Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mooi verhaal, maar zo te horen komt alles goed
waarom liggen de koplampen eigenlijk uit de BX?
Ik heb 20km gereden: Heerlijk
En ja hij doet het ook boven de 2000 toeren Hij gaat met gemak door tot de 6500 toeren. Automaat schakeld goed, is wel heel erg wennen, want dit is de eerste keer dat ik automaat gereden heb. Ik schrok me wild toen ik 80 reed, en het gas tot op de bodem intrapte, hij schakelt 2 versnellingen terug, en je wordt gewoon gelanceerd
Ik zal zo even wat foto’s maken van het geheel.
Ik heb nou een ‘zelfbouw’ kabelboom gemaakt die boven over het blok heen loopt, mocht er nog iets gebeuren, hoef ik niet allerlei rare toeren uit te halen om te kijken hoe of wat
Ik ben begonnen met het interieur, maar dat duurt nog wel even voordat alles het weer doet en er mooi uit ziet. In iedergeval rijdt hij weer!
oja voor de geïnterreseerden: de landrover wordt wel gerepareerd. Ik ga zometeen kijken wat er allemaal stuk is (waarsch klepstoters en tuimelaars) en ik ga hem volgende week weer klaar maken. De eigenaar rijdt nou in mijn BX rond, en vindt het heerlijk.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Hij is mooi man !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Hij is wel heel erg rood, maar toch een mooie auto! Jij bent goed bezig! Is deze om in te rijden of ga je hem weer verkopen? Als een 19TZi automaat wat zuiniger was geweest had ik er ook in gereden, wat een wagen!
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Hij is wel heel erg rood, maar toch een mooie auto! Jij bent goed bezig! Is deze om in te rijden of ga je hem weer verkopen? Als een 19TZi automaat wat zuiniger was geweest had ik er ook in gereden, wat een wagen!
Dat is ook mijn probleem.. Er gaat waarschijnlijk erg veel benzine in ik denk dat ik de break 100% ga maken, en dan probeer te verkopen oid. Ik denk wel dat de deauville gesloopt gaat worden, en dat alle goede onderdelen daarvan in de break gaan. (oa nieuwe banden, nieuwe remmen, interieurdelen ed) Ik ga in het vervolg toch voor de wat groter BX-en, een 16tri komt dan vanzelf wel voorbij..
Edit: Ik had ook nog een filmpje gemaakt, maak binnekort wel even een leuker filmpje, maar het gaat om het idee; hij doet het.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
GoofBlikscha schreef:knäckor schreef:Hij is wel heel erg rood, maar toch een mooie auto! Jij bent goed bezig! Is deze om in te rijden of ga je hem weer verkopen? Als een 19TZi automaat wat zuiniger was geweest had ik er ook in gereden, wat een wagen!
Dat is ook mijn probleem.. Er gaat waarschijnlijk erg veel benzine in ik denk dat ik de break 100% ga maken, en dan probeer te verkopen oid. Ik denk wel dat de deauville gesloopt gaat worden, en dat alle goede onderdelen daarvan in de break gaan. (oa nieuwe banden, nieuwe remmen, interieurdelen ed) Ik ga in het vervolg toch voor de wat groter BX-en, een 16tri komt dan vanzelf wel voorbij..
Edit: Ik had ook nog een filmpje gemaakt, maak binnekort wel even een leuker filmpje, maar het gaat om het idee; hij doet het.
Van dat filmpje gaat mijn automaat-hart wel sneller kloppen in ieder geval! Er staat nog een 16TRi op marktplaats, voor 150 euro ofzo. De koppeling moet wel vervangen worden.
/edit: eergisteren stond ‘ie er nog op, nu is de advertentie niet meer te vinden
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Proficiat, de vorige eigenaar was ook een liefhebber van bx-en.
Wat een godswonder dat dat ding weer rijdt.
Het is wel zaak om de olie en de koelvloeistof te vervangen, de auto heeft onderhand een jaar stilgestaan…
Heb de auto gekocht omdat ie in de basis erg goed is, en nu nog alleen maar beter dat ie technisch ook tiptop is, volgens mij zijn zelfs de bollen gloednieuw.
Ben van bx-automaten een beetje teruggekomen, het toerental is véééél te hoog voor de motoren, bij 120 á 130
Vanmorgen net de cx opgehaald, er is niets wat een 25GTi kan overtreffen qua souplesse en veereigenschappen.
Misschien een GTi-turboII, maar die slurpt ook enorm veel meer.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooi dat die weer doet Toch vind ik het nog steeds jammer dat hij weg moest want is gave Bx maja ik moet niet zeuren ik heb 2 mooie
Ik kom nog wel keer ritje maken
En draadjes is toch niet me sterkste kant (daarom rijd ik dus carb )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
McDean schreef:mooi dat die weer doet Toch vind ik het nog steeds jammer dat hij weg moest want is gave Bx maja ik moet niet zeuren ik heb 2 mooie
Ik kom nog wel keer ritje maken
En draadjes is toch niet me sterkste kant (daarom rijd ik dus carb )
Dat zei ik ook ooit. Valt allemaal reuze mee.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik heb gisteravond ook nog een end gereden, alles blijft prima werken.
Ik vraag me alleen af wat de oliedruk moet zijn tijdens een rit? Metertje staat altijd tussen 3 en 4.
Deze week ga ik beginnen met wat kleine dingetjes, nl:
2 nieuwe raammechanismen scoren
Nieuwe raamschakelaartjes halen
Vloerbedekking er uit halen en drogen
ruitenwissermechaniek vervangen (asje stuk, en doet het alleen volgas)
een nieuwe + naar de blower leggen
op jacht naar een CV ab unit (misschien de plip van de deauville er in)
Wat nieuwe bandjes zoeken
Hier en daar wat plekjes bijstippen
Kortom; nog genoeg te doen
(update landrover: Alle stoterstangen krom, tuimelaars zijn nog heel, de kleppen lijken ook nog heel)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
goed werk met die bx
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
GoofBlikscha schreef:Ik heb gisteravond ook nog een end gereden, alles blijft prima werken.
Ik vraag me alleen af wat de oliedruk moet zijn tijdens een rit? Metertje staat altijd tussen 3 en 4.
Als ik ‘t me goed herinner, is dat prima.
GoofBlikscha schreef:(update landrover: Alle stoterstangen krom, tuimelaars zijn nog heel, de kleppen lijken ook nog heel)
Geluk gehad dus?
goed zo! aanpakken die kar!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Alcyone schreef:McDean schreef:mooi dat die weer doet Toch vind ik het nog steeds jammer dat hij weg moest want is gave Bx maja ik moet niet zeuren ik heb 2 mooie
Ik kom nog wel keer ritje maken
En draadjes is toch niet me sterkste kant (daarom rijd ik dus carb )
Dat zei ik ook ooit. Valt allemaal reuze mee.
noujah dan ga ik maar meteen aan het moeilijkste: xm V6
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!