Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Het geluid is volgens mij niks anders dan normaal. Nu kan ik me enigzins vergissen want de oude einddemper bromde al een tijdje, dus helemaal goed oordelen kan ik niet. Echt aanwezig wil ik het geluid niet noemen.
Over dat rubbertje is misschien wel een goede tip, zal zo eens even bij de garage vragen of ze er 1 hebben dan vergelijken.
Wat dacht je van aansluiting eindemper aan de middendemper iets los te maken en einddemper aan het einde ietsomhoog te duwen en weer vast te maken?
Poekoek schreef:
Wat vinden we er van?
De sebring uitlaat staat wel ok. Maar persoonlijk ben ik van mening dat zo’n uitlaat onder de wat snellere auto moet. Minimaal een 1900.
Die 1600 progress van jou is niet vooruit te branden man.
Maar het staat goed zo hoor. Ietsje hoger zou kunnen misschien.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Het rubber is volgens mij nog prima, de garage had het ding ook zo niet op voorraad dus kon niet vergelijken. Wat ik wel even heb geconstateerd is dat de haak van de ophanging (dus helemaal achteraan) binnenkort weer even gelast moet worden, dat zal ook al iets helpen. En dan is de tip van ijs misschien ook nog wel bruikbaar.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Poekoek schreef:Het rubber is volgens mij nog prima, de garage had het ding ook zo niet op voorraad dus kon niet vergelijken. Wat ik wel even heb geconstateerd is dat de haak van de ophanging (dus helemaal achteraan) binnenkort weer even gelast moet worden, dat zal ook al iets helpen. En dan is de tip van ijs misschien ook nog wel bruikbaar.
Ijs zijn tip is inderdaad erg bruikbaar. Maar nou moet ik toegeven dat Ijs het wel erg vaak bij het rechte eind heeft.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Leuke demper poekoek
Staat er goed onder.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vandaag maar eens even de trekhaak mooi zwart gespoten:
Het zijn die kleine dingen…
O ja, donderdag kan ik met de auto op de brug en gaat de uitlaat net even wat mooier in de uitsparing worden gehangen. De vorige keer dat ik er onder kon kijken zag de onderkant er nog goed hard uit trouwens, zal dit donderdag ook nog even checken.
inderdaad goed oog voor detail, ook de dop erop!
heb je nog speciale verf gebruikt of gewoon een motipje?
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Daar gaan we donderdag inderdaad naar kijken Poekoek
Trekhaak ziet er perfect uit trouwens.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Karwei zijdeglans zwart Eerst leek het erg te glimmen, maar dat valt wel mee. Ik had eerst nog een paar druipers, maar na dat bijgewerkt te hebben is het wel netjes geworden vind ik!
@ musketierz: anders doen we donderdag die van jou ook even of is dat nodig/heb je er geen?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Thanks Raoul, het was een klein puntje maar het ziet er inderdaad weer lekker uit
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gisteren en vandaag samen met Musketierz bezig geweest met de auto:
- Sebring hangt nu erg netjes in de uitsparing, zal binnenkort nog even een foto maken.
- Stappenmotor vervangen, morgen testen of de gekke stationaire loop bij koude motor weg is.
- Subframe goed schoongemaakt (hadden een brug voorhanden), daar kwam echt een hoop troep van weg.
- Remblokjes gecheckt, deze kunnen nog een hele tijd mee.
Wat nog gedaan moet worden:
- Voorste hoogteregelaar moet gereviseerd worden. Veersysteem doet aan de voorkant soms wat raar en had hier al wat last van. Gaan we binnenkort ook samen een keer naar kijken. Weet iemand wat een hoogteregelaar op de sloop moet kosten of heeft iemand er nog 1 liggen? Dan ga ik die eerst helemaal in orde maken en dan de huidige vervangen.
De auto is trouwens afgelopen week over de 240.000 kilometer gegaan
Hey Poekoek,
Het lijkt me een goed idee om voor de volgende keren een camera mee te nemen.
Een foto van jou subframe zou leuk zijn geweest
Ik hoor morgen wel of je auto beter stationair loopt / een goede ‘idle’ heeft.
Grtz Usman.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Haha ja, ik was het gisteren inderdaad vergeten. Ik heb zo net nog even gereden met de auto (stond al zo’n 5 uur stil, dus vrij koude motor) en het toerental lijkt een stuk lager. Morgenvroeg de echte proef!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Binnenkort bezit ik de auto en jaar en dat vond ik vandaag wel een mooie aangelegenheid om de auto eens goed te wassen en daarna flink in de was te zetten. Dat 1-jarig jubileum was niet de enige reden:
Heerlijk om in dit weer de auto flink onder handen te nemen (niet met die dure wondermiddeltjes trouwens) en een goed resultaat te krijgen! Zoals te zien is hangt de Sebring nu ook mooi in de uitlaatsparing:
Nadat ik de laatste foto’s gemaakt had, heb ik ook nog de banden goed schoongemaakt, de binnenkant van de portier meegenomen en het kunststof even flink opgepoetst.