BX nog wou lopen, maar die wou al helemaal niet meer starten. Tegen half 5 kwam er eindelijk een kennis aan met een nissan kingcab, die eerst de aanhanger met BX naar huis gesleept heeft, waarna we weer teruggereden zijn om de landrover naar huis te slepen. Met als gevolg dat ik er net pas weer ben.
Nou is tijdens het rijden met de aanhanger de stekker ook nog uit het stopcontact gedonderd, waardoor de stekker 50 kilometer over de grond heeft gesleept. Dat plus het feit dat ik de aanhanger niet op tijd heb kunnen afleveren gaat mij waarschijnlijk ook nog erg veel geld kosten.
Deze dag heeft mij 2x zoveel geld gekost als gepland, en ik ben helemaal kapot.
Maar we hebben een mooie break!
Foto’s:
De trekkende combinatie
We stonden gelukkig bij iemand op het erf die een bleu olympique BX GTI had, dus we stonden niet in de weg.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Een heel avontuur dus ! Ben blij voor je dat het spul in ieder geval weer is waar het wezen moet. Hopelijk kan je het snel, goedkoop en zonder al teveel gedonder fixxen ...
En een Break ! Een rooie ook nog ! Tof !
Schijt aan originaliteit.
Ja, gelukkig was de break het meer dan waard!
Wel jammer dat hij nou met de ramen los midden op de wei staat, ik krijg ze met geen mogelijkheid meer dicht, en had om 23.00uur geen zin meer om de boel nog los te trekken.Morgen maar even alles bijlangs lopen.
Wel jammer dat de BX helemaal niet meer starten wil nou…
Ik ga morgen (als ik daar tijd voor heb) eens een injectiekabelboom van een andere break aansluiten, en kijken hoe of wat, ben zeer benieuwd.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Trok de eigenaar van de Laro het nog een beetje?
Lijkt me trouwens vreselijk: je leent je auto uit aan iemand omdat die iemand een potige auto nodig heeft, houdt die #$%^bak het voor gezien!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Die break is in korte tijd al bij veel eigenaren geweest, in November kocht ik hem, in maart weer verkocht aan Daan, en nu in Valthermond.
Die auto heeft meer km`s gemaakt afgelopen jaar per ambulance dan op zijn eigen rubbertjes….
Ik wens de nieuwe eigenaar bij deze veel succes & tijd toe.
het is afgezien van de deuk in het voorspatbord echt nog een knappe wagen!
Ga zodadelijk mijn nieuwe CX GTi ophalen, ben heel erg zenuwachtig!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Maurice van Mourik schreef:Die break is in korte tijd al bij veel eigenaren geweest, in November kocht ik hem, in maart weer verkocht aan Daan, en nu in Valthermond.
Is dit de break die in Nijmegen te koop stond met een toerenprobleem nadat de startmotor vervangen was? Kwam niet boven de 2000 toeren ofzo.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
beerpeet schreef:Maurice van Mourik schreef:Die break is in korte tijd al bij veel eigenaren geweest, in November kocht ik hem, in maart weer verkocht aan Daan, en nu in Valthermond.
Is dit de break die in Nijmegen te koop stond met een toerenprobleem nadat de startmotor vervangen was? Kwam niet boven de 2000 toeren ofzo.
jup
maar lars een best avontuur… ik snap alleen niet waarom de break niet meer wilde starten Dat heb ik nog niet gehad
ps waar stond die bleu GTI??? daar moet ik is even langs
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
dat is inderdaad die break.
Vandaag al hard aan het werk geweest;
Punt 1.
De benzine pomp deed niets meer, alleen als je hem rechtstreeks op de plus zette. de auto wou dus ook niet meer starten. Na het vervangen van de ECU werkte alles weer naar behoren
Punt 2.
tijdens het vervangen van de ECU kwam ik er achter dat er in de hele auto een laagje water staat, en dat alle kabels erg vochtig zijn. Ik heb zon vermoeden dat de ECU dat niet overleeft heeft.
