Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Volgens mij was het in december dat ik weer eens in de stalling was om ff in de V6 te gaan zitten…
CV ging niet open, contact deed het niet > accu gemeten: leeg.
Accu aan het oplaadapparaat gehangen, opgeladen en weer teruggeplaatst.
Nu ca. 3 maanden later, wéér de accu leeg > 3.6 volt…
Ik heb er dus niet in gereden, XM staat gewoon in de stalling met de raampjes op een kier.
Begint het gedonder nu ook al als je er niet in rijdt? (matrixdisplay doet t na een jaartje stallen ook nog maar half…)
Lekstroom of slechte accu?
Zit er een alarm + startonderbreker op? Ik heb van verschillende kanten gehoord dat dat soort onzin je accu langzaam leegtrekt
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Mijn eerste XM had dit ook (zeg ik wel vaker, maar dat komt doordat aan die XM zo’n beetje alles kaduuk was). Die had een best nieuwe maar leeglopende accu, waarschijnlijk door lekstroom. Ik kan me alleen niet herinneren waar die lekstroom door werd veroorzaakt.
PrutsyLJ schreef:Zit er een alarm + startonderbreker op? Ik heb van verschillende kanten gehoord dat dat soort onzin je accu langzaam leegtrekt
Hmmm ja dat zou ook eens bij mij toen de oorzaak kunnen zijn geweest, die XM had dat allebei. Stom dat ik nou niet meer echt 100% weet waar het aan lag…
Je accu opladen en dan door laten meten bij een autobedrijf of een fastfitter, dan weet je t zeker. Is je accu prima dan ga je lekstroom zoeken.
Je kan ook de accu los halen als je de auto stalt (wel met volle accu uiteraard), als je weer wilt rijden koppel je de accu weer aan en kijk je of ie t doet. Doet ie t niet dan is de accu kapot, doet ie t wel dan heb je lekstroom.
gewoon van je volle accu de + pool afnemen ,door de startblokkeering ( lampje ) etc. trekt dat ding leeg.. wanneer je de + pool los neemt is er niks aan de hand
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
bij mijn bx was de accu ook leeg na 3 maand stil staan door de radio + cd wisselaar waarvan het geheugen op stroom werkt dus… accu pool eraf lijkt me het beste idee bij lang leeg staan.
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
oké oké, ik zal voortaan niet eigenwijs zijn en gewoon de pluspool loslaten wanneer ik de accu er weer opgeladen inzet…
zal hopelijk idd de startonderbreker zijn, dat merk ik dan over drie maanden weer…
Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ga er toch lekker mee rijden….
Daar is een xm toch voor ???
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:Ga er toch lekker mee rijden….
Daar is een xm toch voor ???
Dat zeg ik nou al een paar maanden
Xsara_Coupe
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
stelletje zeurpieten…
in Den Haag zet men spontaan een sleutel in je dak, een schroevendraaier tussen een raamspijl, gister weer een nieuwe parkeerdeuk ontdekt, langs de kadeparkeerplaatsen woont een familie schijtlijsters (meeuwen)...
en daar moet ik mn V6 aan blootstellen…?!
dan kar ik nog ff door in mn trouwe door stadsterroristen getekende 2litertje, intussen zoekende naar woon/stalruimte (kopen (nog) geen optie want in afwachting van een vast contract of de ww (of weer een contractverlenging ), huren schiet ook al totaal niet op in DH…
bedankt ik wor alweer depri…
ieksEmmu schreef:stelletje zeurpieten…
in Den Haag zet men spontaan een sleutel in je dak, een schroevendraaier tussen een raamspijl, gister weer een nieuwe parkeerdeuk ontdekt, langs de kadeparkeerplaatsen woont een familie schijtlijsters (meeuwen)...
dan kar ik nog ff door in mn trouwe door stadsterroristen getekende 2litertje, intussen zoekende naar woon/stalruimte (kopen (nog) geen optie want in afwachting van een vast contract of de ww (of weer een contractverlenging ), huren schiet ook al totaal niet op in DH…
Kom op man…
Groot gelijk dat je een V6.24 binnen zet en in een andere XM het noodzakelijke rittenwerk doet….
Maar wel klote dat ze in DH zo omgaan met auto’s…
Status Quo schreef:bij mijn bx was de accu ook leeg na 3 maand stil staan door de radio + cd wisselaar waarvan het geheugen op stroom werkt dus… accu pool eraf lijkt me het beste idee bij lang leeg staan.
Dan ga ik nu ff eigenwijs doen…
Ik heb m’n zx jarenlang in de stalling gehad. Enige rit die gemaakt werd in die tijd was van een apk naar de stalling en een jaar later dezelfde rit weer terug. Radio zat er gewoon in. Ook met spanning voor geheugen.
Knopje omdraaien en starten was het hoor en mijn polen zaten gewoon vast gedurende die tijd.
Het verbaasde me wel overigens moet ik toegeven maar toch…
Voordat een ledje of een radio je accu heeft leeggetrokken… Ik denk eerder dat er ergen sene lekstroom zit.
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ik zal straks eens regelmatiger de accu meten.
ieksEmmu schreef:stelletje zeurpieten…
Ach, lever maar af hier die xm Zorg ik er wel voor. Mag je ook zo af en toe een ritje komen maken
Kom op man, tuurlijk, t slijt wat, maar dat doen mijn xm en xsara ook. Gewoon all-risk verzekeren en noclaimverlies afkopen. Kost je 70 euro in de maand ofzo voor de verzekering en dan kan je ieder klein pitje lekker claimen. Verzekering heeft de dagwaarde van mijn xm vastgesteld op 8000 euro
En dan gewoon over een aantal jaar, als je het geld hebt, de auto laten restaureren en wegzetten in je garage
Een xm v6.24 is gewoon in zoveel opzichten zoveel lekkerder dan een 2.0i 8v. Neem nou alleen het gevoel dat ik vanmiddag had toen ik een uitgebouwde corsa finaal het snot voor de ogen reed
Die gozer deed tot mijn 3e versnelling nog aardig zn best, maar daarboven hield ie het echt niet meer bij! Was de snelweg op en de 120 stond zo op de teller. En op de parkeerplaats van de rai kreeg ik een apart parkeerplaatsje waar ik geen beschadigingen op kon lopen. de 206 achter me moest gewoon in de vakken parkeren. Volgens mij zag die parkeerwachto ok wel wat in de xm
Xsara_Coupe
PS: Ik snap je volledig hoor, zou alleen mezelf niet in kunnen houden Lekker apart houden die xm tot je goed voor haar kan zorgen!
Xsara_Coupe