Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wouter, bij heron in enschede kan je goede spuitbusjes halen
btw goed bezig
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Merci allemaal! Denk dat ik een dezer dagen maar even langs Heron rij, dan ziet dat spoilertje ook weer gelikt uit.
@ Gijs: ja, en het beestje blijft heerlijk rijden, inmiddels al bijna 6000 kilometers gemaakt en zonder ook maar enige kik gegeven te hebben.
had je ook al een achter spoiler zo niet dan heb ik er een voor je in de kleur van je wagen
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
- BX 16V MK2
Nee, gelukkig niet, ik heb helemaal niks met de achterspoilers.
Het blijft een schitterende BX, Wouter. Maar dat had ik je ook al op de laatste meeting gezegd.
Persoonlijk vind ik de TZI-wieldoppen mooier dan de GTI-velgen. ops:
Maar ondanks dat blijft het echt een van de mooiste en best onderhouden BX’en van Nederland.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- BX 16V MK2
Thanks Wouter, ik vind de TZI doppen persoonlijk ook erg passen bij de auto, maar ik ben helemaal weg van GTI lichtmetaal, prachtig ontwerp en het maakt de auto wat stoerder.
Qua gebruikerssporen is het een doorsnee BX, maar qua techniek blijft het een heerlijk beestje inderdaad
- BX 16V MK2
Nou het eerste probleempje heeft zich voorgedaan en is een geklapte retourleiding rechtsvoor. Woensdagmiddag komt er nieuwe leiding onder en wordt meteen de LHM ververst, want echt groen was die niet meer. Hopen dat het tot die tijd niet al te veel regent, dan pak ik nog eens de fiets
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
balen zeg maja kan gebeuren
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX 16V MK2
Ja, inderdaad, en dat de LHM straks weer lekker vers is geeft ook wel een goed gevoel.
en toch hebben we die LHM al ververst op de dag dat je ‘m kocht ofzo!
- BX 16V MK2
Erg vreemd dan. Op de dag van aankoop trouwens niet, maar wellicht die avond er voor. Als die zwarte drap echt de LHM was zal het toch wel nodig zijn, maar wellicht komt er nog wat anders aan het licht (al lijkt me dat sterk)
Poekoek schreef:Erg vreemd dan. Op de dag van aankoop trouwens niet, maar wellicht die avond er voor. Als die zwarte drap echt de LHM was zal het toch wel nodig zijn, maar wellicht komt er nog wat anders aan het licht (al lijkt me dat sterk)
Maar heb je ook gespoeld? En was de auto in de laagste stand, en was de druk eraf? Dat scheelt je ook een paar liter zwarte drab.
Overigens geeft enige olielekkage vermengd met lekkende LHM ook zwarte vlekken op straat (bewijs genoeg hier )
Ich bin ein Breaker
- BX 16V MK2
De vorige eigenaren, hier ook wel bekend , hebben er nog Hydraucinage in gehad en daarna verse LHM in gedaan. Volgens mij is dit nog niet zo heel lang geleden. De auto stond niet in de laagste stand; hoogteregelaar op rijstand en de auto was een klein beetje ingezakt door het stilstaan. Ben benieuwd wat er morgen van gezegd wordt, tot die tijd blijft ze lekker stil liggen.
Maar heb je ook gespoeld? En was de auto in de laagste stand, en was de druk eraf? Dat scheelt je ook een paar liter zwarte drab
Dat was net de reden van het verversen… er zat hydraurincage in, om een hoogteregelaar gangbaar te krijgen. Dat hebben we echt de dag voordat ie ‘m op kwam halen weer vervangen voor LHM. Ik denk niet dat we de dooie eindjes hebben doorgespoeld, maar de drab die daarin zit kan eigenlijk niet via een veerpootretour eruit lopen?
Waarschijnlijk leek ‘t zwart omdat ‘t via de smerige veerpoot kwam gelopen. Een blik in het vat zal al meer zeggen.
- BX 16V MK2
Vanmiddag is de nieuwe retourleiding onder de auto gekomen en is er meteen Hydraurincage ingegaan om het systeem voor de zekerheid maar even te spoelen. Auto rijdt weer heerlijk en kan zo weer een hele tijd door. Voor de APK (eind november) moet op dit moment alleen de einddemper vervangen worden, die is nu een klein beetje lek.
Zonet ook nog even het oude setje staal verpatst waardoor de GTI velgen netto erg goedkoop waren