4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
slecht starten en nagelen HDi
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 17 april 2007 01:42 PM
  [ # 46 ]
joink schreef:

Dit is zeker materiaal voor een coulance regeling al is inderdaad het
verveldende dat je niet weet hoe een vorige eigenaar is omgesprongen
met het tanken van B- en C-diesel…

In welke uithoek van NL kan je in godsnaam nog B en C merkdiesel tanken? Allemaal broodje aap verhalen.

Kom maar met de reacties…....

@zandvoorta. dat gaat dus prima met een 1.6 en 900 kg caravan.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 17 april 2007 02:33 PM
  [ # 47 ]

Wat ik van de monteur heb begrepen is dat ik me geen zorgen hoef te maken over de coating. Dat probleem kwam al veel eerder aan het licht en niet pas bij 160dkm. Ook was de troep in het filter geen coating maar echt ijzerslijpsel volgens hem en dat spul kan door het filter, vraag me niet hoe Confused en ik heb het bosch systeem.
Ik vertrouw er dus op dat het goed is na deze reparatie.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 april 2007 02:46 PM
  [ # 48 ]

Het is wel een beetje jammer dat de “coulance” vaak zodanig werkt dat jij moet bewijzen dat de eerste eigenaar em ook netjes door de dealer heeft laten onderhouden en er altijd goeie diesel in heeft gegooid. Wat is trouwens slechte diesel? Als je op vakantie gaat kun je wellicht wel eens wat dubieus tegenkomen. Dit is nauwelijks te bewijzen en zo kan de fabrikant er altijd mee weg komen. Terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn. Laat de fabrikant maar een product maken dat gewoon probleemloos werkt op diesel die algemeen op de markt verkrijgbaar is. Zeker in het buitenland is het lastig om te beoordelen of je te maken hebt met een witte pomp of een goede merkpomp. En dan nog kan een merkpomp ook wel eens zeut leveren.

Een goed ontworpen product gaat ook niet gelijk kapot al zou je het enigszins mishandelen. Hufterproof ontwerpen noemen we dat…

Kloten van al die kosten in elk geval: ik hoop maar voor je dat ie er zo weer tegenkan.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 17 april 2007 03:41 PM
  [ # 49 ]
zandvoorta schreef:

Ook was de troep in het filter geen coating maar echt ijzerslijpsel volgens hem en dat spul kan door het filter, vraag me niet hoe

Heel apart. Dan zou het dusdanig scherp slijpsel moeten zijn dat het door het papier gescheurd/geschoten is, en dat zou je in principe aan het filter moeten kunnen zien…

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
joink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 17 april 2007 04:41 PM
  [ # 50 ]
mpostma schreef:

...Wat is trouwens slechte diesel? Als je op vakantie gaat kun je wellicht wel eens wat dubieus tegenkomen…

Diesel met (veel) water erin (Reservoir met onvoldoende ventilatie).
Tankstations waar de reservoir tanks niet (voldoende) worden
schoongemaakt, waardoor er drab en slib met de diesel vermengd wordt.
Andere samenstelling diesel (componenten). Wellicht kunnen andere dit
nog aanvullen…

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 17 april 2007 05:01 PM
  [ # 51 ]

Het ‘zichzelf opvreten’ van de opvoerpomp is niet typisch alleen HDi, maar typisch commonrail; andere automerken hebben er ook last van gehad, oftewel het probleem lag bij de toeleveranciers. En ALS er iets mis gaat bij een commonrail kost het inderdaad bakken.

Als ik het vergelijk met enkele vergelijkbare ervaringen op het Duitse Cit-forum, dan heeft de garage achteraf niet volledig gehandeld door bij de vervanging van de opvoerpomp het geheel reinigen van de systeemcomponenten (leidingen, hogedrukpomp, verstuivers) na te laten. Of het dan nog geheel te voorkomen was geweest is de vraag, maar je had meer kans gehad dat het daarbij bleef, afhankelijk hoelang de pomp al ‘vrat’.

Overigens lees ik ook hier en daar dat de vervangingstermijn van 60k voor het brandstoffilter nogal lang is. Primair omdat een commonraildiesel extra gevoelig is voor rotzooi in het brandstofcircuit, maar tevens om tijdig te ontdekken of de opvoerpomp een enkeltje richting Filistijnen heeft geboekt en slijpsel in de aanvoer produceert.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 april 2007 06:04 PM
  [ # 52 ]
joink schreef:
mpostma schreef:

...Wat is trouwens slechte diesel? Als je op vakantie gaat kun je wellicht wel eens wat dubieus tegenkomen…

Diesel met (veel) water erin (Reservoir met onvoldoende ventilatie).
Tankstations waar de reservoir tanks niet (voldoende) worden
schoongemaakt, waardoor er drab en slib met de diesel vermengd wordt.
Andere samenstelling diesel (componenten). Wellicht kunnen andere dit
nog aanvullen…

Bij een “ouderwetse” diesel wordt dit in het brandstoffilter voldoende ondervangen. De troep wordt er immers uitgefilterd en het water wordt ook afgescheiden. Bij de XM gaat zelfs een lampje branden als er teveel water in het brandstoffilter zit.

Andere componenten zijn lastiger te detecteren. Bijv. benzine of teveel petroleum (te dun) of bijv slaolie (te dik).

Dat metaalslijpsel zou een effect kunnen geven als klepslijppasta. Het zal er wel voor zorgen dat de verstuivers in hoog tempo verslijten (wat dan waarschijnlijk ook gebeurt). Je zou het wellicht kunnen ondervangen met een kleurfilter in de retour. Zodra een filter teveel verkleurt zou je alarm kunnen slaan. Maar ja, dan moet je wel precies weten wat er mis kan gaan en een fabrikant zal zoiets alleen maar inbouwen als het echt bij het slijtagepatroon hoort.

Profiel  
 
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 17 april 2007 10:54 PM
  [ # 53 ]
zandvoorta schreef:

Wat ik van de monteur heb begrepen is dat ik me geen zorgen hoef te maken over de coating. Dat probleem kwam al veel eerder aan het licht en niet pas bij 160dkm. Ook was de troep in het filter geen coating maar echt ijzerslijpsel volgens hem en dat spul kan door het filter, vraag me niet hoe Confused en ik heb het bosch systeem.
Ik vertrouw er dus op dat het goed is na deze reparatie.

ik help het je hopen .... Confused  weleens aan het volgende senario gedacht: HD pomp lager defect slijpsel komt in de tank… opvoerpomp gaat stuk door slijpsel opzuigen .... rest kun je zelf wel bedenken denk ik?

Het loslaten van coating komt meestal na het tanken van benzine ipv diesel.
Je kan natuurlijk niet nagaan wat er is getankt de afgelopen jaren maar het zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Diesel afdichtingen kunnen niet tegen benzine.

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 18 april 2007 01:27 AM
  [ # 54 ]
zandvoorta schreef:

Voor ons is de lol eraf, als wij tegen een leuke berlingo multispace benzine aanlopen gaat de picasso weg. Ik heb geen vertrouwen meer in HDi Sad Dan gaan we de woon-werk kms wel in de C1 maken, ook lekker goedkoop Very Happy

En , zeker al een Berlingo Multispace gekocht Rolling Eyes  Laughing

Groet
Henk

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 18 april 2007 11:14 PM
  [ # 55 ]
henkpit schreef:

En , zeker al een Berlingo Multispace gekocht Rolling Eyes  Laughing

Nog niet, driebond heeft even niets leuks staan maar ben er gek genoeg voor Wink Picasso mag zich eerst even weer bewijzen.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 april 2007 11:39 AM
  [ # 56 ]

Ik hoop dat hij nog een lange kans krijgt

 

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 19 april 2007 11:54 AM
  [ # 57 ]
René van Maren schreef:

Ik hoop dat hij nog een lange kans krijgt

Wie bedoel je René , de Multispace of de Picasso Rolling Eyes  Cool

Groet
Henk

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 april 2007 11:55 AM
  [ # 58 ]

De Picasso!

 

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 19 april 2007 12:01 PM
  [ # 59 ]
René van Maren schreef:

De Picasso!

Ik denk het niet, als André iets in zijn hoofd heeft gezet dan is het resultaat vaak op korte termijn bij hem thuis te bewonderen ...... Rolling Eyes  Wink

Groet
Henk

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 april 2007 12:03 PM
  [ # 60 ]

Ik vrees het ook!

Ik denk steeds meer aan een C5, maar het thuisfront wil niet.
Die vinden het vliegende paasei ding fantastisch Confused

 

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook