Beste BX’ers.
Voor mijn zomervakantie is het plan als volgt: Een auto (bx) kopen en naar frankrijk crossen.
Nou is het oog dus op een bx gevallen, de vraag is: Is het een verstandige keus? De voordelen zijn voor ons de prijs en het comfort, de nadelen zijn redelijk onbekend voor mij. Uiteraard gaat de checklist voor het aanschaffen mee, maar we moeten wel heen en terug.
Als we er een kopen, willen we hem laten checken bij een pro, ik woon in Arnhem…Iemand een adresje in de buurt?
En als een bx een goede auto zou zijn, welke uitvoering zou ik kiezen? we gaan met 4 man en bagage, dus ik denk dat een 1.6 wel aan te bevelen is.
Het budget is 1000 euro, daar moet toch wel een fatsoenlijke bx voor zijn te krijgen? en dan bedoel ik met nieuwe octopussen, bollen koppeling etc. En optiek maakt natuurlijk niks uit, ik ben zelf knap genoeg
Maar wat zijn jullie adviezen?
En als een bx een goede auto zou zijn, welke uitvoering zou ik kiezen? we gaan met 4 man en bagage, dus ik denk dat een 1.6 wel aan te bevelen is.
Ik zou voor een Break gaan vanwege de enorme ruimte.
Een 1.6 is niet overbemeten en niet onderbemeten voor de auto. Maar voor hetzelfde geld heb je een 19 TZI, met elektrische ramen en centrale vergrendeling en zo. En, een olie- en watertempmeter. Da’s op vakantie misschien wel prettig.
1000 euro vind ik een erg netjes budget! Bedenk wel dat als je het comfort belangrijk vindt, je waarschijnlijk eerst nieuwe veerbollen en verse LHM nodig hebt. De meeste BXen worden namelijk nogal verwaarloosd.
Voor zo’n bedrag moet je zeker wel een BX plus het nodige onderhoud kunnen aanschaffen.
Neem ook in elk geval de europese dekking van de ANWB, dan kom je altijd weer thuis.
We proberen alles zo compact mogelijk te doen, want een break is (denk ik) schaars, duurder, en ik wil hem na de vakantie ook als gewone auto gebruiken, en dan heb ik liever geen break. Maar mischien bevalt het erg goed. Een 1.9 wil ik liever niet, omdat ze duurder is in de belasting, of ik zet hem op naam van mn ouders. En we nemen een internationale reis- en kredietbrief, voor vervangend vervoer etc. Als de bx er eenmaal is ga ik jullie lastig vallen met wat er wel en niet zelf te doen is qua onderhoud enzo.
Het verschil in vaste lasten tussen een 1.6 en een 1.9 valt eigenlijk wel mee… als het op die 5 euro per maand belasting blijft hangen kun je beter geen auto rijden
Ik kan me wel voorstellen dat je geen break wil, ze zijn dan ook erg lelijk! In een berline kun je ook al veel zooi stoppen.
Eigenlijk moet je vooral ff de aankooptips lezen, en als het kan iemand met verstand van BXen meenemen als je gaat kijken.
Ik zou wel de BX al een tijdje voor de vakantie gaan rijden, dan krijg je een beter idee of ie betrouwbaar genoeg is
Harm schreef:Ik kan me wel voorstellen dat je geen break wil, ze zijn dan ook erg lelijk!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik wist wel dat je zo zou reageren Kom jij nou maar eerst eens over de brug voor die hoogteregelaar en gijs z’n onderdelen, dan kijken we daarna wel weer verder of een break nou lelijk is of niet
Haha! Touché!
Geen nood! Wordt geregeld, ben mezelf alleen weer eens ff voorbij aan het lopen?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Met een Break heb je achterin duidelijk meer hoofdruimte. De 2 man achterin zullen dat zeker kunnen waarderen
4 man mèt bagage, dat wordt in een Berline echt wel proppen…
Enneh, een break een lelijke auto ?! Als ik een mooie auto had gezocht was het ZEKER geen BX geworden
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Ik weet nog wel een technisch goede maar optisch minder mooie bx te koop, veert als een nieuwe en er zit nog 3/4 jaar apk op
Het is een 1.6 berline die technisch erg goed onderhouden is en hij valt zeker binnen jouw budget!
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
oudelut schreef:Harm schreef:Ik kan me wel voorstellen dat je geen break wil, ze zijn dan ook erg lelijk!
driedubbel
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Wilan schreef:...
Enneh, een break een lelijke auto ?! Als ik een mooie auto had gezocht was het ZEKER geen BX geworden
Ga nou maar met de fiets op vakantie.
Harm schreef:Ik kan me wel voorstellen dat je geen break wil, ze zijn dan ook erg lelijk! In een berline kun je ook al veel zooi stoppen.
Ja, als jij in de spiegel ervan kijkt wel ja
Ich bin ein Breaker
mag ik even spammen, het is dan wel geen bx maar wel binnen budget en wat ruimer, wel zo prettig als je met zijn 4en op vakantie wilt:
http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?t=8702
/einde offtopic gespam van mijn kant
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik zou een 1900 diesel break nemen.. lekker goedkoop en heel dergelijk…
en een zee van ruimte
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
McDean schreef:ik zou een 1900 diesel break nemen.. lekker goedkoop en heel dergelijk…
en een zee van ruimte
Vooral groot, betrouwbaar en heel erg zuinig. Bij constant 100km/u ong. 1:19
Eveneens ben ik tevens ook.
dan kan je idd het beste een diesel nemen, heb ik ook gedaan, was leuk
maar hij moet wel goed onderhouden zijn, want het is best een lompe rit, lang, erg warm (waarschijnlijk) etc.
je kan zo´n wagen beter wat eerder al kopen, want dan weet je nog een beetje wat je er aan moet doen ipv vlak voor dat je vertrekt.
Citroën D Special 1970