Punt 3.
De auto loopt nou weer stationair zoals het hoort, ik heb ook het gasklephuis vervangen voor een exemplaar wat bij dit injectie systeem hoort. Het gekke is, dat hij echt niet boven de 2000 toeren wil, ik heb dan het idee dat hij dan gewoon uit gaat, en weer aan, en weer uit, en weer aan… Je schommelt dan van 1000 naar 2000 toeren.
Punt 4.
Weet iemand de volgorde van de injectorstekkers? Ik heb 2 zwarten en 2 witten, en hoe je ze ook aansluit, de auto loopt exact zo als hij de hele tijd al doet. Ik vind het nogal vreemd dat die stekkers onderling niet verschillen oid. Geen kleurcode of niets….
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
GoofBlikscha schreef:Punt 3.
De auto loopt nou weer stationair zoals het hoort, ik heb ook het gasklephuis vervangen voor een exemplaar wat bij dit injectie systeem hoort. Het gekke is, dat hij echt niet boven de 2000 toeren wil, ik heb dan het idee dat hij dan gewoon uit gaat, en weer aan, en weer uit, en weer aan… Je schommelt dan van 1000 naar 2000 toeren.
In ‘t marktplaats-draadje waarin ik ‘m toen gespot heb werd gezegd dat waarschijnlijk de uitlaat of kat verstopt zat. Is dat al onderzocht?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Meeste oudere injectiesystemen spuiten per 4 of per 2 injectoren benzine, moderne systemen kunnen dat per cilinder onafhankelijk.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
GoofBlikscha schreef:dat is inderdaad die break.
Vandaag al hard aan het werk geweest;
Punt 4.
Weet iemand de volgorde van de injectorstekkers? Ik heb 2 zwarten en 2 witten, en hoe je ze ook aansluit, de auto loopt exact zo als hij de hele tijd al doet. Ik vind het nogal vreemd dat die stekkers onderling niet verschillen oid. Geen kleurcode of niets….
grijs hoort rechts links hoort zwart.. ik en Lj hadden hem volgens mij op de goede combi (zonder backfires )
ps de klipjes om ze vast te zetten liggen in het klokbakje
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Hij doet het weer
Er zit kortsluiting ergens in de 4 kabels naar de injectoren toe, en in de kabel naar de volgasschakelaar. Ik heb deze kabels uit een extra kabelboom gepluisd, er in gezet, gestart en hij loopt!
Nou alles even netjes wegwerken.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
GoofBlikscha schreef:Hij doet het weer
Er zit kortsluiting ergens in de 4 kabels naar de injectoren toe, en in de kabel naar de volgasschakelaar. Ik heb deze kabels uit een extra kabelboom gepluisd, er in gezet, gestart en hij loopt!
Nou alles even netjes wegwerken.
Doet ut echt weer helemaal, ook boven de 2000 toeren?
Goed (en heel snel) gedaan
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
NICE:D
kut van die Landrover, das misselijk zeg! Wordt ie weer gerepareerd?
In ieder geval doet de BX het weer! das netjes geregeld!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
GoofBlikscha schreef:Hij doet het weer
Er zit kortsluiting ergens in de 4 kabels naar de injectoren toe, en in de kabel naar de volgasschakelaar. Ik heb deze kabels uit een extra kabelboom gepluisd, er in gezet, gestart en hij loopt!
Nou alles even netjes wegwerken.
goed bezig
Altijd handig als je nog een kabelboom hebt liggen
Ik zei al: zal vast iets simpels zijn maja in de kabelboom zelf had ik het nog even niet gezocht (die had ik ook niet los liggen)
Hopelijk zijn er niet veel meer dingen wat er mis mee is
1 ding weet ik wel: veel plezier ermee
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Van probleembak naar superbak in 2 dagen
Schijt aan originaliteit.