3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Goofblikscha’s TZI break Automaat
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 09 april 2007 07:53 PM
  [ # 31 ]

Goed, nog even een paar dingen gedaan;
Kachel + doorgesoldeerd, dus hij werkt weer op alle standen
Kachelverlichting vervangen door LED’s
Hoofdsteunen achter gemaakt
Binnenverlichting gefixed (deurschakelaars schoongemaakt)
Nieuwe stuurkap (oude zat een gat in)
Kaartleeslampje gefixed
Bumperstrip achter vastgezet
Stationair toerental afgesteld
distributiekap gemonteerd

Niet veel, toch weer wat.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 april 2007 08:25 PM
  [ # 32 ]

ben blij dat het toch goed is gekomen met de bx Wink

en ik ben blij dat ik nog in de GT toer Laughing

gister even de GT losgetrokken tot de 6000 toeren Surprisedops:  mooi brullen lien heeft een filmpje gemaakt ik zal hem wel in mijn tropic posten Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 15 april 2007 01:07 AM
  [ # 33 ]

Even weer een kleine updeet over de BX;

De vloermatten heb ik er uit gehaald, en gelijk maar weggegooid, het was nogal een soppige bende. Een van de vorige eigenaren had onder de matten ook al aardig wat kit verwerkt. ( en volgens mij niet echt op logische plaatsen.) Wij hebben nog 2 breaks gehad, met het zelfde lekkage probleem, en de oorzaak was daar een kier boven de voorruit, waardoor het water naar binnen stroomde. Laat deze break nou ook zon kier hebben… Kier dichtgekit, bodem drooggemaakt, en ook gelijk maar even een bus ML gehaald, waarmee ik de dorpel en deurpilaar heb volgespoten en de naden op de bodem heb ingesmeerd. Vervolgens nieuwe matten er in, en klaar. (hopen we)
Ook heb ik een nieuw lampje in het P R N A 1 2 3 venstertje gezet en dat venstertje even goed afgesteld, je kan zowaar weer zien in welke versnelling hij staat!

Dinsdag even nieuwe ATF ophalen, ik hoop dat dat alle problemen oplost, de automaatbak begint namelijk vreemde kuren te vertonen. Hij schakelt niet echt logisch meer, en als hij schakelt, gaat dit niet bepaald zacht. Ook hoor je telkens een piepend geluid als hij schakelt. Verder is de automaatbak ook niet bepaald stil te noemen….

Oja, vandaag knipperde het motormanagementlampje weer heel even. Motor loopt gelukkig nog prima, morgen toch maar even uitlezen, je weet nooit… Vandaag heb ik ook weer even onder de BX gelegen, en ik heb gelukkig geen roest kunnen vinden Very Happy

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 april 2007 02:43 PM
  [ # 34 ]

klinkt nog niet echt beroerd tot nu toe Wink
Het gaat dus goed Cool

en weinig roest heeft die idd Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 mei 2007 08:57 PM
  [ # 35 ]

Het lijkt vaker voor te komen, dat wanneer een bx automaat wordt aangeschaft, ie eerst heel erg fijn schakelt, daarna wil ie slecht in de achteruit, dan begint de boel te bonken, en even erna belandt het ding in de vergeethoek met een kapotte automaat.
-de rode bx met kenteken zn-50-tn (mijn ex-bx)
-de mooie met. groene série 1 16TRS (import duitsland)
-de rode gg-gb-nog iets (mijn ex-project)

en zo zullen er nog wel meer bestaan…

Moet wel vol bewondering nog even meedelen dat ik het echt een fantastische prestatie vind dat ze weer rijdt!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 06 augustus 2007 05:13 PM
  [ # 36 ]

Even een oud draadje bovenvissen.

