8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
XM 2.1TD van BXBressers, verandering van auto!!!!
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 19 juni 2007 09:33 PM
  [ # 106 ]

Lang leven Geert & Karel. Net bedrag!

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 19 juni 2007 09:43 PM
  [ # 107 ]

een demper vervangen.
en toen…....


Liep naar buiten, auto starten, nog even binnen wat vragen, kom terug….....

kvs waterval….., bleek de grote pijp naar de onderkant van de radiateur los te zitten Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Karel weer even aan het werk gezet, en gelukkig was dat het, maar heb nu nog wel water in de zooi zitten, morgen of donderdag even weer laten vervangen, maar eerst kijken of hij niet meer lekt…......

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 19 juni 2007 10:31 PM
  [ # 108 ]

Het is wel een nukkig wijf hoor. Twisted Evil  Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 19 juni 2007 10:43 PM
  [ # 109 ]

tja…het voordeel van lekken is dat de sappen vers blijven Laughing

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 28 juli 2007 12:48 AM
  [ # 110 ]

goed, maar eens een update, ben heel druk geweest dus niet zo veel tijd gehad om over de perikelen van de d12 te komen vertellen Surprisedops:  Surprisedops:

ten eerste wordt er aankomende week een nieuwe slang opgezetg van het kvs reservoir naar de radiateur, deze steunt op 2 anwb tie-ribs en daar wordt je niet geruster door(alhoewel ik sinds die reparatie geen problemen meer heb gehad….... bravo

de multi-riem die er nu op zit is te smal(dus waarschijnlijk ook te groot) en wordt vervangen door een goede. tevens even de spanrol nakijken.

Maar dan…... search

Al even deed mijn blower het niet meer, nu was het weer niet zodanig dat ik mijn airco nodig had, maar toch handig om bij een bak regen je raam eens lekker droog te waaien aan de binnenkant, ipv dat eeuwige handje tegen de ruit om hem schoon te houden…..

Met XMTurbo vandaag eens even goed gekeken, met als resultaat dat het stuur eraf , het dashboard en dus uiteindelijk ook het consoletje waar de knopjes aan zitten( dit alles nadat we natuurlijk al hadden gekeken of het niet in het motortje van de Blower zelf lag angel )

En wat denk je? huh helemaal niks te vinden


na behoorlijk wat gepiel en af en toe een joint er toch achter gekomen dat er een draadbreuk moet zitten in de continue stroom aanvoer…. Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

De opkomende vragen zij dus als volgt…...

A) nergens in de Haynes is een zekering te vinden die deze bewuste draad onderbreekt, klopt dit? en betekent dat dat de motor via de massa oid gezekerd is???

B) heeft iemand ervaring met dit probleem en een nieuwe 12v direct doorgezet naar de motor? en daartussen een zwevende zekering geplaatst? zoja, hoeveel Amp???

Als ik nog wat vergeten ben zal XMTurbo wel wat aanvullen,  Evil or Very Mad helaas waren we zo druk dat er geen foto’s van zijn gemaakt Surprisedops:

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 28 juli 2007 12:55 AM
  [ # 111 ]

Heb je zo´n digitale airco of heb je van die draaiknoppen. Als ik je verhaal goed lees, lijkt het op zo´n digitale airco. Het kan ook heel goed zijn dat een zekering is doorgebrand. Wil wel eens gebeuren… Dacht dat die linksonderaan het dashboard aan bestuurderszijde zit, maarre dat weet ik niet zeker…
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 28 juli 2007 12:59 AM
  [ # 112 ]
XMTurboCT schreef:

Heb je zo´n digitale airco of heb je van die draaiknoppen. Als ik je verhaal goed lees, lijkt het op zo´n digitale airco. Het kan ook heel goed zijn dat een zekering is doorgebrand. Wil wel eens gebeuren… Dacht dat die linksonderaan het dashboard aan bestuurderszijde zit, maarre dat weet ik niet zeker…
Groet, Arjan

geen digitale airco, en om dat zekeringen grapje gelijk maar voor te zijn, dat was het eerste, toen toch maar het tweede, uiteindelijk voor de zekerheid de derde keer wat gecontroleerd is. Het is ECHT een draadbreuk, niets anders dan dat.

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 28 juli 2007 01:25 AM
  [ # 113 ]

Ok…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 28 juli 2007 01:31 AM
  [ # 114 ]

Wink

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 28 juli 2007 02:17 AM
  [ # 115 ]

Heb thuis ook de Haynes nog eens opengeslagen, maar ik kom er niet echt lekker uit. ‘k Zie niet echt waar de continuspanning vandaan komt. De breuk loopt ergens achter je dashboard lijkt wel. Anders maar gewoon een nieuwe draad trekken, zweefzekering dichtbij de accu en dan klaar.  Wink  Komt allemaal goed!

EDIT: ‘k Zie wel een relais zitten, maar waar zou die gemonteerd zijn?? Boven het zekeringenkastje??? Dat zou het grote probleem kunnen zijn!!!
Haynes, het schema (blower heater) en dan schakeling 132. Check zekering 9 en 25 even, die zitten in de schakeling naar het relais. Als ik meer zie hoor je het weer…of lees je het wel. Laughing

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 28 juli 2007 02:28 AM
  [ # 116 ]

Okay, na nog ff doorstuderen, of gewoonweg goed kijken is het dus zo dat het relais van je blower boven je zekeringkast moet zitten. Hij is namelijk in die schakeling zo getekend. Zekering 9 zekert de plus, zekering 25 zekert de massa. Dus als je ff tijd hebt, trekt weer ff het zaakje naar beneden onder je stuur en kijk of je bij het relais kan komen, het is een 4-punts relais.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juli 2007 02:31 AM
  [ # 117 ]

Duidelijk een gevalletje gare zekeringkast, komt vaker voor bij de xm’s en xantia’s. De zekering kast onder de motorkap wordt erg heet en verbrand als het ware inwendig. Trek maar een nieuwe draad of leid de zekering om de kast heen en 90% zekerheid dat dat je probleem zal oplossen! Succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 28 juli 2007 02:45 AM
  [ # 118 ]
waterman771 schreef:

Duidelijk een gevalletje gare zekeringkast, komt vaker voor bij de xm’s en xantia’s. De zekering kast onder de motorkap wordt erg heet en verbrand als het ware inwendig. Trek maar een nieuwe draad of leid de zekering om de kast heen en 90% zekerheid dat dat je probleem zal oplossen! Succes!

Die zekeringkast onder de kap ziet er nog keurig uit, dat is het rare. Nette contacten allemaal. Of zijn er geheime activiteiten die zich daar afspelen die we niet zien?

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 28 juli 2007 03:43 PM
  [ # 119 ]

Heerlijk zo’n dame die je lekker bezig houd. Confused  Cool Goed bezig jongens. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juli 2007 03:48 PM
  [ # 120 ]
xm_turbo schreef:
waterman771 schreef:

Duidelijk een gevalletje gare zekeringkast, komt vaker voor bij de xm’s en xantia’s. De zekering kast onder de motorkap wordt erg heet en verbrand als het ware inwendig. Trek maar een nieuwe draad of leid de zekering om de kast heen en 90% zekerheid dat dat je probleem zal oplossen! Succes!

Die zekeringkast onder de kap ziet er nog keurig uit, dat is het rare. Nette contacten allemaal. Of zijn er geheime activiteiten die zich daar afspelen die we niet zien?

Ja, ik heb al een aantal keer meegemaakt dat je echt niets kan zien…. dan een dikke draad vanaf de accu en alles werkte weer. Dus toch die verd..mde zekeringkast…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook