Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Goedenavond!
Ik werk in een Tuincentrum, Tuincentrum Eurofleur in Leusden, en daar zit de personeelskamer 1 verdieping hoog, en met een groot raam uitkijkend op de parkeerplaats.
Nu zag ik een bloedmooie witte Citroën BX 1.9 TZI langsrijden! *kwijl kwijl*. En die reed vlak onder mijn raam langs, over de parkeerplaats. Wat mij opviel, was dat die gigantisch mooi glimde! Zelf de bumpers waren ECHT wit! niet verkleurd ofzo! ik was er bijna van overtuigt dat die overgespoten was!
Maar, die zocht dus naar een plekje, en het was nogal druk. en die reed langs een parkeerplaats, en remde pas later. toen gaf die in één keer een dot gas naar achteren om in te parkeren, maar omdat die een stuk door was gereden, was het nog best ver achteruit rijden. Maar die ging met een noodgang achteruit, en in één keer BAM! knalt die keihard achteruit tegen een andere auto aan, die daar stond te wachten omdat de BX naar achteren kwam. maar die oudere man in de BX keek niet achteruit.. nogal dom al zeg ik het zelf. maar goed! dat was een behoorlijke klap! de hoofden vlogen behoorlijk voorover van zijn vrouw en hem in de BX. en de antenne bovenop bungelde ook behoorlijk! maar, schade.. en toen was de achterbumper minder mooi dan eerst! een behoorlijke scheur en een flinke deuk! Ik was best teleur gesteld.. zie ik eindelijk een BX, een mega beauty! rijd die vol tegen een andere auto aan! ZONDE!
Wat ook bizar was aan de auto, hij zette hem even snel op de parkeerplaats om de schade te bekijken enz, en toen die uitstapte, en zn deur dicht gooide, zakte de auto aan de achterkant echt direct langzaam naar beneden! ik dacht dat dat wel ff duurde, maar die zakte gelijk.. dat vond ik nogal bizar. maar toen de schade opgenomen was, zette die zn auto wat rechter in het parkeervak. en toen die de auto startte, en de motor draaide, VLOOG echt die kont de lucht in! wat een druk stond er op die bollen zeg! de auto zakte heel snel in, maar die kont vloog egt keihard omhoog.. egt bizar!
maar goed, mischien mag dit wel niet ofzo, maar ik wou dit verhaaltje gewoon even kwijt! ops:
Grtz Timo!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Pfff, zonde zeg.
Witte BX’en zijn mooi, en dat moeten ze blijven.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Echt zonde, schade aan gespoten bumpers is erg lastig.
Snel zakken komt misschien door het harde remmen??
Kan niet echt kwaad lijkt me.
En met veel gas geven bij starten is tie ook weer snel omhoog
Groet Erwin
Ride to live, live to ride
Brandden bij het starten de remlichten ook ? En vloog de BX omhoog op het moment dat de remlichten uit gingen ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik zou het eerlijk gezegt niet kunnen zeggen. auto stond achteruit ingeparkeerd! Maar ik zag in de stuik volgens mij geen remlichten, maar daar lette ik ook niet echt op. Nouja, leer mij oudere mensen kennen. de meeste 65 plussers trekken op en parkeren vaak zo raar..
Hoezo dan?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Als je de rem ingetrapt hebt, gaat de LHM naar je remmen, niet naar je veerbollen, dus stijgt de BX aan de achterkant niet. Laat je de rem los, dan gaat de LHM wel plotseling naar de veerbollen en schiet hij (achter) omhoog.
Schijt aan originaliteit.
Als je de rem ingetrapt hebt, gaat de LHM naar je remmen, niet naar je veerbollen, dus stijgt de BX aan de achterkant niet. Laat je de rem los, dan gaat de LHM wel plotseling naar de veerbollen en schiet hij (achter) omhoog.
Het effect klopt, maar de oorzaak is volgens mij anders… als je in de lage stand de rem intrapt, blokkeert ie alle wielen. De achterwielen moeten een beetje kunnen draaien om omhoog te kunnen komen. Op dat moment blokkeer je dat met de rem, waardoor het systeem achter wel druk opbouwt, maar de auto niet omhoog kan. Laat de rem los, en de druk komt ineens wel los en de achterkant schiet omhoog.
In verband met de wielbasis bedoel je ?
Schijt aan originaliteit.
kijk maar eens als ie omhoog komt… dan zie je dat het achterwiel een stukje draait. Zal ook wel een van de redenen zijn dat de handrem op de voorwielen zit, bij een handrem op de achterwielen kun je alle wielen blokkeren als ie stilstaat
Wat Harm zegt, klopt.
Maar wie weet was het wel een automaat, die willen soms ook wel eens naar achteren schieten indien je de rempedaal ingedrukt houdt, maar de versnellingspook al in z’n achteruit hebt gezet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Harm schreef:kijk maar eens als ie omhoog komt… dan zie je dat het achterwiel een stukje draait. Zal ook wel een van de redenen zijn dat de handrem op de voorwielen zit, bij een handrem op de achterwielen kun je alle wielen blokkeren als ie stilstaat
De ZX heeft echter de handrem op de achterwielen maar wel dezelfde achterwielophanging als de BX.
De reden voor de handrem op de voorwielen zijn de HP remmen, omdat dat volgens de wet minder betrouwbaar zou zijn. Tot nu toe is het eigenlijk veel veiliger op het voorval met Eric Vertogen na, maar dat kwam door een te zwaar aangedraaide leidingwartel op de verkeerde plek en niet zozeer door “ons” systeem.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY