2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
klapperende luchtfilter , bij optrekken in 1ste versnelling
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 07 mei 2007 01:53 AM
  [ # 16 ]

Hartelijk dank voor de foto’s


Johan

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 07 mei 2007 11:11 PM
  [ # 17 ]

Hallo Kris,

Ben vandaag op onderhoud geweest voor 30000Km.Ik heb al de info dat je mij gegeven hebt + de rest van dit onderwerp aan de garage gegeven. Idea
Ze hebben ondervonden zoals bij jou het geval was dat het luchtfilter element + bijbehorende buizen tegen een leiding van de airco kwam,ze hebben dit verholpen maar de man die deze problemen heeft opgelost was reeds naar huis zodat ik eigenlijk niet weet wat er juist gedaan is.
Van de garage tot bij mij thuis is het 20 Km. en heb NIETS meer gehoord,dus heb ik weer een beetje hoop.
Groetjes
Johan
P.S.nogmaals bedankt voor al de info!

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 08 mei 2007 03:53 PM
  [ # 18 ]

Kris,
Ik heb gezien dat mijn garage hetzelfde gedaan heeft zoals op de foto’s,maar dan wel met een mousse omhulsel en nog altijd geen lawaai! Gisteren had ik een xsara picasso 16HDI 92Pk in leen van de garage en die had juist hetzelfde lawaai,ik snap niet dat Citroen dit nog niet verholpen heeft!

Johan

Profiel  
 
leedagar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 11-03-2005

Gepost: 11 mei 2007 12:53 AM
  [ # 19 ]

Hey dag Johan, Ben ik wel blij dat het verholpen is. Maar dit maakt van mij nog geen tevreden mens vermits de oorzaak niet weg is, dit is maar een bypass van het probleem. Ik moet je ook vermelden dat ik dus zelf ook nog geen lawaai gehoord heb, maar dat het toch nog steeds de buizen raakt, maar het lawaai wordt zo afgedempt dat je het niet meer hoort. Maar ok, we hebben weer wat hoop en zoals ik hoor, heeft elke picasso van dit model hetzelfde probleem,echter wel spijtig dat niemand hier op reageert!! Of zijn de picasso rijders het toch zo beu? lol. Maar om verder te gaan, zal ik op verloop van tijd nog verder iets uitzoeken, waarom de motor zo fel kantelt. Ik ga me focussen op de onderste motorsteunblok(die dus de kanteling van de motor opvangt) en zien of hier iets aan te doen is. Indien ik er een oplossing voor vindt , dan zal het lawaai oorzaak beter beperkt blijven,maar dit is voor later. Nu moet ik je wel vermelden dat ik al met een ander probleem zit, maar ik ga eerst wat op onderzoek, nl, mijn turbo begint te fluiten, zo’n gefluit dat bepaalde merken zowiezo hebben, bvb opel maakt bij mijn weten een fluitend geluid, maar bij mij is dit opgekomen na een ritje op volle snelheid. Ik zo wat men vermoeden dat ik ergens een lek heb in de buizen richting uitvoer van die lucht onderdruk, of tewel is het de wastegate die niet meer zo goed sluit.Er zijn al verhalen over dit probleem, maar weinig oplossingen. Ah nog iets, inbouw van een radio ben ik ook mee bezig, en ook rekening houdende dat ik de BSI aansluitingen dus vermijd…Dus nog veel stof om te vervolgen. P.S. ik ga een middel zoeken om toch citroen vast te krijgen. Alvast groeten en tot het volgende verhaal.

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 11 mei 2007 01:18 AM
  [ # 20 ]

Hallo Kris,

Ik zou zeggen veel moed,al bij al is het toch nog een leuke wagen om mee te rijden.Uiteindelijk begint een mens te relativeren.Eigenlijk zou ik eens willen weten of er iemand van Citroen deze problemen leest?Dus een bij deze een oproep;ALS ER IEMAND VAN CITROEN DIT LEEST HEB AUB HET LEF EENS TE REAGEREN WANT MAILTJES NAAR CITROEN WORDEN TOCH NIET BEANTWOORD.[/size]Groetjes
Johan

Profiel  
 
leedagar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 11-03-2005

Gepost: 19 juli 2007 08:11 PM
  [ # 21 ]

En johan, hoe gaat het met het lawaai? nog steeds weg? bij mij is het nog steeds niet te horen. Nog andere kandidaten die dit probleem hebben of al verholpen hebben??

groeten

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 19 juli 2007 10:56 PM
  [ # 22 ]

Hallo Kris,

Bij mij is alles nog ok,geen lawaai!Hoe is het eigenlijk met de wagen van uw vader?Twee weken geleden heb ik wel een onderdeel van de voorophanging moeten laten vervangen voor een nieuw lawaai,aan mijn linker wiel hebben ze een torsiestang moeten vervangen onder garantie.Een reactie van citroen heb ik nog steeds niet gekregen,indien jij een mail adres hebt van hun mag je het altijd doorgeven.Hoe is het trouwens met de fluitende turbo afgelopen?

