Ventilator/Blower Picasso
zoeplap
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 11 april 2007 03:31 PM

Hoi Allemaal,

Sinds een aantal weken heeft de blower/ventilator van onze Picasso 2001 kuren. Als de climate control op handbediend, laagste stand. Dan gaat hij na een aantal seconde harder draaien en daarna weer zachter(Onstabiel) Dit blijft hij steeds weer herhalen. Dit doet hij ook op de autom. stand. Duidt dit op een electrisch mankement of gewoon de ventilator aan vervanging toe?
Dit kan zeer vervelent worden als het de komende dagen warmer wordt en de airco staat aan en de ventilator blaast op hoog toeren koude lucht naar binnen.

Alvast bedankt.

Profiel  

degraaff
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 27 april 2007 07:28 PM
  [ # 1 ]

ik heb mijn tweede Picasso. Deze is van 2006 en krijgt al hetzelfde probleem als mijn vorige. (2002) Hetzelfde als wat jij beschrijft. Dat ding doet maar wat. Dan blaast hij weer voluit, dan valt hij weer stil.
Je zou het schoonmaken van de sensor kunnen proberen. Die zit rechts van de radio. Achter zo’n roostertje. Een ptc met heel klein ventilatortje. Stof wegblazen dus.
Moet je eerste de radio eruit halen, dan kan je er net bij.

Maar dat hielp bij mij niet. De hele unit is vervangen en toen was het klaar. Ga ik nu weer doen. Binnen de garantie. Volgens mij is het dus een Picasso probleempje.
Maar dat is dan ook alles.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook