Ik kwam net op dit idee: is het niet handig om aan deze site een soort van Citro-Wiki te hangen? Net als WikiPedia, maar dan voor de Citrofiel.
Hier zouden we al onze kennis kunnen catalogiseren.
Alle kennis wat betreft modellen en types, kleurcodes, motorblokcodes, onderdelen, work-arounds voor klusjes en reparaties zouden we hier in kwijt kunnen. Dan hoeft er niet meer door alle fora op deze site heengestruind te worden om dat ene karweitje voor dat ene model op te sporen.
En het leuke van Wiki is dat je één bepaald onderwerp, eenmaal en centraal op 1 plek hebt! Je hoeft dus niet steeds opnieuw het wiel uit te vinden. Bovendien kan iedereen aan elk onderwerp bijdragen.
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dit is denk ik een goed idee, en ik had het hier ook al eens over gehad met T[h]ijs. Een wiki als knowledgebase lijkt mij best een goed idee. Verder dan ‘ja dat is misschien wel wat’ waren we alleen nog niet gekomen.
We moeten Ijs er ook nog even bij betrekken als nieuwe ontwikkelaar. Op zich is een wiki zo geinstaleerd maar het lijkt me handig als we ons even orienteren op welke we gaan gebruiken, en zorgen dat het mooi binnen de cfnl stijl past. Een van mijn collega’s heeft ook een wiki ontwikkeld, maar we moeten maar even orienteren. Het zou mooi zijn als het auteurschap direkt aan de forum registratie gekoppeld wordt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!