karel schreef:Jdt schreef:je moet ook niet door drukken alstie niet op 0 wil, dan moet je eerst een paar meter verder rijden
Ja, en absoluut *NOOIT* op nul stellen tijdens het rijden!
Met het risico een enorme discussie uit te lokken: nooit last mee
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Thanks, C2.
Ik hou wel van een lekkere discussie hoor Marten. Vandaag zelf de dagteller tijdens het stilstaan bij de pomp nog teruggezet en dat ging ook weer prima
olie op het vuur: ik ook niet, en nog nooit gehad ook met de andere karren
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
ik zal het eens met 200 km/u proberen als ik de volgende keer in duitsland ben, kijken of dat lukt
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:olie op het vuur:
Jammer dat je er niet bij was het met kampeerweekend. We hadden je goed kunnen gebruiken om olie op het vuur te gooien! (kan pytrik ook eens een pilsje vatten, want daar kwam ie nu helemaal niet aan toe doordat ie continue olie op het vuur aan het gooien was).
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
mpostma schreef:
Met het risico een enorme discussie uit te lokken: nooit last mee
Ik ook niet. Bij mij is dat juist de truc: als de dagteller helf teruggaat het tijdens het rijden nog een keer proberen.
Overigens ziet die pookknop er goed uit, een leren pookhoes zou de bix ook niet misstaan
Eveneens ben ik tevens ook.
Poekoek schreef:Als ik nog eens een stalen typeplaatje met enkel BX er op tegenkomen, gaat die er op (anyone?).
Ik heb er meerdere voor je liggen. Stuur me maar even een PB, anders vergeet ik het. Kom je op 30 september ook naar Raamsdonksveer?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Denk eigenlijk niet dat ik kom. Ik heb eigenlijk geen interesse voor de collectie daar, dan zou ik alleen benzine verstoken om het concours te zien (waar ik opzich wel zin in heb) Het zal mij aan benzine zo € 40-50,- gaan kosten, toch wel aardig wat.
PB’tje heb je!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zo, sinds gisteren zit er weer verse LHM in en kan ik weer lekker zorgeloos verder rijden.
Weet iemand trouwens of deze motor voorzien is van een stappenmotor?
Poekoek schreef:Zo, sinds gisteren zit er weer verse LHM in en kan ik weer lekker zorgeloos verder rijden.
Weet iemand trouwens of deze motor voorzien is van een stappenmotor?
Ja, zit bij deze onderin het monopointhuis.
Ich bin ein Breaker
goed bezig poekoek
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@ karel: dan had de monteur dus gelijk en Harm niet Volgens de monteur kan het wat minder worden van dit ding de oorzaak zijn van het hoge stationair lopen bij koude motor.
@ karel: dan had de monteur dus gelijk en Harm niet
Mag ik ook eens een keer ongelijk hebben
Harm schreef:
Mag ik ook eens een keer ongelijk hebben
Nee.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Poekoek schreef:@ karel: dan had de monteur dus gelijk en Harm niet Volgens de monteur kan het wat minder worden van dit ding de oorzaak zijn van het hoge stationair lopen bij koude motor.
Kan wezen; dit motortype staat sowie so bekend om zijn “eigen wil” qua toerental. Ik had een tijd terug een 16tgi break met zo’n zelfde (BDY) motor en die liep ook “wat variabel” stationair. Er zat wel enig systeem in, maar niet al teveel. Niet zo erg als de BDZ in mijn Chic trouwens, die er helemaal een potje van maakte.
Ik heb ‘m te kort gehad om uit te zoeken hoe het allemaal werkt maar ik dacht dat het ding gewoon open te maken en te reinigen was. Kan me alleen niet meer 100% herinneren hoe het zat, ik dacht dat ie aan de achterkant rechts onder zat. Er zit ongetwijfeld een tenminste 2 polig stekkertje aan.
Voordeel is wel dat de Haynes deze motor met dit Magneti Marelli G6 injectiesysteem gewoon kent, itt de BDZ met een G5.
Ich bin ein Breaker