Groetjes
Johan

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 20 juli 2007 12:46 AM
  [ # 23 ]

bij de mijne is het geluidje er ook nog steeds (lees soms/af en toe)
heb het gemeld bij de dealer doch die trekt er zich gene fuck van aan
heb me voorgenomen bij m’n eerstvolgend bezoek me is zeer duidelijk uit te drukken wat ik van hen als officiele dealer verwacht, want ik was tot op heden te braaf denk’k

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 20 juli 2007 02:06 AM
  [ # 24 ]

Egres,
Je kan dit onderwerp eens afprinten en voorleggen aan uw dealer,dit helpt,ik heb het trouwens ook gedaan en het helpt.
Groetjes
Johan

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 23 juli 2007 01:07 AM
  [ # 26 ]

Ik ga de fotos is bekijken. Nu moet ik zeggen dat de mijne het maar zeer af en toe is doet hoor, niet dagelijks….  als ik nog is inne garage ben ga ik het nog is melden, om te zorgen dat het nog ff onder garantie kan gemaakt worden, want ik sleutel zelf niet aan die wagen, dat laat ik aan ervaren mecaniciens over die er kaas van gegeten hebben
Als ik het laat herstellen is de volgende er ook meteen van verlost, mocht ik alsnog een C4 picasso aanschaffen….  Laughing

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
leedagar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 11-03-2005

Gepost: 23 juli 2007 09:25 PM
  [ # 27 ]

Dag Egres,

tja, als de garagist van goede wil is(en die zijn er zeker) dan zullen ze het goed doen. Apropos hoeveel kilometer heb je al op de teller, want ik vond dat het lawaai meer en meer werd na minstens 30000km, nu heb ik al reeds bijna 60000km. En lawaai nog steeds weg nu.  Is gewoon een ontwerpfout maar het kan geen kwaad. Ik ga binnenkort nog een probleem op het forum zetten, maar ik zal het al wel beschrijven, want ik denk dat vele mensen dit zullen hebben. Het verhaal dus, op een dag kwam men schoonvader is langs en de dag was mooi om is over de auto te praten(hij rijd ook met dezelfde wagen als ik). En hij begon over het metaallawaai dat je hebt als je de wagen uitzet. We gingen is kijken onder de motorkap en kwamen ineens tot conclusie dat de aluminium omhulsel die van het uitlaat naar de motorblok loopt , dat die losgescheurd is ter hoogte van de motordeksel zelf. Dit omhulsel is redelijk groot en het zou je moeten opvallen als je gewoon voor je motorblok staat en recht naar beneden kijkt. Kijk gewoon dan waar het bevestigd is aan het motordeksel , daar zou het moeten losgescheurd zijn of los. En wat !!!!! bij mij ook losgescheurd…leuk hé... Kijk het dus maar zeker na, en als je het merkt , meld dit dan zeker om het te laten herstellen zeker als je nog garantie hebt. Dus Johan en iedereen, controleer het. Ik zal binnenkort er een apart onderwerp van maken met foto’s erbij.

voila, groeten

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 23 juli 2007 09:45 PM
  [ # 28 ]

Hoi leedagar, onze Picasso heeft nu 28.000 probleemloze kilometers op de teller staan. Is op 2500 km binnengeweest voor eerste nazicht, daarna smering volgens boekje op 20.000 km.

Alvast bedankt om uw ervaringen met ons te delen!

Serge

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 24 juli 2007 05:09 PM
  [ # 29 ]

Hallo iedereen,

Eindelijk heb ik eens geluk,ben juist naar de wagen gaan kijken en bij mijn wagen zit dit nog goed vast.Hopelijk blijft dit zo!ik heb ook eindelijk na 11 mails antwoord gekregen van Citroen dat er een dossier is geopend i.v.m. mijn problemen op de wagens picasso& C3 ,ik ben benieuwd op het vervolg.

Profiel  
 
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 26 juli 2007 12:54 AM
  [ # 30 ]

Het uitlaatspruitstuk

Ik had gerammel in de motor bij het optrekken en bepaalde toerentallen in de Picasso 1.8 16v.
De garagist zei dat dit vaker voorkwam in de Picasso.  Evil or Very Mad
In het spruitstuk zitten buisjes los, die zijn vastgelast en wat denk je… het is over.  Very Happy

Groeten

Maurice

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook