wat ik vooral bedoel is dat je blok eruit trekken veel werk is. lullig om pas dan erachter te komen dat t euvel ergens anders zit.
dat.
tikken: hd pomp, benzine pomp, verdeler, waterpomp, olipomp, etc ..
.komma
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:yep, dat is het beste. Waterman, kan het een verbrande klep zijn die een beetje in de geleider blijft hangen?
Nee, dat geeft een hele harde knal, als de zuiger de openstaande klep raakt
Ik denk toch aan een zuigertje wat ff is blijven plakken. Ik heb dat ook gehad bij een ID. Daar bleef de zuiger ook eventjes plakken, en liep het blok daarna ook net niet meer helemaal op 4 cilinders, met een nare tik d’r in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Small-end lager dreunt… tikt niet. Toch Waterman? Veroorzaakt geen roken…
Small-end lagers tikken, maar geven idd geen rook….. hmmm, vreemd, want de compressie zou ok zijn. Met een uitgelopen small-end loopt ie overigens netjes op 4 poten. Ik zou hem wel eens willen horen lopen eigenlijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Smakman schreef:klinkt logisch alleen van een bougie die het niet doet gaat ie toch niet tikken? hij loopt best aardig en start prima.. jullie bedoelen dat ie misschien op 3 cilinders loopt begrijp ik dat goed?
Wellicht een tip?
Start de motor en laat een voor een een cylinder niet meedoen door met de hand (in een doek gewikkeld) de bougiekabel even los te trekken.
Als de tikkerij van een cylinder afkomt kun je die wellicht zo vinden.
Mij is ooit verteld dat je zo bv een gebroken zuiger kunt vinden, als de cylinder niet meedoet met de ontsteking hoor je geen tik, en als de bougie wel meedoet hoor je de zuiger tikken.
Het vermogensverlies (doortrekken tot 100 km/u gaat goed, daarboven de fut eruit) lijkt toch wel erg op 3 cylinders die goed meedoen.
Bobine ok?
Verbrande klep is uitgesloten met compressiemeting?
Alle bougies zelfde kleur?
Heb trouwens zelf ook pas defecte bougie gehad: zag je verder niets aan, pas toen bij montage hij gemonteerd was in de eerste cylinder kon je de vonkoverslag horen (eerst zat hij in nr 4): nieuwe bougies en klaar!
Succes verder….
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vlietmansje schreef:Wellicht een tip?
Start de motor en laat een voor een een cylinder niet meedoen door met de hand (in een doek gewikkeld) de bougiekabel even los te trekken.
Als de tikkerij van een cylinder afkomt kun je die wellicht zo vinden.Mij is ooit verteld dat je zo bv een gebroken zuiger kunt vinden, als de cylinder niet meedoet met de ontsteking hoor je geen tik, en als de bougie wel meedoet hoor je de zuiger tikken.
Klopt helemaal, dat ik daar nou niet eerder aan dacht…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vlietmansje schreef:[Start de motor en laat een voor een een cylinder niet meedoen door met de hand (in een doek gewikkeld) de bougiekabel even los te trekken.
....
Of gebruik een startkabel die aan 1 kant op de min pool zit en met de andere kant de kabel eraf trekken. Trek em uit de verdeler kap. Gaat makkelijker.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Top!
ik ga ff klussen..
bedankt
Die test is wel mooi maar het resultaat is minder hoopgevend. Bij cilinder 2, 3 en 4 gaat hij harder tikken als ik hem los trek en bij cilinder 1 tikt hij bijna niet…
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
dat maakt niks uit.. ade garages waar ik geweest was zeiden dat het probleem wel in de motor zit
ben bij elkaar een dagje bezig geweest en de motor kan er bijna uit gelift worden…alleen de hydrauliek moet los. ik weet niet of daar nog handigheidjes in zijn? want ik ben bang dat ik het verkloot.
het is al met al een bijzondere operatie
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Drukloos maken en losschroeven! Als het blok eruit is alles controleren waar je anders niet bij kan! Er staat ergens een lijst op het forum. FF zoeken!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Open hydrauliek leidingen afstoppen tegen vuil.
Motorsteunen controleren.
Uitlaatspruitstukpakkingen controleren.
Startmotor bekabeling vervangen door 35mm2.
Bekleding motorruimte met isolatieplaten uit Pallas (?)
Smeren gaspedaalbediening.
Enz?
thanks.. op internet kan ik trouwens heel weinig vinden over de techniek. maar de hydauliek is los, nu nog de aandrijving en dan kan de motor eruit. onze fransen vrienden hebben er wel een feestje van gemaakt onder motorkap
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Top! de motor ligt er ook uit