4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
bx of 440?
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 april 2007 12:39 AM
  [ # 46 ]
stoterstangen90 schreef:
Mulder schreef:

Klopt, een keus tussen een BX en een 480 wordt veel moeilijker. 480 is wel een gave bak. Al schijnt dat ook een rampenbak te zijn.

schijnt niet alleen een rampenbak, het IS een rampenbak. Weet ik uit eerste hand.

jij ook al?
de 480 is de 1e auto die me heeft laten staan.
en dat wil wat zeggen bij de wup, techneut pur sang.
Rover SD1.
GS special
GS club
GS Pallas
GS Bazalt
GS Pallas
Renault 6
Opel kadet coupe 12 S berlineta B type meen ik.
GSA Special
GSA X1
GSA Special break
BX 19 TRS automaat.(der zijn er veel die die tuut kennen)
Chrysler Saratoga
Volvo 480 (ja die puinbak)
BX 16 TZI
Xantia 2 ltr SX
Xantia 2 ltr SX
Xantia 1,8 break SX
Xantia 2 ltr SX (voor de verkoop)over 3 weken. Wink
je kan grofweg stellen dat ik rond de 1,5 a 2 milioen kms weg heb gezet, en de Volvo 480 was de eerste die me langs de weg liet staan.

mvgr wupke Wink (ow jah, dus de keuze is duidelijk voor wup geen halfgeleide volned product meer). Wink

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 19 april 2007 12:42 AM
  [ # 47 ]

Re: bx of 440?

waterman771 schreef:
Peteryed schreef:
waterman771 schreef:

een 440 is niet degelijk, de 440 is technisch een renault 21. In de tijd dat ik bij de anwb werkte gingen er van 100 440’s die in het buitenland reden 71 per vrachtwagen terug naar nederland. Dat zegt meer dan genoeg.

Alleen motor en bak volgens mij. Onderstel, besturing en alles is een voort borduursel van de 300 serie. Laat dat genoeg zeggen. Starre achteras is niet bepaald het toonbeeld van techniek ook niet in de jaren 80. Nee dan maar wat minder veilig en dan maar een BX of een Seirra Laughing of een passat.

Nee, een 340-360 is een achterwiel aangedreven auto met starre achteras met bladveren. De voortrein en achteras van een 440 zijn gebaseerd op de renault 21 met dwarsgeplaatst blok. ( die 21 is ook gemaakt met een in lengterichting geplaatst blok, maar heeft dan een renault 25 voortrein). De 440 is qua techniek grotendeels op een renault gebaseerd en echt niet te vergelijken met een ECHTE volvo uit zweden Cool

Zat ik er even goed naast dus Surprisedops:

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 19 april 2007 01:07 AM
  [ # 48 ]

de 340 heeft toch ook geen starre as, maar een de dion achteras, wel op bladveren?
Of gold dat weer allen voor de variomodellen.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 april 2007 01:16 AM
  [ # 49 ]

Ik weet niet zoveel van 340’s, maar wat ik erg grappig vond toen ik nog ergens werkte Surprisedops:  en ik zo’n ding op de brug had staan, was dat de versnellingbak niet aan de motor vastzat maar ongeveer tussen de achterwielen hing Very Happy

Dat vond ik grappig.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 19 april 2007 01:20 AM
  [ # 50 ]

480, rampenbak? verklaar u nader (kabelbomen en bijbehorende storingen weet ik..)

440? latere types, vanaf 1993 zijn prima auto’s, mits goed onderhouden kunnen ze heel fijn rijden, een 2.0i versie is toch behoorlijk rap hoor.
oudere 440’s hebben last van roest…

Aandachtspunten 440:
-roest spatbordranden achter
-handremkabels
-vacuumslangen injectiesystemen, vooral 1800 hebben wel een last van verstopte kalibers in de slang naar de MAP sensor.
-klepdekselpakkingen die lekken behoorlijk snel…
-scheurende deurvangers

En de 340… Klassieker!! echter in dit geval offtopic Surprisedops:

Ik zou gaan voor de BX deze auto’s hebben nog meer aandachtspunten dan een 440 maar het rijden in een BX is stukken fijner dan het rijden in een 440…

Emiel

Profiel  
 
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 19 april 2007 01:36 AM
  [ # 51 ]
stoterstangen90 schreef:

de 340 heeft toch ook geen starre as, maar een de dion achteras, wel op bladveren?
Of gold dat weer allen voor de variomodellen.

