13 van de 18
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Poekoeks 16 TGI Progress | verkocht (10-05)
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 januari 2008 03:37 AM
  [ # 181 ]

Er komt zoals een paar posts naar boven gezegd een compleet gereviseerde in voor € 110,-. Het is even wat geld, maar dat ding werkt dan ook helemaal prima en kan ik weer tijden vooruit.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 06 januari 2008 03:49 AM
  [ # 182 ]

Dat had ik wel gelezen, maar wist niet zeker of je ook dat aanbod van ‘jouw’ monteur zou accepteren. Hoe dan ook komt het weer helemaal goed met die mooie BX van jou.  Wink

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 januari 2008 03:52 AM
  [ # 183 ]

Denk het toch wel. Ik zie me zelf niet in staat die dynamo uit de auto te prutsen, de dynamo zo open te krijgen dat ik de koolborstels er goed in en uit krijg en de dynamo weer goed op z’n plek krijg. Daarnaast is die ruildynamo niet alleen voorzien van nieuwe koolborstels, maar zijn alle slijtagedelen vervangen. Bij die prijs zit ook nog eens het monteren in, dus wat dat betreft valt het wel mee.

Dat het goedkomt, daar ben ik wel van overtuigd, mede dankzij de goede adviezen van hier Smile

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 06 januari 2008 12:50 PM
  [ # 184 ]

Hoi Wouter,

de truc met een opgeladen accu heeft mij met m’n XM 3.0 V6 (lees heel veel stroomverbruik) ooit van Friesland naar Brabant gebracht dus die paar kilometer lukt zeker, gewoon je lampen uit laten en je komt er zeker Smile
De dynamo vervangen voor een gereviseerd exemplaar voor €110,- is zeker niet te duur en een verstandige keuze, je kan er dan inderdaad weer tijden mee vooruit.
Veel succes en kom je er niet uit dan weet je me te vinden….........

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 januari 2008 01:34 PM
  [ # 185 ]
Chevron schreef:

Hoi Wouter,

de truc met een opgeladen accu heeft mij met m’n XM 3.0 V6 (lees heel veel stroomverbruik) ooit van Friesland naar Brabant gebracht dus die paar kilometer lukt zeker, gewoon je lampen uit laten en je komt er zeker Smile
De dynamo vervangen voor een gereviseerd exemplaar voor €110,- is zeker niet te duur en een verstandige keuze, je kan er dan inderdaad weer tijden mee vooruit.
Veel succes en kom je er niet uit dan weet je me te vinden….........

Groeten Gijs.

He Gijs,

Oh kijk, dat is een hele geruststelling, dan gaat dat vanmiddag wel goedkomen Smile Ben zelf ook niet ontevreden met dat aanbod van die gereviseerde dynamo, dan zal het aan dat onderdeel niet meer liggen of ik de 4 ton ga halen Wink

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 januari 2008 05:37 PM
  [ # 186 ]

Ik ben zonet zonder problemen met een nog niet volledig opgeladen accu thuisgekomen Smile Volgende week gaat het verhaal verder, dan komt de gereviseerde dynamo er in. Bedankt voor de adviezen, ik heb er echt wat een gehad!

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 07 januari 2008 01:11 AM
  [ # 187 ]

Wij hebben ooit met een 19trd van noord Frankrijk naar breda gereden met een kapotte dynamo. Was wel spannend, ik was nogal gestressed van dat vervelende brandende lampje. Maar ja ik was toen 10 of zo… Nu weet ik gelukkig beter.

Als je trouwens vaker van dat soort repraties moet doen wil ik je daar wel bij helpen hoor. Scheelt jou geld en ik vind het leuk om te doen Smile

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 07 januari 2008 01:13 AM
  [ # 188 ]

maar een diesel heeft dan ook bijna geen stroom nodig om te blijven rijden… een ouderwetse diesel dan Wink

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 07 januari 2008 01:15 AM
  [ # 189 ]
mathijs schreef:

Wij hebben ooit met een 19trd van noord Frankrijk naar breda gereden met een kapotte dynamo. Was wel spannend, ik was nogal gestressed van dat vervelende brandende lampje. Maar ja ik was toen 10 of zo… Nu weet ik gelukkig beter.

Als je trouwens vaker van dat soort repraties moet doen wil ik je daar wel bij helpen hoor. Scheelt jou geld en ik vind het leuk om te doen Smile

Bedankt voor het aanbod, ik zal je wel even inlichten wanneer ik het 16V blok er in ga hangen.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 17 januari 2008 11:26 AM
  [ # 190 ]

Aangezien m’n deurstijlen en achterspoiler (gewoon dat kleintje, broodplank zit er nog niet op) behoorlijk vaal beginnen te worden wil ik er even een vers laagje zwarte overheen spuiten. Heeft iemand tips welke spuitbus ik het beste kan gebruiken en of ik het voor of na de tijd moet behandelen?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 januari 2008 05:21 PM
  [ # 191 ]

Valt nog best tegen om dat echt netjes te doen op straat. Overspuiten alleen als het echt niet anders kan en als je goede faciliteiten hebt.  Ik heb het geprobeerd maar 1. het begon plotseling te waaien natuurlijk nadat ik de spuitbus inkneep en de verf al opweg was naar mijn auto en 2. het plakband bleek niet geschikt, de spuitverf kroop er gewoon onderdoor alsof het er niet zat.

De kleur die jij moet hebben is gewoon rallye black, kun je ook als bijtip-lak gebruiken door wat in de spuitbusdop te spuiten en met bijv. een schroevendraaier kleine drupjes in de gaatjes/beschadigingen te leggen. Het is meer een soort stempelinkt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 17 januari 2008 06:53 PM
  [ # 192 ]

Hmm, dan is het wat mij betreft een optie om in een schuur te gaan spuiten en dat is nog wel te regelen. Plakband probleem is denk ik ook nog wel te omzeilen, wat dat betreft maak ik me niet echt zorgen. Ik zal wel echt moeten spuiten, want de spoiler is zo goed als over de hele breedte langzaam wit aan het worden. Zou je het nog op moeten schuren of kan je er zo overheen?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 januari 2008 07:34 PM
  [ # 193 ]
Poekoek schreef:

Hmm, dan is het wat mij betreft een optie om in een schuur te gaan spuiten en dat is nog wel te regelen. Plakband probleem is denk ik ook nog wel te omzeilen, wat dat betreft maak ik me niet echt zorgen. Ik zal wel echt moeten spuiten, want de spoiler is zo goed als over de hele breedte langzaam wit aan het worden. Zou je het nog op moeten schuren of kan je er zo overheen?

eerst even goed ontvetten, zodat de weersinvloed bijv vuiligheid etc eraf is.

Daarna lichtjes opschuren liefst korrel 1000 (schuurpapier met korrel 1000). Krijg je teminste geen diepe krassen. Schuurpapier wel nat maken, schuurt fijner.

Na elke spuitbuurt losjes weer opschuren voor betere hechting. Voor afwerking blanke lak erover heen.

Ene je kunt nooit in een keer de gewenste resultaat krijgen. Beter een paar x doen, dan 1x te dik. Krijg je geheid druipers ( verf wat uitloopt).

Gert Cool  Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 17 januari 2008 10:47 PM
  [ # 194 ]

Zorg er wel voor dat alles goed glad is, dus beschadigingen enzo opvullen. Je krijgt er spijt van als je het niet doet…

Profiel  
 
FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 31-08-2007

Gepost: 18 januari 2008 02:09 AM
  [ # 195 ]

eerst grof schuren en zorgen dat de verf er af komt dan fijn schuren zodat het bijna helemaal glad is..
en dan nat schuren zodat het helemaal mooi strak en glad is..
dan in een ruimte van +/- 23 tto 32 graden een grondlaag voor polyerster er op spuiten..

dan wachten tot het droog is..

dan spuit je hen grijs zodat de kleur uiteindelijk beter uitkomt..

wachten tot het droog is

dan spuit je hem de kleur van je auto
dit herhaal je 2 x..

dan wacht je weer tot het droog is..
en als het niet genpeg glimt spuit je er een blanke lak laag overheen..


Let op !! spuit altijd in net dezelfde boog op een te spuiten deel.. vooral met metalic want anders krijg je er doffe plekken op die iets donkerder zijn !!

Profiel  
 
 
13 van de 18
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook