Hallo daar,
ik heb al een tijdje een nogal penetrante benzinelucht in mijn auto. Is ongetwijfeld iets niet helemaal goed. Echter ik merk geen overmatig benzineverlies dus ik vermoed geen lekkage als ie stilstaat . Het kunnen ongetwijfeld honderd-en-een oorzaken hebben, maar zijn er een paar punten waar ik als onervaren sleutelaar kan kijken om de herkomst van die lucht te achterhalen.
Ik rijd overigens in een BX 1.6 tri.
Bij voorbaat dank,
Mischa
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
kijk is naar tankje bover je rechterachterscherm
noujah ruik daar eens
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:kijk is naar tankje bover je rechterachterscherm
noujah ruik daar eens
Zo niet dan in de buurt nét voor het achterwiel tegen de bodem daar zit 1 of ander pompje wat bij ons nogal een benzine geur veroorzaakte. Ben even de naam vergeten hoe dit ding heette maar het heeft nogal de neiging om door te roesten.
We hebben er lang naar gezocht
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
marx-7 schreef:McDean schreef:kijk is naar tankje bover je rechterachterscherm
noujah ruik daar eens
Zo niet dan in de buurt nét voor het achterwiel tegen de bodem daar zit 1 of ander pompje wat bij ons nogal een benzine geur veroorzaakte. Ben even de naam vergeten hoe dit ding heette maar het heeft nogal de neiging om door te roesten.
We hebben er lang naar gezocht
De brandstofpomp bedoel je?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Wat dacht je bijvoorbeeld van de benzineslang aansluitingen op de motor? Een 1.6 TRI is toch een multipoint injectie?? Kij kdan eens naar de benzineslang op de injector gallerij… suc6!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
De 16TRI is inderdaad een multipoint.
Verder is het zo dat deze motor heel erg goed was in het verzupen van zichzelf veel (alle?) tri’s hebben daarom een soort bypass gekregen op de benzineleidingen van de benzinerail. Als je die hebt dan zie je dat doordat er een extra leidingkje met t-stukjes geplaatst is tussen de aanvoer en de retourleiding.
De benzineleidingen van de rail lopen aan de rechterkant van de auto(waar de LHM tank zit) langs de motor naar beneden en zitten onder de auto bevestigs aan stalen leidingen.
Laat de motor draaien en controleer dan de slangen vanaf de benzineleidingen of ze lekken. Ook kun je bij je rechteracterwiel nog kijken naar je brandstofpomp en benzinefilter, maar de kans dat een lekkage daar een benzinelucht veroorzaakt is redelijk klein.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
knäckor schreef:marx-7 schreef:McDean schreef:kijk is naar tankje bover je rechterachterscherm
noujah ruik daar eens
Zo niet dan in de buurt nét voor het achterwiel tegen de bodem daar zit 1 of ander pompje wat bij ons nogal een benzine geur veroorzaakte. Ben even de naam vergeten hoe dit ding heette maar het heeft nogal de neiging om door te roesten.
We hebben er lang naar gezocht
De brandstofpomp bedoel je?
De pulsdemper denk ik, geen pompje. Berucht ivm doorroesten.
Ich bin ein Breaker
Re: Benzinegeur
Mischa van Oss schreef:Hallo daar,
ik heb al een tijdje een nogal penetrante benzinelucht in mijn auto. Is ongetwijfeld iets niet helemaal goed. Echter ik merk geen overmatig benzineverlies dus ik vermoed geen lekkage als ie stilstaat . Het kunnen ongetwijfeld honderd-en-een oorzaken hebben, maar zijn er een paar punten waar ik als onervaren sleutelaar kan kijken om de herkomst van die lucht te achterhalen.Ik rijd overigens in een BX 1.6 tri.
Bij voorbaat dank,
Mischa
Dat hoort niet. Kijk maar eens heel goed naar de staat van alle benzineslangen en -leidingen; met een benzinelucht moet je geen genoegen nemen totdat lekkage echt 100% is uitgesloten (en dan is de lucht waarschijnlijk ook weg).
Ik houd niet van drama-verhalen maar je zult niet bepaald de 1e zijn waarvan de auto in vlammen opgaat vanwege gebarsten benzineslangen, wees dus gewaarschuwd.
Ich bin ein Breaker
Bedankt u allen. Ik ga met dit lijstje aan evt. oorzaken aan de slag.
Ben in dit weekend op mysterieuze wijze twee wieldoppen kwijtgeraakt.
Ik weet, het blijft Amsterdam, maar BX liefhebbers onderling doen dit toch niet???
Heeft iemand er nog twee liggen (regio Amsterdam) Type: zie foto.
Bedankt en groet,
Mischa
karel schreef:
De pulsdemper denk ik, geen pompje. Berucht ivm doorroesten.
Waar zit die pulsdemper precies, ik ruik ook steeds een benzinelucht, vooral bij de rechterachterdeur…
Kan niks vinden en bij de pomp/ filter (onder het achterwiel) is het droog en ruik ik niks.
Op een warme dag als vandaag ruikt het ook sterk in de auto (1.9 tri).
Groet Erwin
Ride to live, live to ride
Mischa van Oss schreef:Bedankt u allen. Ik ga met dit lijstje aan evt. oorzaken aan de slag.
Ben in dit weekend op mysterieuze wijze twee wieldoppen kwijtgeraakt.
Ik weet, het blijft Amsterdam, maar BX liefhebbers onderling doen dit toch niet???Heeft iemand er nog twee liggen (regio Amsterdam) Type: zie foto.
Bedankt en groet,
Mischa
ik heb nog een setje van 4 liggen gave , je moet ze alleen een x oppoetsen…
daarnaast is de tankvulbuis ( en de ontluchting ervan ) vaak de oorzaak van de benz lucht.
aangezien ik eigenlijk altijd op LPG reed weinig last van gehad, dus nooit een oplossing gezocht.
wel weet ik dat je het in je buis en de be/ontluchting ervan moet zoeken.
mvgr wupke
Wat kan ik daar dan aan doen? In het vulgat ruik ik eigenlijk nix.
Loopt die beluchtingsslang soms ergens langs de achterdeur?
Groet Erwin
Ride to live, live to ride
Venom schreef:Wat kan ik daar dan aan doen? In het vulgat ruik ik eigenlijk nix.
Loopt die beluchtingsslang soms ergens langs de achterdeur?Groet Erwin
vaak zit ook de de vulbuis los van de carrosserie. Zijn 3 kruiskopboutjes.
Ook kun je natuurlijk een doorgeroeste brandstofleiding hebben.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Morgen nog maar ‘s goed nakijken, ‘t zit me toch niet lekker.
Kan ik vanuit de kofferruimte bij die “pulsdemper” komen of moet dat vanuit de wielkast??
Ride to live, live to ride
Venom schreef:Morgen nog maar ‘s goed nakijken, ‘t zit me toch niet lekker.
Kan ik vanuit de kofferruimte bij die “pulsdemper” komen of moet dat vanuit de wielkast??
pulsdemper moet vanuit de wielkast. Zit namelijk op het subframe. Buiten dus.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Venom schreef:Wat kan ik daar dan aan doen? In het vulgat ruik ik eigenlijk nix.
Loopt die beluchtingsslang soms ergens langs de achterdeur?Groet Erwin
vaak zit ook de de vulbuis los van de carrosserie. Zijn 3 kruiskopboutjes.
Ook kun je natuurlijk een doorgeroeste brandstofleiding hebben.
En die laatste zit onder de auto tegen de kokerbalk aan, ongeveer v/a de achterbank, aan de rechter kant v/d auto.
Ich bin ein Breaker