Nope, elke 300 serie Volvo had een De Dion achteras. Had, als ik me niet vergis, oorspronkelijk wel met de Variomatic te maken, maar de handgeschakelde versies hadden dezelfde achteras.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 19 april 2007 02:02 AM
  [ # 52 ]

afijn, uiteraard zijn wij hier voor de aanschaf van een BX, en op het volvo-forum weer voor de volvo, zo hoort dat…
dus koop een BX!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 19 april 2007 02:27 AM
  [ # 53 ]

en dan heb ik toch nog een doorslaggevend argument:
je staat er versteld van wat je allemaal in een bx mee kan slepen. en meestal hebben ze een trekhaak, dus er kan ook nog het nodige achter..

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 20 april 2007 01:16 AM
  [ # 54 ]
hel1 schreef:

en dan heb ik toch nog een doorslaggevend argument:
je staat er versteld van wat je allemaal in een bx mee kan slepen. en meestal hebben ze een trekhaak, dus er kan ook nog het nodige achter..

Een 440 heeft dat ook, maar ik werk bij een volvo dealer en als we een 440 zien aankomen dan vragen we allemaal wat die schijtbak moet!

Oftewel koop een BX (is ook een schijtbak, maar wel een met karakter hahaha)

Emiel

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 20 april 2007 01:19 AM
  [ # 55 ]
BX19trs schreef:

Oftewel koop een BX (is ook een schijtbak, maar wel een met karakter hahaha)

Emiel

Ik praat ook vaak met me Bx om goed contact te houden. Zo vinden ze me lief en blijven ze braaf

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 april 2007 01:28 AM
  [ # 56 ]
McDean schreef:

Ik praat ook vaak met me Bx om goed contact te houden. Zo vinden ze me lief en blijven ze braaf

Ik praat nooit tegen mijn auto, en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Hij weet gewoon dat tie niet met me moet spotten Laughing

Edit: en na het aanrijding verhaal weet tie natuurlijk dat ik alles voor hem doe Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 20 april 2007 11:34 PM
  [ # 57 ]
knäckor schreef:

Ik weet niet zoveel van 340’s, maar wat ik erg grappig vond toen ik nog ergens werkte Surprisedops:  en ik zo’n ding op de brug had staan, was dat de versnellingbak niet aan de motor vastzat maar ongeveer tussen de achterwielen hing Very Happy

Dat vond ik grappig.

Het is hierboven ook al min of meer impliciet gemeld, het heeft inderdaad met de variomatic te maken die oorspronkelijk als enige type geleverd zou worden, omdat het eigenlijk nog een DAF-ontwerp is. Dat korte kontje van de 300 serie is ook daaraan te danken, zeer karakteristiek maar eigenlijk het gevolg van een klein ontwerpfoutje. Het prettige effect van zo’n versnellingsbak achter (wat ook wel transaxle wordt genoemd) is dat er een heel gunstige gewichtsverdeling plaats vindt over beide assen. Alfa Romeo heeft daar ook gebruik van gemaakt met de Alfetta serie.

(Ik zal nu ophouden met Surprisedfftopic gel*l, sorry, ben gewoon autogek.)  banana

Dus nu ff on-topic: KOOP EEN BX!!! Je weet niet wat je mist als je het niet doet, je riskeert slapeloze nachten van verlangen naar die ultieme ervaring!!  Laughing

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 april 2007 11:44 PM
  [ # 58 ]
McDean schreef:
BX19trs schreef:

Oftewel koop een BX (is ook een schijtbak, maar wel een met karakter hahaha)

Emiel

Ik praat ook vaak met me Bx om goed contact te houden. Zo vinden ze me lief en blijven ze braaf

Volgens mij moet je opgenomen worden nuts

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 20 april 2007 11:49 PM
  [ # 59 ]

Je moet BX rijder zijn om dat te kunnen begrijpen. En je moet natuurlijk ook een beetje nuts zijn om BX te rijden.  Wink  Laughing

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 april 2007 12:26 AM
  [ # 60 ]

Praat je tegen je wagen?

Inspiratie komt uit dit topic Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook