Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Weer een stap in de goede richting Patrick! Ik duim mee hier vanaf de overkant van het meer.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Net even achter mijn bestelling aan gebeld, de onderdeeltjes komen begin volgende week binnen. In tussentijd kan ik klepjes + ontsteking gaan stellen.
Met een beetje mazzel zit het blok + bak die week daarna onder de HY. Pffff, wat verlang ik naar dat lekkere ronkende motorgeluid!!!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even een update.
In eerste instantie was ik wat vergeten te bestellen. Na een telefoontje zou het goed komen. Echter was de bestelling toch nog incompleet.
Ondertussen heb ik een mede-HY-er gevonden die deze onderdeeltjes nog had liggen. Morgen worden die opgehaald door mijn fantastische buurman die er toch langs moet rijden. Met andere woorden, maandag ga ik beginnen met opbouwen.
Allereerst ga de bak van een nieuwe prias-keerring, koppelingsplaat en drukgroep voorzien. Dan aan het blok koppelen en het dan terugpuzzelen in de bus. Daarna zal ik kijken of ik de bijna nieuwe, maar niet originele radiator er voor kan plaatsen. En als dat allemaal lukt, ben ik weer een tevreden mensch…
Helaas gaan we dit jaar het Schermertreffen overslaan. Dat ga ik niet redden.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, daarnet heb ik de laatste zaken binnengekregen, dit ziet er goed uit. Morgen maar eens de handen uit de mouwen steken!
We hebben ook besloten om, hoe dan ook, naar het Schermertreffen te gaan. Dus desnoods zonder HY maar met tent. Maar ik ga nog een poging wagen!
patje74 schreef:OK, daarnet heb ik de laatste zaken binnengekregen, dit ziet er goed uit. Morgen maar eens de handen uit de mouwen steken!
We hebben ook besloten om, hoe dan ook, naar het Schermertreffen te gaan. Dus desnoods zonder HY maar met tent. Maar ik ga nog een poging wagen!
Dat klinkt goed! Ik hoop nu echt dat je erin gaat slagen hem weer aan de gang te krijgen!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het gaat zeker slagen, alleen tijd is mijn grootste vijand in deze kwestie. Ondertussen moet de BX ook bijna een verse APK, tja, ik denk dat ik die volgende week maar eens weg breng. Soms moet je realiseren dat je niet alles zelf kunt doen binnen een aannemelijke periode.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het sleutelen is gisteren niks geworden, maar vandaag wel gelukkig. Vandaag heb ik de pri-as-keering van de bak vervangen, plaat + groep geplaatst, nieuw druklager op de koppelingshevel (heet dat zo?) geplaatst en het zondag verkregen “nieuwe” glij-gedeelte van het druklager op de groep gezet + nog wat kleine zaken.
Ondertussen zit de nieuwe bak oop al aan het blok. Morgen ga ik het zaakje proberen terug in de HY te prutsen. Daarna alles weer aansluiten, een afgebroken bout van de dynamo-ophanging er uit knutselen, nieuwe radiator passend maken enzovoorts…
Iemand toevallig nog bekend met KVS ontluchtingspunten van een H7 blok?
Morgenochtend volgen er pics. Ik ga nu eerst moe maar voldaan in bad liggen weken om daarna mijn nestje op te zoeken.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even een sfeerpic zo aan het eind van een avondje hard gewerkt te hebben;
Kortom, het zaakje hangt er weer in!
De nieuwe keerring op de bak;
Nieuw druklager, lekker olie aan het slurpen;
Bak nog los van het blok en er eindelijk weer tegenaan. Gelukkig ging dit allemaal vlotjes, ik heb het wel gelezen dat dit een crime kan zijn.
Het zaakje op hoogte brengen om de HY er weer omheen te kunnen rollen;
Wat op zich aardig lukt;
Ondersteunen om hem goed in de ophangpunten te kunnen richten;
En… vast!
Morgen ga ik de boel aansluiten en dan hopelijk een rijden! We zullen zien. Als het morgen allemaal mee zit, dan neem ik de oude dame komend weekend misschien wel mee naar het Schermertreffen.
Succes Patrick, ik hoop dat het je lukt. Mocht je stranden op de afsluitdijk, wij slepen je wel! Uitgaande van een succesvolle afronding van de klus en een voorspoedige reis naar Grootschermer: we zien jullie daar!
Succes met de HY en we hopen hem dit weekend aam te zien komen op het Weiland in Grootschermer !!!
Groet Jeroen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, weer een dag sleutelen voorbij. Vandaag alles netjes aangesloten, met als afsluiter het koelsysteem. Waar ik niet vrolijk van werd….
De oude radiator was erg zweterig, en ik had nog een pracht van een DS radiator liggen. OK niet origineel, maar wel erg goedkoop! Een DS radiator is ietsje breder maar een stukje minder hoog. De inhoud zal vergelijkbaar zijn. Verder is het vrij simpel passend te krijgen.
Maar goed, deze is dus lek… Na een belronde binnen het Citroën-circuit waar iedereen altijd voor iedereen klaar staat en meedenkt, kwam ik uiteindelijk uit bij Serge, waarbij ik morgen een exemplaar op ga halen welke het vocht wel binnen kan houden.
Morgen weer meer… Wie weet, zit het morgen mee en gaan we zaterdag met de HY naar het Schermertreffen. We zien het wel weer!
Hmm vervelend, maar was je nog verder gekomen met de andere zaken? Het ziet er in elk geval veelbelovend uit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:Hmm vervelend, maar was je nog verder gekomen met de andere zaken? Het ziet er in elk geval veelbelovend uit.
Ik heb gelukkig nog wel andere dingen gedaan, o.a. benzineslangen ververst, venturi opgekuist, loshangende kabeltjes van o.a. de LPG inst. netjes in BX kabelbuisjes (die flexibele ribbeldingen) gestoken, bypass gemaakt voor de kachelradiator die ik ook niet vertrouw (heb ik toch niet nodig, ik zoek rustig voor een vervanger), LPG weer aangesloten, chassisnummer weer duidelijk leesbaar gemaakt, en zo nog wat tijdrovende prutswerkjes waarvan je denk dat je het in een uurtje wel even doet…. (niet dus)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vandaag ben ik bij de machtige schuur van Serge geweest, man, wat een heerlijke plek zeg! Achter de schuur kun je tussen het klussen door genieten van een landelijk uitzicht, fantastisch!
Helaas was de radiator die hij had liggen geen geschikte. Ik heb mij er domweg op verkeken, de vervangende maar lekke radiator was dus geen DS exemplaar.
Op de terugweg heb ik nog een andere poging om een te bamachtigen gewaagt, zie hier >>> klik!
Erg leuk, zeer vriendelijke mensen, maar helaas was ook die radiator al ver heen.
Mijn radiator ligt ondertussen bij een revisiebedrijf die mij maandag gaat vertellen of hij gefikst kan worden. Mocht dit te duur worden dan ga ik alsnog voor een originele.
Ik zat trouwens nadien nog te denken dat jouw radiator misschien wel een ID/DS radiator is, maar dan van een ouder type dan die van mij. Dit zou je echter ff in het ID/DS forum moeten vragen, want ik ben niet bekend met de eerste en 2de serie. Chyparse maakt in hun catalogus iig een onderscheid tussen radiators vóór ‘65 en ná ‘65. Als dit zo is, dan maakt dat je zoektocht wel weer een heel stuk makkelijker lijkt me!
iig veel succes gewenst!!
Animal triste post coitum