1 van de 2
 1 2 Volgende > 

VakantieBX
snoopduck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 11 april 2007 01:45 AM

Beste BX’ers.
Voor mijn zomervakantie is het plan als volgt: Een auto (bx) kopen en naar frankrijk crossen.
Nou is het oog dus op een bx gevallen, de vraag is: Is het een verstandige keus? De voordelen zijn voor ons de prijs en het comfort, de nadelen zijn redelijk onbekend voor mij. Uiteraard gaat de checklist voor het aanschaffen mee, maar we moeten wel heen en terug.
Als we er een kopen, willen we hem laten checken bij een pro, ik woon in Arnhem…Iemand een adresje in de buurt?
En als een bx een goede auto zou zijn, welke uitvoering zou ik kiezen? we gaan met 4 man en bagage, dus ik denk dat een 1.6 wel aan te bevelen is.
Het budget is 1000 euro, daar moet toch wel een fatsoenlijke bx voor zijn te krijgen? en dan bedoel ik met nieuwe octopussen, bollen koppeling etc. En optiek maakt natuurlijk niks uit, ik ben zelf knap genoeg Wink
Maar wat zijn jullie adviezen?

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 11 april 2007 01:53 AM
  [ # 1 ]

En als een bx een goede auto zou zijn, welke uitvoering zou ik kiezen? we gaan met 4 man en bagage, dus ik denk dat een 1.6 wel aan te bevelen is.

Ik zou voor een Break gaan vanwege de enorme ruimte.
Een 1.6 is niet overbemeten en niet onderbemeten voor de auto. Maar voor hetzelfde geld heb je een 19 TZI, met elektrische ramen en centrale vergrendeling en zo. En, een olie- en watertempmeter. Da’s op vakantie misschien wel prettig.

1000 euro vind ik een erg netjes budget! Bedenk wel dat als je het comfort belangrijk vindt, je waarschijnlijk eerst nieuwe veerbollen en verse LHM nodig hebt. De meeste BXen worden namelijk nogal verwaarloosd.

Voor zo’n bedrag moet je zeker wel een BX plus het nodige onderhoud kunnen aanschaffen.
Neem ook in elk geval de europese dekking van de ANWB, dan kom je altijd weer thuis.

Profiel  

snoopduck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 11 april 2007 01:58 AM
  [ # 2 ]

We proberen alles zo compact mogelijk te doen, want een break is (denk ik) schaars, duurder, en ik wil hem na de vakantie ook als gewone auto gebruiken, en dan heb ik liever geen break. Maar mischien bevalt het erg goed. Een 1.9 wil ik liever niet, omdat ze duurder is in de belasting, of ik zet hem op naam van mn ouders. En we nemen een internationale reis- en kredietbrief, voor vervangend vervoer etc. Als de bx er eenmaal is ga ik jullie lastig vallen met wat er wel en niet zelf te doen is qua onderhoud enzo.  Laughing

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 april 2007 02:03 AM
  [ # 3 ]

Het verschil in vaste lasten tussen een 1.6 en een 1.9 valt eigenlijk wel mee… als het op die 5 euro per maand belasting blijft hangen kun je beter geen auto rijden Wink

Ik kan me wel voorstellen dat je geen break wil, ze zijn dan ook erg lelijk! In een berline kun je ook al veel zooi stoppen.

Eigenlijk moet je vooral ff de aankooptips lezen, en als het kan iemand met verstand van BXen meenemen als je gaat kijken.
Ik zou wel de BX al een tijdje voor de vakantie gaan rijden, dan krijg je een beter idee of ie betrouwbaar genoeg is

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 11 april 2007 02:39 AM
  [ # 4 ]
Harm schreef:

Ik kan me wel voorstellen dat je geen break wil, ze zijn dan ook erg lelijk!

Evil or Very Mad

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 11 april 2007 02:45 AM
  [ # 5 ]

Ik wist wel dat je zo zou reageren Wink Kom jij nou maar eerst eens over de brug voor die hoogteregelaar en gijs z’n onderdelen, dan kijken we daarna wel weer verder of een break nou lelijk is of niet Twisted Evil

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 11 april 2007 02:48 AM
  [ # 6 ]

Haha! Touché!  Laughing
Geen nood! Wordt geregeld, ben mezelf alleen weer eens ff voorbij aan het lopen?!  Rolling Eyes

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Wilan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

Gepost: 11 april 2007 03:06 AM
  [ # 7 ]

Met een Break heb je achterin duidelijk meer hoofdruimte. De 2 man achterin zullen dat zeker kunnen waarderen Very Happy
4 man mèt bagage, dat wordt in een Berline echt wel proppen…
Enneh, een break een lelijke auto ?! Als ik een mooie auto had gezocht was het ZEKER geen BX geworden Twisted Evil

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  

Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 11 april 2007 04:34 AM
  [ # 8 ]

Ik weet nog wel een technisch goede maar optisch minder mooie bx te koop, veert als een nieuwe en er zit nog 3/4 jaar apk op Wink
Het is een 1.6 berline die technisch erg goed onderhouden is en hij valt zeker binnen jouw budget!

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 11 april 2007 10:28 AM
  [ # 9 ]
oudelut schreef:
Harm schreef:

Ik kan me wel voorstellen dat je geen break wil, ze zijn dan ook erg lelijk!

Evil or Very Mad

driedubbel Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

BXDriver87
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

Gepost: 11 april 2007 11:42 AM
  [ # 10 ]
Wilan schreef:

...
Enneh, een break een lelijke auto ?! Als ik een mooie auto had gezocht was het ZEKER geen BX geworden Twisted Evil

Ga nou maar met de fiets op vakantie. Evil or Very Mad

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 11 april 2007 01:27 PM
  [ # 11 ]
Harm schreef:

Ik kan me wel voorstellen dat je geen break wil, ze zijn dan ook erg lelijk! In een berline kun je ook al veel zooi stoppen.

Ja, als jij in de spiegel ervan kijkt wel ja Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 11 april 2007 06:40 PM
  [ # 12 ]

mag ik even spammen, het is dan wel geen bx maar wel binnen budget en wat ruimer, wel zo prettig als je met zijn 4en op vakantie wilt:

http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?t=8702

/einde offtopic gespam van mijn kant Laughing

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 april 2007 08:29 PM
  [ # 13 ]

ik zou een 1900 diesel break nemen.. lekker goedkoop en heel dergelijk…
en een zee van ruimte Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 april 2007 09:50 PM
  [ # 14 ]
McDean schreef:

ik zou een 1900 diesel break nemen.. lekker goedkoop en heel dergelijk…
en een zee van ruimte Wink

Vooral groot, betrouwbaar en heel erg zuinig. Bij constant 100km/u ong. 1:19 Very Happy

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 378

Gepost: 11 april 2007 11:33 PM
  [ # 15 ]

dan kan je idd het beste een diesel nemen, heb ik ook gedaan, was leuk Smile

maar hij moet wel goed onderhouden zijn, want het is best een lompe rit, lang, erg warm (waarschijnlijk) etc.

je kan zo´n wagen beter wat eerder al kopen, want dan weet je nog een beetje wat je er aan moet doen ipv vlak voor dat je vertrekt.

Citroën D Special 1970

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook