Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ree schreef:Yep, zijn hetzelfde. Controleer wel even of ie goed is, want lang niet iedere keurmeester let hierop.
OK, bedankt voor de tip!
Dit is overigens het gaatje waar het om gaat.
Doordat de “geweldig” geconstrueerde HY-uitlaat daar altijd op aan het blazen is, is dit een kwetsbaar punt. Hierdoor kan het natuurlijk zijn dat het gat in een kort aantal kilometers toch groter is geworden.
Als het gaatje na een aantal keer prikken niet (veel) groter wordt, is dat redelijk eenvoudig te lassen.
Schijt aan originaliteit.

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even een nachtelijke update. Afgelopen avond is elmer tot 23.00 aan het lassen geweest! Maar het zit dicht.
Elmer, ontzettend bedankt!!!
Met een beetje mazzel komt ze morgen door de keuring en vertrekken we gelijk naar het zuiden. Waar we uit gaan komen zien we nog wel.
Tot later!

Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
succes dan!
edit: zie nu dat de dag van de keuring dus vandaag was, nouja we horen het nog wel…
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, na een bijna probleemloze week Norandie, zijn we in Brugge bij vrienden aangekomen om de terugweg te onderbreken. Bijna probleemloos omdat we onderweg nog met een lege LPG tank en lekke benzinepomp hebben gezeten… Dit hebben we heel creatief gefikst, maar daar over later meer, zodra ik over een paar dagen weer achter een qwerty-toetsenbord zit.
Tot later!
Mooi dat het goed gegaan is ! En welkom terug
dan weet je in elk geval waarom je er zoveel werk hebt in gestopt, gaat de nog van je gezicht na een dagje HY sturen? (kan me inbeelden dat het
is)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, na een voorspoedige reis zijn we vandaag eindelijk weer in Mantgum aangekomen.
Dus nu eerst maar eens wat pics die we onderweg gemaakt hebben;
De HY met op de achtergrond De Mont Saint-Michel;
Ons plekje op de camping in jullouville, uiteraard met de BBC lekker aan het smeulen;
Onderweg;
Op de parking bij de Le Klerk, waar het best gezellig was;
Mijn jongste spruit;
Vaak kregen we de vraag of wij er werkelijk met zijn vieren in pasten, nou, zo doen wij dat!
Het nestje van mijn jongste, met daaronder ons bed;
En van mijn oudste;
Geen probleem dus.
Hier hebben wij in Brugge overnacht bij mijn kameraad en tevens Dyane bezitter, je zult die Dyane tussen veel van mijn foto’s terug kunnen vinden.
Het leuke van Normandië is dat Mehari’s en 2CV’s nog gewoon in het dagelijkste straatbeeld thuis horen.
Dit soort pics heb ik dan ook veel kunnen maken;
Onderweg kwam ik trouwens aardig wat C-crossers tegen;
Hoe dan ook, het was een korte, maar zeer geslaagde vakantie! En de dame heeft het prima gedaan.
nice pic’s ik krijg alweer trek om zelf weer eens door europa te sjezen…
mvgr wupke:scon geen stukken aan dat oude koekblik,,, hahaha nice job.

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Oh ja, nog even terugkomend op ons avontuurtje. We hebben dus nog wel een beetje pech gehad op de heenreis.
Ik was mijn LPG-nippel vergeten mee te nemen. Stom, maar ja… Gelukkig hebben ze bij bijna alle pompen wel eentje liggen.
Maar….. toen mijn gaspotje bijna leeg was, stond ik bij een pomp waar ze geen hadden liggen. Geen probleem dacht ik. Ik was tenslotte op benzine vanuit de stalling naar huis gereden op benzine, wat ze prima deed.
Maar…. toen ik wilde overschakelen, had de dame er geen zin in. Al snel kwam ik er achter dat de benzine-afsluiter dicht bleef zitten. Dan maar de slang rechtstreeks op de pomp. Helaas bleek de pomp toen zo lek als een zeef te zijn.
Om kort te gaan, heb ik het membraam in de vloeibare pakking gezet, waarna we 20km verder de gaspot weer konden vullen.
Later hebben we met hulp van vele HY-liefhebbende campinggasten heb membraam gefikst met behulp van zeer goede lijm welke na droging elastisch blijft en tegen benzine kan, en een luchtbed-reparatiesetje.
Deze fix heeft ons de hele vakantie door prima en lekvrij op benzine laten rijden als dit even nodig was.
Eenmaal op de doorgaande wegen was er altijd wel weer een nippel te lenen. Deze zijn trouwens in Frankrijk niet verkrijgbaar…
Hoe dan ook, ik zal van de week even een benzinepomp-revisiesetje bestellen.

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Voordat ik een verhaal van mijn vakantie post even een test met een gelinkte foto via Flickr.
Patrick
ehhh, ik dacht dat ik het vakantietopic te pakken had ops: Excuus Patje. Ik heb hier een foto geplaatst om even het linken via flickr te testen. Staat me weer fraai zo.
ops:
ops:
Maarum on-topic: wat een prachtplaatjes heb je geschoten, en ik heb al begrepen dat de HY weer een aandachtstrekker van jewelste is geweest. Prachtig om te lezen!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!
Deze is het leukste. Spruit was schijnbaar nog niet helemaal wakker
Maarreh, die fietsendrager op die trekhaak vind ik eng, gezien de staat van de fietsendrager. Wanneer gaan we dat eens fixxen ?
Geweldig mooi om te zien dat je toch een gezin in zo’n mooie HY kan proppen!!
Maare ik zou me kunnen voorstellen dat een momentje van tederheid wel heel stilletjes moet, of had je vrouw ook vakantie??
Emiel ops:

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zonder in detail te treden kan ik je vertellen dat ook dat totaal geen probleem is!

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:
Maarreh, die fietsendrager op die trekhaak vind ik eng, gezien de staat van de fietsendrager. Wanneer gaan we dat eens fixxen ?
De staat van de haak zul je bedoelen? Voor de meelezers, de haak is een zelf-gefabriekt iets waarbij het laatste stuk steel waar de knobbel aan zit, aan een andere steel is gelast. Niet echt netjes eigenlijk.
Ik heb vorig jaar gezien dat de hele HY aan die haak op een depannagewagen werd getrokken. Hij kan dus wel wat hebben. EN een fietsendrager vind ik dus niet eng. Maar ik ga er geen kar mee trekken ofzo…
Maar als je er een degelijke haak van wilt bakken, dan zou dat natuurlijk geweldig zijn!