De break is zojuist APK gekeurd Exclamation

Ik ga zo even een advertentie maken, hij gaat de verkoop in, ik heb auto’s te veel, en een leuke digit die geld nodig heeft…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 09 augustus 2007 03:06 PM
  [ # 37 ]

Goed ik heb een klein probleempje, ik heb vannochtend de injectors vervangen (auto wou niet starten, en na aandringen liep hij op 2 cilinders) omdat er al sprake was van een hangende injector. De auto loopt een stuk rustiger nou.

Alleen brand nou het motormanagement lampje… En gaat niet meer uit…
En als ik de storingscodes uitlees, krijg ik alleen 12 en 11…

Help?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 09 augustus 2007 03:13 PM
  [ # 38 ]
GoofBlikscha schreef:

Goed ik heb een klein probleempje, ik heb vannochtend de injectors vervangen (auto wou niet starten, en na aandringen liep hij op 2 cilinders) omdat er al sprake was van een hangende injector. De auto loopt een stuk rustiger nou.

Alleen brand nou het motormanagement lampje… En gaat niet meer uit…
En als ik de storingscodes uitlees, krijg ik alleen 12 en 11…

Help?

Resetten van ECU heb je al gedaan neem ik aan? Anders heb ik geen idee helaas want ik weet niet wat 11 en 12 inhouden?

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 09 augustus 2007 03:25 PM
  [ # 39 ]

11 en 12 zijn begin en eind uitleesprocedure…

Maar het maakt allemaal niet meer uit, er is zojuist een lhm leiding geknapt, auto ligt op zijn buik, en bloedt verschrikkelijk.

Op de een of andere manier werken alle auto’s die ik te koop heb staan mij tegen… (gelukkig(...) is er nog geen intresse in de bx..)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 augustus 2007 03:29 PM
  [ # 40 ]

Dan brandt het lampje waarschijnlijk omdat ie ergens een valse massa maakt?

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 09 augustus 2007 03:35 PM
  [ # 41 ]
Harm schreef:

Dan brandt het lampje waarschijnlijk omdat ie ergens een valse massa maakt?

Heb ik ook al aan gedacht, omdat ik de injectierommel er af gehaald had.. Maar ik heb alles keurig weer teruggezet zoals het zat…
Ik zal eens kijken wat er gebeurt met een extra massa draadje.

(als je met lopende motor de ‘uitleesschakelaar’ sluit, gaat het lampje eventjes uit, om vervolgens weer aan te gaan.)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 augustus 2007 03:37 PM
  [ # 42 ]

Knippert het MM-lampje normaal ook mee met de foutcode? Bij een Xm doet ie dat wel, en brandt het lampje als je de uitleesdraad op de massa legt. Dus misschien maakt er ergens iets permanent massa waar dat niet zou moeten?

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 09 augustus 2007 03:41 PM
  [ # 43 ]
Harm schreef:

Knippert het MM-lampje normaal ook mee met de foutcode? Bij een Xm doet ie dat wel, en brandt het lampje als je de uitleesdraad op de massa legt. Dus misschien maakt er ergens iets permanent massa waar dat niet zou moeten?

Het uitlezen gaat gewoon zoals bij elke bx, en dat werkt ook goed.. Als je de draad aan de massa legt, gaat het lampje niet uit, tenzij je na 3 sec loslaat…
Maar ik heb verder niet aan draadjes gezeten, dus ik vraag me af waar het dan fout kan zitten… (het is maar een BX, maar toch bij een 19GTI vind ik storingzoeken een ramp.)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 09 augustus 2007 08:31 PM
  [ # 44 ]

De lhm lekkage is gevonden. Gelukkig geen leiding, maar een hoogteregelaar waarvan het membraan los zat. (rubber dop en stalen ring waren weg..)
Dus dat zo maar weer in elkaar klussen.
pluspunt: de LHM is nog super helder en groen!

(en ligt nou op de oprit..)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 09 augustus 2007 09:06 PM
  [ # 45 ]

Dit was dus deels het probleem. ik ben nou weer een liter lhm kwijt.

Waarschijnlijk is de octopus gescheurd bij het verdeelblok van de voorste hoogteregelaar.

zucht.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook