Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:bxsport schreef:
Een aantal vrienden van alle windstreken, is komen helpen.
Ach, zonder die Ollanders krijgen die Belgen ‘t anders niet voor elkaar hé
Maar inderdaad, de motor is gezond, en vertoont slecht de normale 100.000 km slijtage. In principe was enkel het vervangen van kettingen, spanner en uitlaatkleppen voldoende geweest voor nog eens 100.000 km, maar omdat de motor er nu toch naast ligt gaan we die dus helemaal nieuw maken!
Een evenement om nooit te vergeten
En ik heb weer heel wat bijgeleerd over de MASERATI
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Vandaag ben ik langs 2revisie bedrijven geweest om mijn cillinders te laten honen… klint een gerenomeerd bedrijf in het antwerpse voor oldtimers. Vroeg 12 euro per bus… het andere bedrijf was nogal voorzichtig een van mijn cillinderbussen heeft een rand van 0.14 mm de rest zit allemaal tussen 0.05 en 0.12mm en ze vonden dat er best vier nieuwe bussen in geperst konden worden…wat denken jullie daarvan?
Klint vond dat geen probleem dus morgen gaat het blok daarnaartoe om te honen en morgenavond heb ik dat dan terug.
om het onderblok ineen te zetten dus krukas +lagerschalen en ze maken dan alles nog eens proper zoals oliekanalen kost dat tussen de 500-600 euro…voor dat geld gaan we het dan zelf doen.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
dus in een notendop voor die 500-600euro zijn de cilinders gehoond, nieuwe lagerschalen, segmenten en terug gemonteerd?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
nee je moet de segmenten, zelf nog kopen + lageschalen+en zuigerveren
En voor de rest tja zien ze alles na maar voor dat geld kunnen we het materiaal gemakkelijk kopen en het zelf doen….
voor de rest gaan we nog stukken halen bij de franse sm club zeker voor een injectie alle rubber delen omdat deze vitaal zijn voor het goed functioneren…komt dat op een kleine 2000 euro zonder dan nog de distributiekettingen+spanner + kettinggeleider+uitlaatkleppen motorsteunen…. daarom dat we zo veel mogelijk zelf gaan doen.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
ah ik vond het al heel goedkoop
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja in principe als ik de lagerschalen, heb en de kettingen kan het blok terug dicht en er terug ingehangen worden…nadat we het helemaal hebben opgekuist….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Nog 2 in de buurt, motorrevisie Deckers in Essen een klint in kapellen(http://www.klint.be)
Ziet er goed uit iig!!!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bxsport schreef:ja in principe als ik de lagerschalen, heb en de kettingen kan het blok terug dicht en er terug ingehangen worden…nadat we het helemaal hebben opgekuist….
als ge bij klint gaat,vraag dan naar welke maat ze gaan honen want je moet hiermee rekening houden voor de beschikbaarheid van de zuigerveren! die zijn bij de Franse club in 2 maten beschikbaar!! gewone maat en overmaat,alsook de lagerschalen,heb je in verschillende maten,dus indien je uw krukas behoud in de oorspronkelijke maat,dien je dezelfde lagerschalen te plaatsen,die maten staan op de schalen, ik dacht dat die van U de maat AA 0,10 hadden ,als ik me niet heb miszien verleden zaterdag.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
honen kan je zover je wil, je moet alleen niet te veel afnemen, passen passen je zuigers niet meer om het zo te zeggen… dan zitten ze een beetje tè los
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Citroenbx schreef:honen kan je zover je wil, je moet alleen niet te veel afnemen, passen passen je zuigers niet meer om het zo te zeggen… dan zitten ze een beetje tè los
Met versnellingsbakolie rijden dan héé
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Zo ik ga mijn motor nu naar klint doen om dus de cillinders te honen, was was er dus 1 buiten tollerantie 0.14 wat eigenlijk wil zeggen dat dar een nieuwe bus in moet maar dat ben ik echt niet van plan om te doen dus we zullen wel zien hoe goed at komt…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Bon ik heb dus een voormiddag gezocht en blijkbaar zijn de Renold kettingen (synergy) dat zijn de Rolls-Royce onder de kettingen te koop in brussel….en ik maar denken dat ik naar het noorden van nederland moet om deze te bestellen….hoofdzetel is in londen…dus ik ben ze gaan halen 89 euro de meter 1 primaire schakelloze kettingen en twee sec. met schakels was 285 euro en ze zitten dan nog schuin tegenover het ijzerplein….ironisch genoeg.
Blijkbaar ik vroeg achter synergy 3 maar daar hadden ze nog nooit van gehoord de nieuwse synergy’s zijn blijkbaar synergie 2 kettingen
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bxsport schreef:Bon ik heb dus een voormiddag gezocht en blijkbaar zijn de Renold kettingen (synergy) dat zijn de Rolls-Royce onder de kettingen te koop in brussel….en ik maar denken dat ik naar het noorden van nederland moet om deze te bestellen….hoofdzetel is in londen…dus ik ben ze gaan halen 89 euro de meter 1 primaire schakelloze kettingen en twee sec. met schakels was 285 euro en ze zitten dan nog schuin tegenover het ijzerplein….ironisch genoeg.
Blijkbaar ik vroeg achter synergy 3 maar daar hadden ze nog nooit van gehoord de nieuwse synergy’s zijn blijkbaar synergie 2 kettingen
ik heb mij een setje IWIS kettingen besteld in Frankrijk en worden met de post verstuurd voor 267 € verzendkosten inbegrepen!
hier een duidelijk voorbeeld van de kettingen!! vooraan een IWIS,achteraan een RENOLDS,je ziet onmiddelijk dat die vooraan veel dikker gemaakt is en weegt ook 200 gram zwaarder dan de RENOLDS ketting! dat zijn kettingen
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Mmm zijn vettiger dan Renold ketting mar ik ga toch voor de synergie…. voor evenveel geld heb je iets waarvan je met zekerheid weet dat ze goed zijn… het is niet omdat de iwis ketting zwaarder is dat ze steviger is… als de Renold ketting van superieurder materiaal is gemaakt… kan het zijn dat deze lichter is maar sterker….(synergie ketting) hé
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:Mmm zijn vettiger dan Renold ketting mar ik ga toch voor de synergie…. voor evenveel geld heb je iets waarvan je met zekerheid weet dat ze goed zijn… het is niet omdat de iwis ketting zwaarder is dat ze steviger is… als de Renold ketting van superieurder materiaal is gemaakt… kan het zijn dat deze lichter is maar sterker….(synergie ketting) hé
Synergie kettingen zijn van hoogwaardiger materiaal als de IWIS, en bovendien zijn deze voorgerekt, wat bij IWIS niet het geval is. Synergie is dus een zeer goede keuze!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste