Goed, nog even een paar dingen gedaan;
Kachel + doorgesoldeerd, dus hij werkt weer op alle standen
Kachelverlichting vervangen door LED’s
Hoofdsteunen achter gemaakt
Binnenverlichting gefixed (deurschakelaars schoongemaakt)
Nieuwe stuurkap (oude zat een gat in)
Kaartleeslampje gefixed
Bumperstrip achter vastgezet
Stationair toerental afgesteld
distributiekap gemonteerd
Niet veel, toch weer wat.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ben blij dat het toch goed is gekomen met de bx
en ik ben blij dat ik nog in de GT toer
gister even de GT losgetrokken tot de 6000 toeren ops: mooi brullen lien heeft een filmpje gemaakt ik zal hem wel in mijn tropic posten
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Even weer een kleine updeet over de BX;
De vloermatten heb ik er uit gehaald, en gelijk maar weggegooid, het was nogal een soppige bende. Een van de vorige eigenaren had onder de matten ook al aardig wat kit verwerkt. ( en volgens mij niet echt op logische plaatsen.) Wij hebben nog 2 breaks gehad, met het zelfde lekkage probleem, en de oorzaak was daar een kier boven de voorruit, waardoor het water naar binnen stroomde. Laat deze break nou ook zon kier hebben… Kier dichtgekit, bodem drooggemaakt, en ook gelijk maar even een bus ML gehaald, waarmee ik de dorpel en deurpilaar heb volgespoten en de naden op de bodem heb ingesmeerd. Vervolgens nieuwe matten er in, en klaar. (hopen we)
Ook heb ik een nieuw lampje in het P R N A 1 2 3 venstertje gezet en dat venstertje even goed afgesteld, je kan zowaar weer zien in welke versnelling hij staat!
Dinsdag even nieuwe ATF ophalen, ik hoop dat dat alle problemen oplost, de automaatbak begint namelijk vreemde kuren te vertonen. Hij schakelt niet echt logisch meer, en als hij schakelt, gaat dit niet bepaald zacht. Ook hoor je telkens een piepend geluid als hij schakelt. Verder is de automaatbak ook niet bepaald stil te noemen….
Oja, vandaag knipperde het motormanagementlampje weer heel even. Motor loopt gelukkig nog prima, morgen toch maar even uitlezen, je weet nooit… Vandaag heb ik ook weer even onder de BX gelegen, en ik heb gelukkig geen roest kunnen vinden
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
klinkt nog niet echt beroerd tot nu toe
Het gaat dus goed
en weinig roest heeft die idd
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het lijkt vaker voor te komen, dat wanneer een bx automaat wordt aangeschaft, ie eerst heel erg fijn schakelt, daarna wil ie slecht in de achteruit, dan begint de boel te bonken, en even erna belandt het ding in de vergeethoek met een kapotte automaat.
-de rode bx met kenteken zn-50-tn (mijn ex-bx)
-de mooie met. groene série 1 16TRS (import duitsland)
-de rode gg-gb-nog iets (mijn ex-project)
en zo zullen er nog wel meer bestaan…
Moet wel vol bewondering nog even meedelen dat ik het echt een fantastische prestatie vind dat ze weer rijdt!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Even een oud draadje bovenvissen.
De break is zojuist APK gekeurd
Ik ga zo even een advertentie maken, hij gaat de verkoop in, ik heb auto’s te veel, en een leuke digit die geld nodig heeft…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Goed ik heb een klein probleempje, ik heb vannochtend de injectors vervangen (auto wou niet starten, en na aandringen liep hij op 2 cilinders) omdat er al sprake was van een hangende injector. De auto loopt een stuk rustiger nou.
Alleen brand nou het motormanagement lampje… En gaat niet meer uit…
En als ik de storingscodes uitlees, krijg ik alleen 12 en 11…
Help?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:Goed ik heb een klein probleempje, ik heb vannochtend de injectors vervangen (auto wou niet starten, en na aandringen liep hij op 2 cilinders) omdat er al sprake was van een hangende injector. De auto loopt een stuk rustiger nou.
Alleen brand nou het motormanagement lampje… En gaat niet meer uit…
En als ik de storingscodes uitlees, krijg ik alleen 12 en 11…Help?
Resetten van ECU heb je al gedaan neem ik aan? Anders heb ik geen idee helaas want ik weet niet wat 11 en 12 inhouden?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
11 en 12 zijn begin en eind uitleesprocedure…
Maar het maakt allemaal niet meer uit, er is zojuist een lhm leiding geknapt, auto ligt op zijn buik, en bloedt verschrikkelijk.
Op de een of andere manier werken alle auto’s die ik te koop heb staan mij tegen… (gelukkig(...) is er nog geen intresse in de bx..)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Dan brandt het lampje waarschijnlijk omdat ie ergens een valse massa maakt?
Harm schreef:Dan brandt het lampje waarschijnlijk omdat ie ergens een valse massa maakt?
Heb ik ook al aan gedacht, omdat ik de injectierommel er af gehaald had.. Maar ik heb alles keurig weer teruggezet zoals het zat…
Ik zal eens kijken wat er gebeurt met een extra massa draadje.
(als je met lopende motor de ‘uitleesschakelaar’ sluit, gaat het lampje eventjes uit, om vervolgens weer aan te gaan.)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Knippert het MM-lampje normaal ook mee met de foutcode? Bij een Xm doet ie dat wel, en brandt het lampje als je de uitleesdraad op de massa legt. Dus misschien maakt er ergens iets permanent massa waar dat niet zou moeten?
Harm schreef:Knippert het MM-lampje normaal ook mee met de foutcode? Bij een Xm doet ie dat wel, en brandt het lampje als je de uitleesdraad op de massa legt. Dus misschien maakt er ergens iets permanent massa waar dat niet zou moeten?
Het uitlezen gaat gewoon zoals bij elke bx, en dat werkt ook goed.. Als je de draad aan de massa legt, gaat het lampje niet uit, tenzij je na 3 sec loslaat…
Maar ik heb verder niet aan draadjes gezeten, dus ik vraag me af waar het dan fout kan zitten… (het is maar een BX, maar toch bij een 19GTI vind ik storingzoeken een ramp.)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
De lhm lekkage is gevonden. Gelukkig geen leiding, maar een hoogteregelaar waarvan het membraan los zat. (rubber dop en stalen ring waren weg..)
Dus dat zo maar weer in elkaar klussen.
pluspunt: de LHM is nog super helder en groen!
(en ligt nou op de oprit..)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Dit was dus deels het probleem. ik ben nou weer een liter lhm kwijt.
Waarschijnlijk is de octopus gescheurd bij het verdeelblok van de voorste hoogteregelaar.
zucht.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993