Vandaag aan de slag geweest met het inbouwen van cv en elektrische ramen, alle motoren zitten erin en de raammotoren werken bij direct aansluiten op de accu. Nu ik de kabelboom wil gaan installeren heb ik echter een probleem: ik heb geen flauw idee waar al die stekkers in de zekeringskast in moeten. Heeft iemand daar een overzichtje van want die uitgebreide elektrische schema’s lezen dat lukt me helaas niet.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: Inbouwe cv en elektrische ramen kabelhulp gevraagd
jebbers schreef:Vandaag aan de slag geweest met het inbouwen van cv en elektrische ramen, alle motoren zitten erin en de raammotoren werken bij direct aansluiten op de accu. Nu ik de kabelboom wil gaan installeren heb ik echter een probleem: ik heb geen flauw idee waar al die stekkers in de zekeringskast in moeten. Heeft iemand daar een overzichtje van want die uitgebreide elektrische schema’s lezen dat lukt me helaas niet.
het is nog veel makkelijker
als het goed is passen ze maar op 1 plek
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Re: Inbouwe cv en elektrische ramen kabelhulp gevraagd
jebbers schreef:Vandaag aan de slag geweest met het inbouwen van cv en elektrische ramen, alle motoren zitten erin en de raammotoren werken bij direct aansluiten op de accu. Nu ik de kabelboom wil gaan installeren heb ik echter een probleem: ik heb geen flauw idee waar al die stekkers in de zekeringskast in moeten. Heeft iemand daar een overzichtje van want die uitgebreide elektrische schema’s lezen dat lukt me helaas niet.
Ik heb het een tijdje terug gedaan; het past vlgs mij maar op 1 manier.
Nb je hebt ook één of 2 extra relais nodig anders doen de elek ramen niets; die zitten dacht ik vanaf links op pos. 1 en 2.
Ich bin ein Breaker
Re: Inbouwe cv en elektrische ramen kabelhulp gevraagd
karel schreef:jebbers schreef:Vandaag aan de slag geweest met het inbouwen van cv en elektrische ramen, alle motoren zitten erin en de raammotoren werken bij direct aansluiten op de accu. Nu ik de kabelboom wil gaan installeren heb ik echter een probleem: ik heb geen flauw idee waar al die stekkers in de zekeringskast in moeten. Heeft iemand daar een overzichtje van want die uitgebreide elektrische schema’s lezen dat lukt me helaas niet.
Ik heb het een tijdje terug gedaan; het past vlgs mij maar op 1 manier.
Nb je hebt ook één of 2 extra relais nodig anders doen de elek ramen niets; die zitten dacht ik vanaf links op pos. 1 en 2.
Echt waar, dat is mooi balen want die zitten er dus niet bij….Maar alle stekkers kunnen dus gewoon omgewisseld worden met de bestaande?
Re: Inbouwe cv en elektrische ramen kabelhulp gevraagd
Relays heb ik nog liggen, 2 van die groene dingen.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: Inbouwe cv en elektrische ramen kabelhulp gevraagd
jebbers schreef:karel schreef:jebbers schreef:Vandaag aan de slag geweest met het inbouwen van cv en elektrische ramen, alle motoren zitten erin en de raammotoren werken bij direct aansluiten op de accu. Nu ik de kabelboom wil gaan installeren heb ik echter een probleem: ik heb geen flauw idee waar al die stekkers in de zekeringskast in moeten. Heeft iemand daar een overzichtje van want die uitgebreide elektrische schema’s lezen dat lukt me helaas niet.
Ik heb het een tijdje terug gedaan; het past vlgs mij maar op 1 manier.
Nb je hebt ook één of 2 extra relais nodig anders doen de elek ramen niets; die zitten dacht ik vanaf links op pos. 1 en 2.Echt waar, dat is mooi balen want die zitten er dus niet bij….Maar alle stekkers kunnen dus gewoon omgewisseld worden met de bestaande?
als goed is gaat er niks uit moet er bij in
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Re: Inbouwe cv en elektrische ramen kabelhulp gevraagd
McDean schreef:jebbers schreef:karel schreef:jebbers schreef:Vandaag aan de slag geweest met het inbouwen van cv en elektrische ramen, alle motoren zitten erin en de raammotoren werken bij direct aansluiten op de accu. Nu ik de kabelboom wil gaan installeren heb ik echter een probleem: ik heb geen flauw idee waar al die stekkers in de zekeringskast in moeten. Heeft iemand daar een overzichtje van want die uitgebreide elektrische schema’s lezen dat lukt me helaas niet.
Ik heb het een tijdje terug gedaan; het past vlgs mij maar op 1 manier.
Nb je hebt ook één of 2 extra relais nodig anders doen de elek ramen niets; die zitten dacht ik vanaf links op pos. 1 en 2.Echt waar, dat is mooi balen want die zitten er dus niet bij….Maar alle stekkers kunnen dus gewoon omgewisseld worden met de bestaande?
als goed is gaat er niks uit moet er bij in
Daan, daar ben ik het niet mee eens. Toen ik elektrische achterramen in mijn Chic duwde, had ik de kabelboom van een GTi gepakt, daar de elektrische achterramen uit gehackt, en die in mijn auto gehangen. Met als resultaat dat ik maar 1 draad in mijn zekeringenkast hoefde te prikken, en die moest ik IN een andere stekker maken die wel degelijk ingestoken was.. Maar dat kan ook zijn omdat een Chic al alles elektrisch heeft..
Nou heb zojuist even de totale kast en alle stekkers eruitgetrokken. Alle stekkerplaatsen zijn bezet, dus er moet gewisseld of bijgeprikt worden. Nadat ik alles gepast had heb ik nog 4 stekkers over. 3 eenpolige, moeten die ergens in de kabels boven de zekeringskast geprikt worden? Daarnaast is er nog een vijfpolige stekker, die er ongeveer zo uitziet.
[] []
[][][]
Iemand enig idee wat nu te doen? De moed is me een beetje in de schoenen gezakt. Dacht dat het een kwestie van erinprikken was maar dat valt vies tegen….
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: Inbouwe cv en elektrische ramen kabelhulp gevraagd
deur63 schreef:Maar dat kan ook zijn omdat een Chic al alles elektrisch heeft..
dit vermoed ik
1 stekker kan ik me voorstellen dat is van de opendeur indicator…
die heb je dus niet nodig.
andere van de elektrische spiegels???
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
jebbers schreef:Nou heb zojuist even de totale kast en alle stekkers eruitgetrokken. Alle stekkerplaatsen zijn bezet, dus er moet gewisseld of bijgeprikt worden. Nadat ik alles gepast had heb ik nog 4 stekkers over. 3 eenpolige, moeten die ergens in de kabels boven de zekeringskast geprikt worden? Daarnaast is er nog een vijfpolige stekker, die er ongeveer zo uitziet.
[] []
[][][]Iemand enig idee wat nu te doen? De moed is me een beetje in de schoenen gezakt. Dacht dat het een kwestie van erinprikken was maar dat valt vies tegen….
Heb je al geprobeerd of het nu werkt?
Ich bin ein Breaker
Re: Inbouwe cv en elektrische ramen kabelhulp gevraagd
McDean schreef:deur63 schreef:Maar dat kan ook zijn omdat een Chic al alles elektrisch heeft..
dit vermoed ik
1 stekker kan ik me voorstellen dat is van de opendeur indicator…
die heb je dus niet nodig.andere van de elektrische spiegels???
Chic heeft idd al veel elek spul waardoor de cv al bestekkerd is en de voorramen al 1 stekker innemen. Daar moet je er dus 1 van bijklussen, moest ik destijds ook met mijn 94er tgd.
Rest klopt denk ik wel; elek spiegels betekent ook dat je in de voorportieren een 3polige stekker overhoudt en 2 bij de zekeringkast.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:jebbers schreef:Nou heb zojuist even de totale kast en alle stekkers eruitgetrokken. Alle stekkerplaatsen zijn bezet, dus er moet gewisseld of bijgeprikt worden. Nadat ik alles gepast had heb ik nog 4 stekkers over. 3 eenpolige, moeten die ergens in de kabels boven de zekeringskast geprikt worden? Daarnaast is er nog een vijfpolige stekker, die er ongeveer zo uitziet.
[] []
[][][]Iemand enig idee wat nu te doen? De moed is me een beetje in de schoenen gezakt. Dacht dat het een kwestie van erinprikken was maar dat valt vies tegen….
Heb je al geprobeerd of het nu werkt?
Nope, heb sowieso de relais nog niet dus dan heeft het weinig zin denk ik. Ik heb nog plek voor 2 van die dingen, naast het meest linker relais (knipperlicht) en naast de meest rechtse geloof ik. Denk dat ik die morgen even op de sloop uit een auto probeer te trekken want als deur63 ze op moet sturen duurt het allemaal nogal lang.
Nou ik heb nu de relais maar kom er eigenlijk echt niet aan uit hoe het een en ander nou ander aangesloten moet worden. Heb inmiddels alle stekkers uit de kast losgemaakt maar het is alleen al een crime om die dingen er uberhaupt weer in te krijgen. Iemand hier in de buurt die wat tijd over heeft om een ongelukkige jebbers te helpen?Of de gouden tip natuurlijk zoals welke kabels ik echt niet nodig heb zodat ik die uit de kabelboom kan trekken.
jebbers schreef:Nou ik heb nu de relais maar kom er eigenlijk echt niet aan uit hoe het een en ander nou ander aangesloten moet worden. Heb inmiddels alle stekkers uit de kast losgemaakt maar het is alleen al een crime om die dingen er uberhaupt weer in te krijgen. Iemand hier in de buurt die wat tijd over heeft om een ongelukkige jebbers te helpen?Of de gouden tip natuurlijk zoals welke kabels ik echt niet nodig heb zodat ik die uit de kabelboom kan trekken.
Sja, er kán wel wat los blijven; de 2 raamrelais zitten naast elkaar iig.
Verder dan :http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_6_1987_1.html
kan ik je ook zo 1-2-3 niet helpen. Alle stekkers losmaken is altijd een slecht plan. Er zitten er een paar in het midden geloof ik waar het allemaal om draait; kijk eens goed naar aantal pennen, vorm en kleur. Dat je 1 draad zou moeten combineren kan goed wezen, maar daar zit dacht ik ook een klein verschil met een break en berline. Ik heb het wel bij breaks diverse malen gedaan.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tja halsteren is niet bepaalt in de buurt voor mij helaas
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zo het werkt. Nadat ik op een of andere manier alle stekkers er weer ingefrot had deed de auto het weer op de normale manier. Vervolgens stekkers omgewisseld met die van mijn nieuwe kabelboom. Een stekker kon niet gemist worden dan deed niks het meer, als ik een andere verwisselde smolt er een zekering door. Die er dus uitgelaten en wonder boven wonder werkt alles nu! Vervolgens verdergegegaan met het liggen van de kabelboom maar dat is echt een rotwerkje ja . De wd40 is inderdaad hard nodig, gecombineerd met handen op Frans formaat.