2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Tikken en Roken
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 19 april 2007 02:07 AM
  [ # 16 ]

wat ik vooral bedoel is dat je blok eruit trekken veel werk is. lullig om pas dan erachter te komen dat t euvel ergens anders zit.


dat.

tikken: hd pomp, benzine pomp, verdeler, waterpomp, olipomp, etc ..

.komma

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 april 2007 06:51 PM
  [ # 17 ]
bogaard77 schreef:

yep, dat is het beste. Waterman, kan het een verbrande klep zijn die een beetje in de geleider blijft hangen?

Nee, dat geeft een hele harde knal, als de zuiger de openstaande klep raakt Twisted Evil
Ik denk toch aan een zuigertje wat ff is blijven plakken. Ik heb dat ook gehad bij een ID. Daar bleef de zuiger ook eventjes plakken, en liep het blok daarna ook net niet meer helemaal op 4 cilinders, met een nare tik d’r in.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 april 2007 06:54 PM
  [ # 18 ]
bogaard77 schreef:

Small-end lager dreunt… tikt niet. Toch Waterman? Veroorzaakt geen roken…

Small-end lagers tikken, maar geven idd geen rook….. hmmm, vreemd, want de compressie zou ok zijn. Met een uitgelopen small-end loopt ie overigens netjes op 4 poten. Ik zou hem wel eens willen horen lopen eigenlijk Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 19 april 2007 07:29 PM
  [ # 19 ]
Smakman schreef:

klinkt logisch Smile  alleen van een bougie die het niet doet gaat ie toch niet tikken? hij loopt best aardig en start prima.. jullie bedoelen dat ie misschien op 3 cilinders loopt begrijp ik dat goed?

Wellicht een tip?
Start de motor en laat een voor een een cylinder niet meedoen door met de hand (in een doek gewikkeld) de bougiekabel even los te trekken.
Als de tikkerij van een cylinder afkomt kun je die wellicht zo vinden.

Mij is ooit verteld dat je zo bv een gebroken zuiger kunt vinden, als de cylinder niet meedoet met de ontsteking hoor je geen tik, en als de bougie wel meedoet hoor je de zuiger tikken.

Het vermogensverlies (doortrekken tot 100 km/u gaat goed, daarboven de fut eruit) lijkt toch wel erg op 3 cylinders die goed meedoen.
Bobine ok?
Verbrande klep is uitgesloten met compressiemeting?
Alle bougies zelfde kleur?


Heb trouwens zelf ook pas defecte bougie gehad: zag je verder niets aan, pas toen bij montage hij gemonteerd was in de eerste cylinder kon je de vonkoverslag horen (eerst zat hij in nr 4): nieuwe bougies en klaar!

Succes verder….

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 april 2007 07:34 PM
  [ # 20 ]
vlietmansje schreef:

Wellicht een tip?
Start de motor en laat een voor een een cylinder niet meedoen door met de hand (in een doek gewikkeld) de bougiekabel even los te trekken.
Als de tikkerij van een cylinder afkomt kun je die wellicht zo vinden.

Mij is ooit verteld dat je zo bv een gebroken zuiger kunt vinden, als de cylinder niet meedoet met de ontsteking hoor je geen tik, en als de bougie wel meedoet hoor je de zuiger tikken.

Klopt helemaal, dat ik daar nou niet eerder aan dacht… stupid

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 april 2007 07:50 PM
  [ # 21 ]
vlietmansje schreef:

[Start de motor en laat een voor een een cylinder niet meedoen door met de hand (in een doek gewikkeld) de bougiekabel even los te trekken.
....

Of gebruik een startkabel die aan 1 kant op de min pool zit en met de andere kant de kabel eraf trekken. Trek em uit de verdeler kap. Gaat makkelijker.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 19 april 2007 09:40 PM
  [ # 22 ]

Top!
ik ga ff klussen..
bedankt Smile

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 19 april 2007 10:12 PM
  [ # 23 ]

Die test is wel mooi maar het resultaat is minder hoopgevend. Bij cilinder 2, 3 en 4 gaat hij harder tikken als ik hem los trek en bij cilinder 1 tikt hij bijna niet… Idea

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 19 april 2007 10:22 PM
  [ # 24 ]

Dus dan moet je het vinden in Cilinder een. Wat gebeurt er dan als je de bougie’s omwisseld?

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 22 april 2007 09:49 PM
  [ # 25 ]

dat maakt niks uit.. ade garages waar ik geweest was zeiden dat het probleem wel in de motor zit Confused
ben bij elkaar een dagje bezig geweest en de motor kan er bijna uit gelift worden…alleen de hydrauliek moet los. ik weet niet of daar nog handigheidjes in zijn? want ik ben bang dat ik het verkloot.
het is al met al een bijzondere operatie Surprised

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 april 2007 01:05 PM
  [ # 26 ]

Drukloos maken en losschroeven! Als het blok eruit is alles controleren waar je anders niet bij kan! Er staat ergens een lijst op het forum. FF zoeken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 april 2007 03:08 PM
  [ # 27 ]

Open hydrauliek leidingen afstoppen tegen vuil.
Motorsteunen controleren.
Uitlaatspruitstukpakkingen controleren.
Startmotor bekabeling vervangen door 35mm2.
Bekleding motorruimte met isolatieplaten uit Pallas (?)
Smeren gaspedaalbediening.
Enz?

knuffel

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 24 april 2007 04:06 PM
  [ # 28 ]

thanks.. op internet kan ik trouwens heel weinig vinden over de techniek. maar de hydauliek is los, nu nog de aandrijving en dan kan de motor eruit. onze fransen vrienden hebben er wel een feestje van gemaakt onder motorkap Very Happy

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 april 2007 06:17 PM
  [ # 29 ]

Had je dit al gezien?   Alle informatie die je nodig hebt!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 24 april 2007 08:04 PM
  [ # 30 ]

Top! de motor ligt er ook uit

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook