Hallo,
Ik heb vorige week m’n achterbolletjes vervangen door nieuwe. De oude waren nl. ver leeg, waardoor de achterkant erg stug werd. Ik het er ID40RX bollen opgelegd (gelast), conform de bijbel van Jan de Lange, waarin staat dat de deelbare grote bollen van 26bar vervangen zijn door kleinere gelaste bollen van 37bar.
Het rijdt uitstekend, behalve dat ik bij het (fors) wegrijden in de 1e versnelling een paar keer gemerkt heb dat de achterkant van de auto inveert tot aan de aanslag. Hoe kan dat??
O ja, het is een DS21ie hydraulique.
Bedankt en groetjes,
Jan
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Door het moment dat de motor op je aandrijving uitoefend zal je neus omhoog willen en de achterkant naar beneden. Door de soepele bollen krijg je em helemaal naar beneden.. Hoort zo.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Doen de oude deelbare bollen dat dan ook? Ik moet wel toegeven dat ik er voor de rest geen last van heb. Het rijdt heerlijk en ook qua wegligging en zo: geen problemen.
Gr., Jan
had het zelfde maar nadat ik de hoogteregelaar achter had vervangen (interne slijtage) was het over. zakt nu achter ietsiepietsie in. doordat de hoogteregelaar langs het asje lekt heeft de pomp (te)veel tijd nodig om dit te corrigeren. wellicht is dit bij jou ook het probleem.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn deelbare bollen doen het ook. Regelaar is ok.
wat ik niet zeker weet: heeft een voorbol een andere schokbreker dan een achterbol?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>